teaspoon Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ja, hvorfor er det sånn? Hva er det som gjør at man ikke ser på Mac som en PC? PC står som kjent for Personal Computer, og en Mac må da kunne annses som en Personal Computer? Hva er det som skiller Mac fra en PC? Selv Apple ser jo ut til å si at Mac er PC (ref bildet under), så hvorfor ønsker ikke Mac-folk at deres maskin kalles for PC? Hva er det med Mac som liksom gjør at den ikke er en PC? Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ja, hvorfor er det sånn? Hva er det som gjør at man ikke ser på Mac som en PC? PC står som kjent for Personal Computer, og en Mac må da kunne annses som en Personal Computer? Hva er det som skiller Mac fra en PC? Selv Apple ser jo ut til å si at Mac er PC (ref bildet under), så hvorfor ønsker ikke Mac-folk at deres maskin kalles for PC? Hva er det med Mac som liksom gjør at den ikke er en PC? Dette er vel strengt tatt en unødvendig tråd, er det ikke? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Aldri hørt om noen som har blitt sure pga det Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ser ingen grunn til at en bruker av Mac skal tenne på akkurat det. Dog vet ikke de fleste som har en Mac bedre, og blir følgelig sure. (Enkelttilfeller ) Nå var det vel faktisk også Apple som fant opp begrepet PC, men igjen, dette vet ikke flesteparten av nye kjøper, ei heller eksisterende kunder. Morsomt å se kunder som sier de skal ha seg en pc, men tar det tilbake og mener de banner i kirken. Da sier jeg som regel at det ikke er noe problem.. Selv kunden blir som regel flau når de omtaler den som en PC. Forøvrig en helt unødvendig tråd Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Dette er vel strengt tatt en unødvendig tråd, er det ikke? Hvorfor er det en unødvendig tråd? Jeg er av den oppfatning at mange Mac-brukere mener at en Mac ikke er en PC, og lurer på hvorfor. Ser jo f.eks. denne: http://lowendmac.com/musings/08mm/the-mac-is-not-a-pc.html Så har vi ho Mullvarpen-dama som var intervjuet i ett eller annet magasin, var det Teknofil eller noe sånnt? Det ett av hovedpoengene var at PCer var bannlyst i henner hus, da hun bare brukte Mac. Og Apple selv driver jo også å prøver å skille mellom Mac og PC med sine "Hello I am a Mac, and I am a PC" på tross av at de også sier at den neste PCen bør være en Mac. Så jeg lurer på hvorfor noen Mac brukere mener at Mac ikke er en PC Endret 17. august 2008 av teaspoon Lenke til kommentar
Sertito Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Apple prøver å kjøre microsoft konk innenfor data. Og laget derfor "MAC" som skulle utkonkurer "PC". Det jeg heller ikke forstår er som overnevt, "PC" står for "personel computer". Altså "MAC" er ikke personlig eller en data. Men mer et tamt forsøk på å slå ut "PC". Og slik jeg ser det så gikk mange å kjøpte "MAC laptoper og ble litt furtne over utslaget. Og derfor blir veeeldig defansive når man kaller det en "PC". For mulighetene å en "MAC" er færre en på "PC". Pluss at "MAC" ikke var så feilfritt som alle ville ha det til Rett og slett fordi folk dreit seg ut men er for selvogde til å snu på meningene og all skryten de sa når de skulle kjøpe den:) Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Ser ikke helt meningen, men uansett. En pc er en pc, det er et generelt uttrykk som ble tatt i bruk da en datamaskin gikk fra å avhenge av en machine operator til å bli personlig, altså en gui(evt. tekstlig) shell som brukeren kan kommunisere direkte med maskinen. Og ja en mac er en pc, hvorfor ikke spørre de som sier det istedet? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Apple prøver å kjøre microsoft konk innenfor data. Og laget derfor "MAC" som skulle utkonkurer "PC". Det jeg heller ikke forstår er som overnevt, "PC" står for "personel computer". Altså "MAC" er ikke personlig eller en data. Men mer et tamt forsøk på å slå ut "PC". Og slik jeg ser det så gikk mange å kjøpte "MAC laptoper og ble litt furtne over utslaget. Og derfor blir veeeldig defansive når man kaller det en "PC". For mulighetene å en "MAC" er færre en på "PC". Pluss at "MAC" ikke var så feilfritt som alle ville ha det til Rett og slett fordi folk dreit seg ut men er for selvogde til å snu på meningene og all skryten de sa når de skulle kjøpe den:) Du kan jo google litt på Microsofts salgstall i 1984 når Apple lanserte Macintosh. Det var ikke MS de ville utkonkurrere, det var IBM. Forøvrig har Apple satset fullt ut på forbrukermarkedet, mens Microsoft de siste 15 årene nesten utelukkende har satset seriøst på bedriftsmarkedet. Det er med andre ord god plass til begge to, og selvsagt mange andre selskaper og teknologier, som f.eks. Sun, IBM og Linux. Lenke til kommentar
loLpaTrol Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hvorfor blir mange Mac-brukere hysteriske når man kaller maskina deres en PC? De har valgt en Mac, hva forventet du? Sånne Mac folk er tilbøyelig til å gjøre alt mulig rart. Bare ignorer dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå