Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg er "blokkert" fra div. servere. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet kan du ikke koble opp telenor adsl på den måten. Når broren din bruker pppoe for og koble seg opp til adsl så lages det en tunnel fra han til adsl modemet (korrekt meg hvis jeg tar feil). Du har 2 muligheter for og få dette til:

1. kjøp deg en router med innebygd støtte for PPPoE, denne vil da koble seg opp til inet for dere og dermed har alle som kobler seg til routern inet, denne kan også igjen kobles til en switchs hvis flere porter er nødvendig.

2. Du kan kjøpe deg 1 netverks kort til, da må adsl linja in i kort 1 på broren din sin pc som så deler inet med netverket, kort to går til switchen eller rett til din pc(hvis du ikke trenger flere pcer trenger du jo ikke switch) så fra switchen til flere pcer. Ulempen med denne løsningen er at broren din sin pc alltid må stå på for at du skal få inet. Spesielt irriterende hvis du er midt i en game når han må reboote ;-)

Lenke til kommentar

Prøv å koble opp til internett på broren din sin pc med raspppoe (http://www.raspppoe.com/). Jeg har telenor adsl, og inntil vi kjøpte router brukte vi det.. funka helt fint... Veit ikke om dette vil hjelpe deg med problemet ditt, i og med at det høres ut som du har "litt" tilkobling, men dette er mer som en kommentar til posten til pin.

(jeg anbefaler sterkt at du skaffer deg en router.. f.eks denne vil fungere flott til ditt bruk : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl )

Lenke til kommentar

Takker til alle som har svart.

Problemet med browseren er over, og det er alt annet også. :woot:

Jeg har ikke gjort en dritt for at det skal virke, men det funker som f**n nå. :D

Edit: Beklager også mye for at jeg la denne på siggen, og ikke fulgte opp bedre. Takk til Admin som sa ifra.

For å endre en gang til, så er det bare 2 dager siden det løste seg opp.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet kan du ikke koble opp telenor adsl på den måten. Når broren din bruker pppoe for og koble seg opp til adsl så lages det en tunnel fra han til adsl modemet (korrekt meg hvis jeg tar feil). Du har 2 muligheter for og få dette til:

1. kjøp deg en router med innebygd støtte for PPPoE, denne vil da koble seg opp til inet for dere og dermed har alle som kobler seg til routern inet, denne kan også igjen kobles til en switchs hvis flere porter er nødvendig.

2. Du kan kjøpe deg 1 netverks kort til, da må adsl linja in i kort 1 på broren din sin pc som så deler inet med netverket, kort to går til switchen eller rett til din pc(hvis du ikke trenger flere pcer trenger du jo ikke switch) så fra switchen til flere pcer. Ulempen med denne løsningen er at broren din sin pc alltid må stå på for at du skal få inet. Spesielt irriterende hvis du er midt i en game når han må reboote ;-)

Det funker fett å dele internetten på denne måten. Det fine med dette fremfor et ekstra nettverkskort, er jeg kan koble meg på i-net alene, hvis bruttern sin maskin er avskrudd....

Men ja, når pengene kommer i breie flommer, kommer router, men hdd, bil, lappen kommer først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...