Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn i bios, hjelp!

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen en ny data me noen gamle dela, problemme er at jeg ikke kommer meg inni biosen selv. Det kommer opp sånn "del for bios" og "tab for ....." når jeg trykker på DELETE blir skjermen bare svart, og ingenting skjer.

Hvis jeg lar være å trykke på noe kommer opp sånn vanli oppstartsbilde også får jeg en melding og BOOT FAILURE eller hvordan de skrives!

Noen som kan hjelpe meg her? KJører foresten med en minne og det kommer opp i uansett hvilken slott den ligger i liksom!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en jumper på hovedkortet ditt (CMOS, som består av 3 poler med en hette over to av polene), så prøv å reset BIOS ved å flytte hetten over til den polen som ikke hadde hetten over seg i utgangspunktet. La den stå der noen sekunder, før du flytter den tilbake til der den stod først igjen. Det står vanligvis forklart i brukerhåndboka til hovedkortet ditt under topicen "Clear CMOS".

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Hvis du har en jumper på hovedkortet ditt (CMOS, som består av 3 poler med en hette over to av polene), så prøv å reset BIOS ved å flytte hetten over til den polen som ikke hadde hetten over seg i utgangspunktet. Det står vanligvis forklart i brukerhåndboka til hovedkortet ditt under topicen "Clear CMOS".

Har nettopp gjort det, flytta den-starta maskina i rundt 10sec-slo den av-og gjort de samme igjen-og flytta den tilbake på plass.

Det er et ASUS P5N-D hovedkort og Q6600 CPU, og en minne på 2gb av merket HYNIX 6400.

Prøvde me en annen minne på 512mb merke GEIL 5400. men skjer det samme.

Noen flere innspill?

Takker for hjelpa ;)

Lenke til kommentar

Ingen som har opplevd dette før?

Det er veldig rart for meg siden dataen starter helt vanli, bare at når jeg trykker på DELETE for å komme meg inni biosen sjøl skjermen blir svart.

Hvis jeg lar være og trykke på DEL kommer det opp alt sånn om prosessor,minne og cd spiller....

Hva det kan være ?

Lenke til kommentar
Støtter skjermen din lave oppløsninger?

Er tastaturet ditt PS/2 eller USB tilkoblet?

Den støtter lave oppløsninger ja, har prøvd med både PS/2 og USB tastatur, begge to virker.

Har satt sammen mange maskiner før men har aldri opplevd å ikke kunne komme inn i bios.

Blir ganske oppgitt :S

Lenke til kommentar
Hvilken skjerm er det?

Prøvde med en LCD VIEWSONIC VX724 og en gammel network tror jeg den heter. samme som skjer på begge. Den gamle har jeg brukt før og aldri hatt problem å komme inn i bios liksom. den viewsonic er det første gang jeg bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...