JenkaRiPS Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Tenkte kanskje jeg ikke var alene om å syntes at disse powerene (mitt er i et HX08) støyer endel. Jeg har defor klart å finne frem spec'en på vifta som sitter i. Jeg har hos meg to modeller av dette poweret.. I modellen SPI-300HP sitter det en Yate Loon 80x80x25mm, 3000rpm, 35CFM med et støynivå på 34dB. I FSP300-60GT sitter det en AD0812HB-A70GL 80x80x25mm, 3010rpm, 42CFM med et støynivå på 34dB. Håper dette kan hjelpe folk der ute til å finne et mindre støyede alternativ.. Tror feks. en Papst 8412NGML eller Enermax UC8FAB fra Microplex vil gjøre jobben. Skal selv sette inn en Zalman 80mm i silent mode og se hvordan tempraturene blir.. -- Tommy H. Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Kan noen PLZ forklare meg hvordan jeg kan sette en zalman 80x80x25 mm vifte i psu`et UTEN å ødelegge noe..har alltid villet gjort dette,men hvet ikke helt hvordan jeg skal gå frem :smile: Takk for svar :smile: Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 14. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2002 Quote: On 2002-01-14 20:51, Prog_Kick skrev:Kan noen PLZ forklare meg hvordan jeg kan sette en zalman 80x80x25 mm vifte i psu`et UTEN å ødelegge noe..har alltid villet gjort dette,men hvet ikke helt hvordan jeg skal gå frem :smile: Takk for svar :smile: Det enkleste er å rett og slett kutte kablene til orginalvifta og isolere disse med teip. Montér inn den nye viften og legg ledningen ut sammen med de andre. (Kabelen på Zalman skal være akkurat lang nok til dette.) Bruk deretter en overgang fra molex til 3-pinskontakt og vips - vifta er byttet! Går selvfølgelig an å borre hull i psu'et slik at kabelen rekker ned til HK'et. Eller så kan du rett og slett kutte kablene på org. vifta og koble den nye vifta direkte til psu'et via de ordinale ledningene. (ledningen til RPM-måling skal da kun isoleres.) Enklere kan det ikke sies (eller...?) -- Tommy H. [ Denne Melding var redigert av: JenkaRiPS på 2002-01-14 21:12 ] [ Denne Melding var redigert av: JenkaRiPS på 2002-01-14 21:13 ] Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Vet du hva pluss og minus er får du det til. Det eneste som kan bli ødelagt er deg selv, hvis du klår for mye oppi psu-en. Ikke ta på noenting inne i psu-en, bortsett fra lavvoltsledningene. Jeg vil anbefale å la psu-vifta gå på 5 istedenfor 12 volt. Da må du koble den til svart (jord) og rød (5 volt). mvh Are-Harald Lenke til kommentar
Kobun Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Anbefaler alle å skaffe seg en del av skjøte/forgrenings klemmer. ELFA har klemmer. Sjekk produkt 48-242-56 Kjøper de billigere en annen plass, men alle som kobler svakstrøm og ellers mekker litt trenger disse. Å bytte vifte i strømforskyning gjøres unna på 90sek med disse (og oppladbar drill) :smile: PS: Kjøp mange fler enn du tror du trenger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå