Sutekh Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Min søster har Canon 400D. Det eksponerer elendig dersom du gir noe tillitt til lysmåleren i kameraet. Derimot har jeg hørt mye godt om D80 sin eksponering, og at det er tilnærmet umulig å eksponere feil på det kameraet fordi det går etter ferdige eksponeringer som er lagret i kameraet.Mnja. Matrisemålingen på D80 har (etter min mening i hvert fall) en tendens til å overprioritere sentrum, så bildene har lett for å få overeksponerte høylys. Personlig ender jeg ofte opp med å kjøre på med -0,7 til -1 trinn eksponeringskompensasjon, i hvert fall utendørs. Innendørs og i gråvær (generelt forhold hvor det gjerne er mindre kraftige kontraster i motivet) går det greit uten kompensajon. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Til macro er stor søker en viktig egenskap (dersom du skal håndholde). Da ser du bedre fokus, og du får en bedre følelse av hvordan bildet blir tilslutt. Ta en tur i butikken og mys i diverse søkere. Og kjenn om kamera ligger bra i hånda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå