bjaesp Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hei Når jeg prøver å åpne mappen DCIM, der hvor alle bildene våre ligger får jeg opp feilmeldingen F:\DCIM er ikke tilgjengelig. Mappenavnet er ugyldig. Så nå får jeg ikke åpnet og sett noen av bildene våre Er det noen måte å ordne dette. Vær så snill Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Last ned ett gratis program som heter PC Inspector Smart Recovery og kjør det. Skal klare å fiske ut alle bilder på kortet. Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Last ned ett gratis program som heter PC Inspector Smart Recovery og kjør det. Skal klare å fiske ut alle bilder på kortet. Når jeg prøver å åpne programmet etter å ha lastet det ned får jeg en feilmelding. Run-time Error '339': Component 'gif81.dll' or one of its dependencies not currently registered: a file is missing or invalid Jeg har lastet det ned fra 2 forskjellig steder, men begge steder med samme resultat. Takk for hjelpen sålangt trulsant. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Har du prøvd minnebrikken på en annen datamaskin ? Får du frem bildene på kamera ? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hvis det er et nytt (og raskt) Sandisk kort, skal det følge med en recovery CD (usikker på hvilke kort det følger med, jeg har ihvertfall en bunke med slike CD'r) Ellers er det dusinvis med gratis recovery program, se litt nedover på denne siden da dette er et tilbakevendende tema. Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Har du prøvd minnebrikken på en annen datamaskin ? Får du frem bildene på kamera ? Virket ikke der heller Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Som sagt av andre, prøv forskjellige recovery program. Hvis det ikke ser ut til å fungere på din datamaskin, så ta kortet med til en fotoforhandler i nærheten. De fleste skal kunne kjøre en recovery på kortet ditt. Koster normalt noen få hundrelapper. Hvis heller ikke dette fungerer, kan du sende det inn til en profesjonell recovery hos Ibas. Men det koster noen tusenlapper. Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Nå har jeg fått det til Tusen takk til alle som hjalp med å få dette til Nå ble jeg kjempeglad. Ha en fortreffelig søndag alle sammen Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Har nesten samme problem, men det er video da. hadde filmet noe drit kult, men kompisen likte den ikke og slettet det. går det ann å få video tilbake? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Både video og bilder er ikke annet en en datafil. Her er det snakk om å redde en datafil og da kan progarmmer som nevnt tidligere i tråden hjelpe. Men er minnebrikken (gjelder det samme for harddisker) benyttet til lagring etter at filen ble slettet synker muligheten for å gjenskape filen (fil overskrevet av andre datafiler). Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Både video og bilder er ikke annet en en datafil. Her er det snakk om å redde en datafil og da kan progarmmer som nevnt tidligere i tråden hjelpe. Men er minnebrikken (gjelder det samme for harddisker) benyttet til lagring etter at filen ble slettet synker muligheten for å gjenskape filen (fil overskrevet av andre datafiler). I gamle dager, når dos fortsatt ble brukt, husker jeg at jeg kunne doble lagringsmengden på disketter ved å lagre, slette og så lagre noe annet. Det bør vel være mulig i dag også på en harddisk. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 I gamle dager, når dos fortsatt ble brukt, husker jeg at jeg kunne doble lagringsmengden på disketter ved å lagre, slette og så lagre noe annet. Det bør vel være mulig i dag også på en harddisk. eneste måten å øke lagringsmengden var å komprimere filer. JPG og MPG er allerede komprimert. Den metoden du beskriver har aldri fungert. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 I gamle dager, når dos fortsatt ble brukt, husker jeg at jeg kunne doble lagringsmengden på disketter ved å lagre, slette og så lagre noe annet. Det bør vel være mulig i dag også på en harddisk. eneste måten å øke lagringsmengden var å komprimere filer. JPG og MPG er allerede komprimert. Den metoden du beskriver har aldri fungert. Funket helt greit på mine 720 kb 3,5" disker Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Funket helt greit på mine 720 kb 3,5" disker Ja, du dobler lagringsmengden ved at du får nye filer inn på disken... ulempen er bare at det som var der før du "doblet" lagringsmengden ikke er mulig å få frem igjen. Så enden på visa er at du sitter igjen med akkurat samme mengde data Men man kunne drille et hull i en 720kb disk på et bestemt sted, og når man formaterte den på en 1,44MB diskettstasjon, så ville maskinen tro at den var 1,44MB og formatere den til nettopp 1,44MB. Det funket for så vidt greit, men faren for diskettfeil ble større (og den var jo allerede stor på vanlige disketter). Ellers er det bare komprimering av filene på disken som kan øke lagringsmengden, men det fungerer bare på filer som ikke er komprimert i utgangspunktet. JPG, AVI, MPG osv... som allerede er komprimert, vil med andre ord ikke gi noen fortjeneste på den type komprimering. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har selv brukt cardrecovery når kort har streiket,det har virket hver gang og bildene er blitt reddet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå