Gå til innhold

Gamer pc ca.11k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med 11k budsjett ville jeg gått for 1066Mhz ram.

Selv har jeg Corsair dominator og er knall fornøyd, prisener kanskje litt stiv, men hva er vel noen hundrelapper i en haug av 11 tusenlapper;)

 

har du noen link? eller hvor jeg kan få tak i det?

Endret av Markus84
Lenke til kommentar

Skal ikke blande meg inn i OS, men 90% av alt Vista hatet er bare piss. Personer som tror de har peiling på data, tror også at de må hate vista og det blir blåst opp myter og tull.

 

Men om jeg husker riktig så trengs 64bits system for å kunne adressere 4GB, ved 32bits vil du kun kunne adressere 3.3GB (ta dette med en klype salt).

 

Er det ikke også slik at Directx10 kun er kompatibelt med vista?

 

 

 

Min anbefaling er uansett: Med mindre du har en spesiell grunn: Gå for vista 64

Lenke til kommentar
Obs! Du har valgt et HK som har støtte for minne DDR3, mens rambrikkene du har valgt er DDR2! Ikke skjønner jeg at man skal bruker så mye penger på en pc til gaming, men det er meg. Og snart kommer Nehalem og enda bedre skjermkort snart.

 

Og når kommer de da?

 

Forresten har du noen anbefalninger av hvilke merke hovedkort jeg burde kjøpe?

Endret av Markus84
Lenke til kommentar

Ikke hør på ham. Det er fullt mulig å benytte seg av DDR2 RAM, selv om kortet støtter DDR3. Dette forsikrer deg bare om at du kan oppgradere enkelt i framtida, når det endelig blir verdt det. Nehalem innebærer en økning i pris for prossesorere. Du kommer langt med en Intel Quad Core Q9450. Meget langt. Angående skjermkort vil det hele tiden komme noe nytt som er bedre. Personlig ser jeg ikke poenget med å ha ATI-kort i Crossfire (ha 2 kort), i og med at de ikke yter særlig mye bedre enn bare ett.

Lenke til kommentar

Vel, Nehalem og bedre skjermkort kommer ikke i neste uke. Dette kommer nok ikke før 4.kvartal i år og til neste år, så det er kanskje for lenge å vente.

 

Hvis du ikke skal kjøre med SLI eller Crossfire, så ville jeg kjøpt et P45 kort f.eks:

https://prisguiden.no/product.php?productId=96383

Men du finner mange bra kort her:

https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k

Vil anbefale deg å lese tester, her er en:

http://www.hardware.no/artikler/asus_p5q_deluxe/51835

Ellers Google på kort navnene.

Lenke til kommentar
Ikke hør på ham. Det er fullt mulig å benytte seg av DDR2 RAM, selv om kortet støtter DDR3. Dette forsikrer deg bare om at du kan oppgradere enkelt i framtida, når det endelig blir verdt det. Nehalem innebærer en økning i pris for prossesorere. Du kommer langt med en Intel Quad Core Q9450. Meget langt. Angående skjermkort vil det hele tiden komme noe nytt som er bedre. Personlig ser jeg ikke poenget med å ha ATI-kort i Crossfire (ha 2 kort), i og med at de ikke yter særlig mye bedre enn bare ett.

 

Så du mener at man kan bruke DDR2 brikker på et HK som bare har støtte for DDR3? Kan du dokumentere det? Jeg kan ta feil, men jeg har ennå ikke sett noe sted at det står at man kan det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...