Gå til innhold

BK: Tre portretter

Anbefalte innlegg

Første post her for meg, så får vel presentere meg selv først: Er en gutt fra Mo i Rana som har tatt bilder i en del år, spesiellet etter jeg kjøpte meg et Canon 350D Kit etter konfirmasjonen min for en del år siden. Har dog ikke posta noen bilder her før, så her kommer mine første. Go easy on me :p

Alle bildene er tatt med 350D + Canon 50 mm f/1.8.

post-27106-1218932809_thumb.jpg

f/1.8 1/1000 Iso 200

Litt farge-justeringer samt croping er gjort i ettertid.

post-27106-1218932824_thumb.jpg

f/3.2 1/250 Iso 100

Valgte å gjøre det sort/hvit i ettertid, da jeg synes det passa best. Ligger i farge her.

post-27106-1218932836_thumb.jpg

f/1.8 1/60 Iso 800

Bildet var opprinnelig en del lysere, valgte å gjøre det litt mørkere for å matche Eiriks (avbildet) dystre blikk.

Konstruktiv kritikk tas imot med glede!

Ole Gunnar

edit: endra størrelsen på bildene for å matche rettningslinjenes krav.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke for å være krass bare for å være krass - men har du tatt bilder av noe mer spennende (eller mer gjennomtenkt) enn dette i løp av fotokarrieren din?

dumt å si det, men dette ser mest ut som testbilder eller i beste fall snapshots.

prøv å tenk litt hva du vil med et bilde, også før du trykker på knappen...

for eksempel - hvis du har lyst få fram at han siste der er dyster, samt gi seeren en dyster følelse - gjør ham jævlig mye dystrere! (for nå er det bare bilde av en som skjærer grimase foran kamera) - og finn omgivelser som passer. omgivelsene trenger ikke nødvendigvis være dystre, men det bør ha noe med historien du vil fortelle å gjøre.. sett personen inn i gjennomtenkt setting så blir alt som regel mange hakk bedre.

hvis du har lyst å ta bilder som skiller seg ut fra mengden hjelper det mye å legge litt sjel i oppgaven

Endret av hardmongo
Lenke til kommentar

Takk for svar!

I bilde en prøvde jeg å fange ungens gode humør, men bakgrunnen var kanskje litt uheldig valgt?

Er enig i at bilde tre kanskje ikke er så mye å samle på, i allefall hvis man ikke kjenner han som er avbildet. Tenkte ikke på akkurat det da jeg posta.

Ellers burde jeg kanskje ha rydda litt i forgrunnen i bilde to før jeg tok bildet.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...