CV-Erik Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hei Har en OCZ GameXstream 600w PSU, og den bråker en del.. selvom det står at den skal være så stille osv så bråkern:S bråker mer enn Antec 900 viftene på medium og low, så er ganske plagsom når jeg setter ned alle viftene om natta når jeg skal sove mens pcen skal laste ned så bråker PSUen så mye:S ikke no problem og sove men er plagsomt, så lurte på om det er en måte og styre viftehastigheten på den? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Normalt sett styrer viften i PSU seg selv, det finnes ingen måte å gjøre dette manuelt på. (Med mindre man monterer inn noe slikt selv). Om den bråker unormalt mye, kan det være en feil med viftekontrollen. Noen OCZ-modeller hadde et slikt problem, mener forøvrig det var StealthXStream, og ikke GameXStream da. Lenke til kommentar
CV-Erik Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Normalt sett styrer viften i PSU seg selv, det finnes ingen måte å gjøre dette manuelt på. (Med mindre man monterer inn noe slikt selv). Om den bråker unormalt mye, kan det være en feil med viftekontrollen. Noen OCZ-modeller hadde et slikt problem, mener forøvrig det var StealthXStream, og ikke GameXStream da. ok takker for svar:) den bråker litt mer enn jeg hadde regna med, da det står ultra silent og er sånn silent teknologi osv, men det virker som at den går på fullt hele tia, pga bråker alltid like mye.. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Normalt sett styrer viften i PSU seg selv, det finnes ingen måte å gjøre dette manuelt på. (Med mindre man monterer inn noe slikt selv). Om den bråker unormalt mye, kan det være en feil med viftekontrollen. Noen OCZ-modeller hadde et slikt problem, mener forøvrig det var StealthXStream, og ikke GameXStream da. Jeg har akkurat kjøpt en slik GameXStream 600Watter selv, og opplever det samme. Den reklameres med ultra silent, men viften går på full guffe og det blåser friskt ut bak maskinen. Jeg har gode kabinettvifter som sørger for rikelig luftgjennomstrømning uansett, så jeg har tenkt å gå inn og modde PSU-viften. Enten ved å koble inn en motstand eller koble den på 5Volten i stedet for 12Volten. For slik som dette skal den ikke få lov å stå. Kanskje jeg til og med kan koble viften helt ut så lenge jeg sørger for at det presses godt med luft gjennom strømforsyningen via kabinettviftene? Dersom noen har tips til et slikt inngrep så er jeg takknemlig for å høre dem. Jeg vil nok skrive om det her når jeg har moddet meg ferdig. Endret 27. august 2008 av robertaksland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå