Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen lyd (AC'97) , Windows Vista 64

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp bygget min første PC, men har ett problem: Lyden fungerer ikke. Jeg har dette hovedkortet, og har installert alle drivere som fulgte med (de kom fra Realtek). Operativsystemet er windows vista 64-bit, og jeg har brukt AC'97-pluggen for å kople kabinettet (Antec 300) til hovedkortet (prøvde også HDA, men med samme resultat, så koplet tilbake).

Når jeg prøver å spille av lyd, så skjer det ingen ting, og menyen for avspillingsenhter viser at "Realtek Digital output" spiller av, og headsettet vises som frakoplet (selv om det er koplet til). Jeg har prøvd å putte headsettet i alle høyttaler-portene.

I Realteks panel for lyd-instillinger vises alle høyttaler-portene (både foran og bak kabinettet) som halv-transparente. Tror kanskje dette indikerer at maskinen ikke registrerer de, men er ikke sikker. (Hvis det er tilfellet vet jeg hva problemet er, men ikke hvordan jeg skal fikse det.)

Beklager at det ble en veldig uoversiktlig post, men prøvde å få med så mye informasjon som mulig. Skal prøve å laste opp noen skjermbilder senere hvis det er nødvendig.

Håper noen kan hjelpe meg, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...