Gå til innhold

Trenger tips til program for å redigere videoklipp.

Anbefalte innlegg

Er det noen som har et tips om hvilket videoredigeringsprogramsom er bra?

Har filer i .avi formatet som er tatt opp fra skjermen og skal brukes til diverse anmeldelser og tutorials.

Programmet bør ha mulighet til følgende:

- Klippe vekk deler av videoen og klippe inn fra andre klipp.

- Helst mulighet til å skrive, tegne og markere på det som blir vist og lett fjerne det det igjen.

- Legge til stillbilder i videofilen og bestemme varigheten på hvor lenge dem skal bli vist.

- Bør også ha muligheten til å legge til lydklipp og redigere lyd, helst også ta opp lyd.

- Gjerne ha mulighet til et par visuelle effekter også til bruk for å skille mellomforskjellige klipp,

som effekt mellom forskjellige spill/applikasjoner som blir vist.

Har aldri lekt noe særlig med redigeringsprogram før så jeg vet ikke hva som er mulig og ikke med dem.

Kom gjerne også med kommersielle programmer til Linux, eller gratisprogrammer til Windows om dere kommer på noen.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til enkel klipping, spleising, konvertering osv. har jeg ofte brukt Avidemux. I Windows har jeg også brukt VirtualDub, som jeg tror skal funke bra i wine.

Men begge disse programmene er relativt simple, og strengt tatt ikke hva folk flest omtaler som videoredigeringsprogrammer. Selv om de er flotte til sitt bruk :)

Lenke til kommentar

Takk.

Har lastet ned det, Kino og Cinelerra ... så jeg får bare se hva jeg får til :)

Synes en del av disse programmene virker noe buggy ...

Avidemux og Kino virker veldig greie, eneste som er litt kjipt er at jeg må importere alle klippene til DV på Kino. Cinelerra er veldig buggy på denne PC'en, noen som har erfaringer med det programmet, eventuelt Lives og PiTiVi?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...