Gå til innhold

BK: Solnedgang fra nærområdet

boma

Anbefalte innlegg

Første bilde som er blitt lagt inn på BK fra min side. Er forholdsvis ny innen speilrefleks verdenen og håper på konstuktive tilbakemeldinger.

post-169140-1218980422_thumb.jpg

Bilde er tatt med Sigma 17-70mm med blender F/9 og brennvidde 17mm

Lukkertid: 1/30s

Brukte stativ og selvutløser. Hadde vært fint med et pola filter i nærheten, men har ikke fåt kjøpt det enda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksponeringen er fin.

Dog mangler det litt på komposisjon og motiv, mener jeg.

Jeg syns ikke bygningene gjør seg i bakgrunnen på dette bildet.

Et forslag ville ha vært å beveget seg lengre tilbake eller lavere ned mot bakken og bruke forgrunnen til å skjerme for husene slik at de ikke ble med.

En annen ting hadde kanskje vært å 'gjemme' solen litt bak buskene/trærene og ta inn mer himmel i bildet.

Ellers gir buskene/trærene en fin 'ramme' på bildet, så den delen syns jeg var forholdsvis bra.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Fint bilde,har bare et spørsmål bruker du noe form for beskyttelsefilter UV eller lingnende.

Har UV filter påmontert

Takk for tilbakemeldinger!

Kan tenke meg det har en tykkelse på 5/6 mm.

Du har noen refleksjoner nede til venstre som kanskje"jeg sier kanskje" filtret kan ta skylden for.

Når du tar bilder hvor solen får direkte lyskontakt med filteret er det greit og ta det av.

Du har lykkes bra med farger/motiv og eksponering,men som sagt hadde du fått kamera noen cm. lavere så hadde du sluppet og få med de hvite tankene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...