Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg er "blokkert" fra div. servere. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Dette er 2. gangen jeg spør etter dett, litt modifisert, må bare beklage, men jeg har et seriøst problem.

Mange servere er "blokkert" fra maskina mi :evil:

Dette gjelder bl.a hazaa, dc++, vg.no, ati.com, viarena.com

Problemet er at nettleser (opera OG explorer) bare søker og søker, det samme gjelder for kazaa og dc++

Jeg hadde NIS som jeg tror skada en del, men det er sletta. Har dessuten formatert, og sletta de anti-spy-ware programmene jeg hadde.

Det ligger ikke i linja, da bruttern (som er host) ikke har noen problemer hos seg.

NOen som kan noe om dette. SKulle så gjerne fått utnytta den linja vi har, (1mbps), og lasta ned drivere etc, uten å laste ned fra bruttern sin data, for så å hente di fra han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tools -> internet options -> connections.. der inne et sted.. der står det LAN settings.. og inni der et sted skal du smelle inn proxy.. kan ikke gi HELT nærmere detaljer.. siden jeg sitter på jobb og vi har mindre (data)rettigheter enn en neger på ku-klux-klan møte..

Lenke til kommentar

Mindre rettigheter enn neger på ku-klux klan ja..... Det sier vel det meste...

Men jeg skal skjekke det...En annen ting er jo at jeg kobler til gjennom bruttern sin kobling, som funker fett hos han.....

Og jeg har Telenor Adsl 1mbps 30GB grense

Lenke til kommentar

Har du alltid hatt dette problemet på din pc?

Når startet det? (installerte du noe nytt? forandret du noe?)

Hva inneholder HOSTS-fila di? (du finner den i C:Windowssystem32driversetc og åpner den i feks notepad)

Prøv å legg inn proxy innstillingene slik det ble forklart for et par poster siden. Gi en tilbakemelding om dette hjalp eller ikke.

Lenke til kommentar

neiiida.. problemet er proxyen. og nå skal jeg skrive en lett og oversiktlig sak på HVORDAN du gjør dette.. hadde Nøyaktig det samme problemet hjemme..

åpne Internet Explorer

Trykk på tools

trykk på internet options

5te arkfana fra venstre heter connections trykk på den.

der har du en knapp som heter lan-settings gjett tre ganger hva du skal gjøre med den... feil feil feil.. du skal trykke på den.

da får du opp et SLIKT bilde:

proxy1.JPG

det du da gjør.. er å krysser av i boksen for use a proxy server bla bla bla

og så skriver du inn proxy.online.no og port 8080

da skal det se SLIK ut:

proxy2.JPG

trykk ok, og ok.. lukk internet explorer.. start den opp igjen, og les så mye nyheter du bare vil på www.vg.no

Lenke til kommentar

Håper noen enda følger med på denne tråden.

Det funket det, når det gjelder explorer. Prøvde å sette proxy-serverne, men det gikk ikke. Jeg fant hvor de skulle settes inn, og jeg gjorde det. Men vg.no o.l. funka fortsatt ikke.

Det jeg også mangler er tilkobling til kazaa, dc++ osv..

Noen som har peil på hva et slik problem skyldes??

Jeg sjekket hosts fila, og der var det ikke mye spennende... to eksempler og "127.x.x.x localhost".

EDIT: Bruttern (iddioten) har føkka opp tastaturet mitt så jeg må skrive fra hans data!!!!!

Lenke til kommentar

Hva har du satt DNS'en til da?

Proxy skal egentlig ikke ha noe å si her så jeg anbefaler deg å fjerne det.. Hva er det som står hos broren din (hw. etc.)? Hva bruker dere som gateway? Virker noen andre maskiner i nettverket? Hvordan er ADSL sharet? Bruker dere DHCP?

Lenke til kommentar

Begge maskiner har automatis IP og DHCP aktivert

ADSL er sharet slik at han kobler på, med delt kobling (lager en ekstern kobling til maskiner i nettverket)

Vi har en switch som modemet og 2 dataer er tilkoblet.

Skal sjekke online.no etter dns server, men hvorfor?? Er ikke det noe tunnel greier det da, fra ett punkt til et annet??

Eller er det noe annet??

Det er ikke spesifisert noe gateway.

Dessuten klikka noe stort nå. Jeg kan ikke koble til gjennom brutten. Måtte koble til kun meg, og da funker det meste. Det er nok ett nettverksproblem som er på ferde.

Jeg prøvde å skifte til automatisk ip på host maskin, og da klikka det. Resette det, men det var like gæernt.

Lenke til kommentar
Hva har du satt DNS'en til da?

Proxy skal egentlig ikke ha noe å si her så jeg anbefaler deg å fjerne det.. Hva er det som står hos broren din (hw. etc.)? Hva bruker dere som gateway? Virker noen andre maskiner i nettverket? Hvordan er ADSL sharet? Bruker dere DHCP?

i give up. :shrug:

Lenke til kommentar

siden du har nis tenker jeg du deler med telenor, dette blir langt

koble modem til nettverkskort på den brors maskin switch på den andre, så fra switch til din maskin.

Sett ip på nettverkskortet ut mot internett 10.0.0.1 og subnetmask 255.0.0.0

ip ut mot nettverket 192.168.0.1 subnetmask 255.255.255.0 Workgroup må være lik på begge maskiner, høyreklikk dialup koblingen og velg egensaper->avansert, og marker de tre nederste hakene og fjern øverste hake (bort med brannmuren til xp) så må du spesifisere samme sted at dette skal gjelde nettverkskortet mot switchen. kjør inn nis, og la den konfigurere slik at alle tilkoblinger på ip 192.168.0.0 er tilatt og hvis den foreslår det samme mot nettverkskortet ut mot internett si nei til den, hvis det står under godtatte ipr 10.0.0.0 så slett den

På din maskin setter du ip 192.168.0.2 subnetmask 255.255.255.0 standard gateway 192.168.0.1 Foretrukket dns adresse 192.168.0.1 og workgroup navn samme som på maskinen som deler internett

har xp så dette blen en haltende forklaring :roll:

Lenke til kommentar
koble modem til nettverkskort på den brors maskin switch på den andre, så fra switch til din maskin.

Det er 2 maskiner i nettverk, en host (bruttern) og meg.

Har kun 2 nettverkskort, så internett må inn på switch, så deles til meg og bruttern.

Det har vel ikke så forfærdelig mye å si har det det??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...