vgdev Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hei, jeg har en dell m1330 som ble levert med vista premium. Men har funnet ut at det nå er mulig å installere xp på denne for å oppnå bedre batteritid. Lurer da på om det er mulig å benytte denne vista lisensen som kom med min m1330 på en annen pc? Planen var å bruke denne vista lisensen i en medicanter-pc. Litt synd å la en lisens bare ligge å slenge Takker hjerteligst for svar! mvh Vegard Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Ja det er fullt mulig og bare flytte lisensen så lenge du fjerner den fra den andre pc-en først. Anbefaler deg først og formatere pc-en din den med vista så innstalere XP på den og så vista på media center pc-en så blir lisensen "ledig" så du kan kan lastet ned oppdateringer og sånt. Har selv flyttet min XP lisens til min bærbare til min stasjonære før jeg gikk over til vista 64 bit og det var ikke noe problem. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Ja det er fullt mulig og bare flytte lisensen så lenge du fjerner den fra den andre pc-en først. Anbefaler deg først og formatere pc-en din den med vista så innstalere XP på den og så vista på media center pc-en så blir lisensen "ledig" så du kan kan lastet ned oppdateringer og sånt. Har selv flyttet min XP lisens til min bærbare til min stasjonære før jeg gikk over til vista 64 bit og det var ikke noe problem. Mvh donnieakalefty Hmm..ja, men har hørt om folk som har satt inn en vista-cd fra dell og fått opp medlingen "Dette er ikke en dell pc". Var din bærbar en Dell? Er det noen andre som kan bekrefte/avkrefte problemstillingen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Har hatt Dell og HP pc-er og ingen av de har klagd på noenting om jeg flytter lisensen fra den ene til den andre, det kan være at de har brukt en XP cd som hadde noen egne filer integrert i cd-en eller noe. Men jeg har mange ganger brukt mine dell cd-er for og reinstallere XP på min HP pc og det har aldri blitt noe problem hverken med lisensen eller noe annet som har nektet. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Okey, takk for svar. Men eneste måten å finne ut av dette på er å teste. Må få fikset mce-pcen først, men det problemet vet du jo allerede alt om donnieakalefty Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Den blir vel fikset snart får vi håpe så du får brukt den, alltid så kjedelig når ting ikke fungerer skikkelig syns jeg. Lykke til ivertfall med fiksingen av den og lisens byttingen. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå