Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Elendig respons i Vista HPx86

Anbefalte innlegg

Har en Dell XPS M1530 som jeg kjøpte i februar. relativt god maskin.Men for 1,5 uker siden var den plutselig veldig lite responsiv, og det har bare blitt værre. Av og til nå jeg slår på maskinen får jeg meldingen "Rundll32 har sluttet og fungere", men ikke alltid, og pcen er uresponsiv uansett.

Jeg har scannet pcen med Spybot m/siste oppdateringer, med AVG8 med alt av oppdateringer. Scannet registeret med CCleaner. Jeg bruker også FireFox og Foxit Reader og andre programmer som skal være bra i forhold til virus, så jeg er ganske sikker på at ikke det er feilen.

Har en snål mistanke om at det kan være harddisken. Den har jeg allarede byttet ut en gang (Tror det er Samsung 320GB). Men forrige gang var det et integrert systemverktøy i boot sekvensen som gav meg beskjed om at disken var dårlig.

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan lokalisere/fikse feilen? Lurte på å få lastet ned noen hardware test programmer som kanskje kan gi meg noen svar...? Å formattere er uaktuelt i skrivende stund, da jeg er offshore og ikke har alt tilgjengelig, og nett tilkoblingen tilsvarer 56k modem :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan jo laste ned et diagnose program, men med en sånn internett linje så kan det jo ta en stund og skaffe det programmet for det boot cd som lar deg teste forskjellige ting med pc-en.

Ultimate Boot CD 3.4 - Full

Ultimate Boot CD 3.4 - Basic

La bare med begge så får du laste ned den du tror passer best for ditt bruk, så må du brenne det ut på en cd eller dvd bare og boote via denne så skal du få masse forskjellige programmer som kan lete etter feil.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Tja. Det utgår akuratt nå. Er veldig redd for å miste daten som ligger på disken, så jeg tenkte at jeg i første omgang kan prøve boote opp med en linux distro fra cd/dvd, og prøve å redde ut dataen, hvis ikke det går så får jeg formattere og krysse fingrene.

Eller har disse diskene standard sata tilkobling? isåfall kan jeg jo prøve å koble den til en stasjonær maskin og kopiere over dataene før jeg formatterer..

*BLIR GAL HVIS DET IKKE LAR SEG REDDE!!!!!!!!!*

EDIT: Det siste jeg gjorde før den ble ubrukelig var å flashe biosen, defragmentere diskene med et program som heter defraggler som jeg ble anbefalt. Lurer på om jeg la inn nope annet også, men det eneste jeg ser som en mulig feilkilde er flashingen. Men da er det mystisk at den skal bli tregere og tregere. forrige uke gikk det an å se på film, men det går ikke nå.

Prøvde å åpne et excel dokument i sta, men fikk etter ca 10 min beskjed om at filen ikke fantes. 30 min senere startet excel, men den skanner fortsatt dokumentet etter virus og (svarer ikke). kanskje dokumentet er fremme i løpet av kvelden :roll: Hadde vært greit siden det er timelistene mine...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det du kan gjøre er jo og prøve og redde filene ut med Linux ubuntu cd-en og så formatere om og se om dette hjelper deg.

Stod det noen feil melding under flashingen?

Noe hadde gått galt eller noe sånt?

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Vel, jeg trykket på F12 i oppstarten og kom inn på Dell Dignostics som testet hele hardware delen i over en time. Fant to feil som betyr at harddisken er defekt. Dette er skuffende, 2. gang dette har skjedd siden februar. Begge diskene av typen Samsung 5400rpm 320GB.

Fikk reddet ut det meste via "Sikkermodus med bare kommandolinje", en minnepenn og gamle dos kunnskaper. Én fil jeg ikke fikk berget, og det var den jeg mest ville ha, nemlig timelisten min som jeg skal levere til kapteinen i morgen. Får prøve å dikte opp en relativt lik en og satse på at det går bra...

Men når jeg ringer dell igjen i morgen skal jeg prøve å kreve at jeg får en annen disk, og hvis ikke de kan tilby annet enn samsung, skal jeg kreve 500gb pga alt tapet og arbeidet de har påført meg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

vel vis du har hatt feilen så mange ganger tror jeg du faktisk kan få kjøpet krevd hevet faktisk.

Tror det er 2 rettinger av samme feil og og på 3 gangen med samme feil ny pc eller du kan kreve alle pengene tilbake.

Det er på den 4 feilen vis det har vært forskjellige problemer.

Vis du har muligheten sett harddisken i en annen pc og se om det kan hjelpe deg.

Altså en annen stasjonær pc eller bærbar faktisk for vis timelistene er så viktige er det greit og prøve det også.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Nja, dette er jo andre gangen det skjer. Får Hitachi disk istedenfor denne gangen. Han på support mente at DVD-romen også var defekt..

Tenkte å koble den til minfars stasjonære og hente ut bilder og sånt som er kjekkt å ha. Fryktelig tungvind å kopiere via ledetekst. Finnes denne xcopy funksjonen lenger, den som kopierer undermapper etc? Husker den var i dos 6.22, men ikke etter det.. fryktelig tungvindt uten den...

Skjer dette igjen hever jeg kjøpet, og kjøper meg noe annet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...