Sheila Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Når jeg skriver ping + ipadressen til datamaskinen i ledeteksten, kommer det opp at den ikke får kontakt/pakkene sent tilbake. Hva betyr dette, og hva kan jeg gjøre? Internetttilokoblingen er ellers veeeeldig treg, og jeg måtte skrive inn riktig ip, nettverksmaske, standard gateway og DNS-serverne selv for å få den i det hele tatt tilkoblet, fordi den klarte ikke å skaffe de selv automatisk. Den er tilkoblet internett gjennom en ikke trådløs ruter, der de andre maskinene er også tilkoblet og de funker fint. Hjelp. =/ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Du kan ikke pinge egen IP fra din egen PC om det er det du prøver. Litt vanskelig å si hva som gjør forbindelsen din så treg, men jeg ville først sjekke kabelen. Lenke til kommentar
Sheila Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Øh, når jeg pinger fra denne dataen jeg sitter på nå (som funker fint), står det; Pakker: sendt = 4, mottat = 4, tapt = 0 (0% tap) osv. Mens på den andre datamaskinen der internetten går utrolig tregt kommer det motsatte; Pakker: sendt = 4, mottat = 0, tapt = 4 (100% tap) osv. Alle kablene funker fint. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Du kan desverre ikke forvente svar på alle adresser. Det er "eieren" av de ulike maskinene som bestemmer om maskinen dems skal svare på ping (ICMP) eller ei. Edit: skriveleif Endret 17. august 2008 av plex- Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Som default svarer Windows på ICMP incoming echo requests(ping forespørsler).Noen rutere kan stoppe ICMP pakker også men det kan du forandre i ruter menyen. Du kan også bestemme om Windows brannmur skal svare på disse pakkene(vedlagt bilde). Og jo man kan pinge sin egen IP adresse lokalt på maskinen. Endret 17. august 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg vet ikke hvor jeg fant ut at jeg ikke kunne pinge meg selv, men det går jo fint når jeg prøver det nå Men tilbake til trådstarters problem, som primært er treg forbindelse. Bytt tilkoblingsport på router og se om det hjelper. Deretter ville jeg sjekke nettverkskortet. Hvis det er intergrert i hovedkortet så må korrekt driver for motherboard være lagt inn. Er du i tvil så legg den inn på nytt. Hvis det er et defekt kort kan du sette inn et nytt om det er ledig PCI slot på maskinen. Du får et nettverkskort for 60-70kr på ebay link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå