Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Noen som gleder seg til skolestart i morgen? :D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke for å kapre tråden. men jeg er faen meg ikke sikker om jeg har komt inn eller ikke :( kopierer det jeg er usikker på under her

1 ELELE1---- Elektrofag (Ordinært løp) 11019 JÅTTÅ VIDEREGÅENDE SKOLE 18.08.2008, kl. 09:00 Svart JA til plass Ikke svart

wtf? har jeg komt inn eller ikke? trenger svar kjapt

ikke svart står under svartstatus btw

Endret av KennyMafakka
Lenke til kommentar
Må faktisk si at jeg gleder meg. Halvannen time igjen til det begynner og jeg har egentlig bare lyst til å dra nå.

Ikke dra ut i alt for god tid. Spesielt viss du skal begynne VG1. Da blir du som regel stående en plass å se stygt på alle som kommer. Men du må ikke komme for sent heller, viktig!

Lenke til kommentar
Må faktisk si at jeg gleder meg. Halvannen time igjen til det begynner og jeg har egentlig bare lyst til å dra nå.

Ikke dra ut i alt for god tid. Spesielt viss du skal begynne VG1. Da blir du som regel stående en plass å se stygt på alle som kommer. Men du må ikke komme for sent heller, viktig!

VG2, traff kjente i hytt og gevær.

Godt med skole igjen :D (trodde aldri jeg skulle si noe sånt)

Lenke til kommentar

Jau, da var første skoledag på VG1 unnavgjort :D

Var faktisk ikke så ille, utenom at jeg hver dag må vente minst en time på bussen før den går hjem til Hof, og selvfølgelig må stå opp 0545. Men alt i alt tror jeg det går bra, spessielt siden over halve skoleuka er programfag :p

Lenke til kommentar
Gled dere til arbeidslivet.

:)

En god del av oss er der sikkert fra før. :)

23 jenter og 3 gutter i klassen min. Det er til å leve med når jeg kun har gått i rene gutteklasser i tre år. Forøvrig tror de fleste i klassen min at jeg er skikkelig freak siden jeg kom på skolen i finklær (uniformen min!). Jeg jobbet fra 0530 til 1140 og begynte på skolen klokken 1200, og det er 25 min fra jobb til skole, ca.

Lenke til kommentar

Var eigentleg heilt greit å begynne på skulen igjen. Går vg 2 Data og Elektronikk. Ni stk i klassen som gjekk elektro vg 1 på denne samme skulen i fjor, og tre nye som eg aldri har sett før.

Eg hadde håpa på minst ei-to-tre jenter i klassen for å gjere klassemiljøet litt trivleg, men det går bra. Har allerede holdt ut eit år med elleve andre gutar, så greier eit år til.

Er nokre slaurar, nokre heilt gjennomsnittlege, nokre nerdar. Eg har lyst på så bra karaktergjennomsnitt som mogeleg i år, og det har ein klassekompis også. Og vi begge gode elevar og har ca same snitt, berre at han er bedre i programfag enn fellesfag og omvendt med meg. Så viss vi får jobba sammen to-og-to heile tida kan vi hjelpe kvarandre og få gode karakterar i både programfaga og fellesfaga.

Han sa til meg at eg var hans einaste veg til gode karakterar, for han ville ikkje jobbe med slaura, folk han ikkje liker og folk han ikkje kjenner, så då var det berre meg igjen.

Eg hadde og matteprøve ein av dei første dagane på elektrofag. Den er laga berre for å sjå kva dykk har lært på ungdomsskulen, så veit lærarane kva dei må gå meir igjennom. Null stress.

I samtaler med lærarar i begynnelsen av året må du sei at du har mål om å få den karakteren som ligg over den karakteren du trur du kjem til å få (sett bort frå at du allerede trur du kan få seksarar, då jobbar du for det). Sett måla dine høgt. Det verste som skjer er at du ikkje når målet. Eg nådde dei fleste måla mine utan å jobbe så mykje meir enn det eg hadde gjort om måla mine hadde vore lågare.

Lenke til kommentar
I samtaler med lærarar i begynnelsen av året må du sei at du har mål om å få den karakteren som ligg over den karakteren du trur du kjem til å få (sett bort frå at du allerede trur du kan få seksarar, då jobbar du for det). Sett måla dine høgt.

har det noe å si egentlig? hva du sier til læreren liksom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...