Gå til innhold

trenger hjelp til brokobling

Anbefalte innlegg

jeg er ikke så veldig kjent med dette med brokobling, og lurer litt på hva det er og om det fungerer med min forsterker. Forsterkeren min er en TEAC A-R500, 350W totalt, og 8-16Ω. forsterkeren er 14 år gammel, og har 4 høyttalerutganger (sett A: L+R, pluss og minus. og sett B: L+R, pluss og minus)

Høyttalerutgangene bak ser slik ut:

DSC00266.jpg

DSC00267.jpg

det jeg lurer på en om brokobling på denne forsterkeren vil si å samkjøre A og B da jeg også har 2 ingangssett på høyttalerene (PROSON TWIN 2010 SAH, 250W, 4-8Ω)

DSC00268.jpg

jeg prøvde å koble det ene settet (A på forsterkeren) til det ene settet bak høyttalerene, og B-utgangene til det andre settet på høyttalerene. det jeg opplevde først var at lyden ble veldig rar. da jeg aktiverte bare A på forsterkeren, ble det bare bass, og med B ble det bare diskant, og med A+B ble det grei lyd, men bassen ble betraktelig redusert da jeg kjørte det slik i forhold til da jeg brukte bare A-utgangene på forsterkeren og pluss og pluss, og minus og minus var koblet sammen på høyttalerene. jeg prøvde også å bytte om de to plussene mellom A og B, men da ble lyden bare enda dypere, men allikevel uten bass. er det noen som vet hva jeg gjør feil, om det er riktig, og om forsterkeren tåler det, eller om det er forskjell på lyden i A og B utgangene? har sjekket at pluss og minus er koblet riktig (pluss på pluss og minus på minus på alle settene).

takk på forhånd

Mads Mello Gundersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...