Gå til innhold

Er jeg klar for fotografering i New York?

Anbefalte innlegg

Generelt på klær osv, ta med deg ca halvparten av hva du tror du trenger, for med mindre du bruker 36 eller lengere i bukse, så er det halv pris minus på slike ting der borte.

Men sko bør du ha på plass før du reiser da.

Og ha god plass i koffert, eventuelt så kan du jo kjøpe mer plass der borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Generelt på klær osv, ta med deg ca halvparten av hva du tror du trenger, for med mindre du bruker 36 eller lengere i bukse, så er det halv pris minus på slike ting der borte.

Men sko bør du ha på plass før du reiser da.

Og ha god plass i koffert, eventuelt så kan du jo kjøpe mer plass der borte.

Dette er litt OT da, men hvilke type sko fortrekket folket når man er ute og trasker i storbyen? Går det i joggesko?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått Hoya Protector Pro1D filteret.

Trodde først at dette måtte være feil fordi jeg tok opp filteret og så kun rammen/ringen rundt. Et øyeblikk så trodde jeg at glasset manglet. Etter en litt nøyere titt så kunne man se glasset hvis man holdt filteret mot lyset på en spesiell måte. Er absolutt ikke redd for at dette filteret skal ødelegge bildene for å si det sånn :D Meget bra og imponerende klart glass!

Lenke til kommentar
Da har jeg fått Hoya Protector Pro1D filteret.

Trodde først at dette måtte være feil fordi jeg tok opp filteret og så kun rammen/ringen rundt. Et øyeblikk så trodde jeg at glasset manglet. Etter en litt nøyere titt så kunne man se glasset hvis man holdt filteret mot lyset på en spesiell måte. Er absolutt ikke redd for at dette filteret skal ødelegge bildene for å si det sånn :D Meget bra og imponerende klart glass!

Vet ikke hva du har mest lyst å fotografere, men jeg var selv en tur i New York nylig. Hvis du er interesseret i naturfotografi, så reserver gjerne 2 hele dager for Bronx Zoo. Jeg var der en dag og det var ikke nok for meg. Central Park Zoo er liten men har nogen japanske snø-aper som var i lekehumør da jeg var der. Og selvsagt, ta deg en gåtur på Manhattan Bridge og eksperimentèr med f.eks. vinkler og brennvidde. Og også, ta en helikopter tur en dag der været er klart; det er bare å gå til helipadden og du kan få dra med en halv times varsel med litt flaks (og godsnakk litt med gutta så du kan bli plassert forest).

Jeg blogget litt på turen og la opp et par bilder og info så familie og venner kunne følge litt med. Kanskje du kan hente et par tips eller inspirasjon der.

God tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...