mello0110 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 jeg er ikke så veldig kjent med dette med brokobling, og lurer litt på hva det er og om det fungerer med min forsterker. Forsterkeren min er en TEAC A-R500, 350W totalt, og 8-16Ω. forsterkeren er 14 år gammel, og har 4 høyttalerutganger (sett A: L+R, pluss og minus. og sett B: L+R, pluss og minus) Høyttalerutgangene bak ser slik ut: det jeg lurer på en om brokobling på denne forsterkeren vil si å samkjøre A og B da jeg også har 2 ingangssett på høyttalerene (PROSON TWIN 2010 SAH, 250W, 4-8Ω) jeg prøvde å koble det ene settet (A på forsterkeren) til det ene settet bak høyttalerene, og B-utgangene til det andre settet på høyttalerene. det jeg opplevde først var at lyden ble veldig rar. da jeg aktiverte bare A på forsterkeren, ble det bare bass, og med B ble det bare diskant, og med A+B ble det grei lyd, men bassen ble betraktelig redusert da jeg kjørte det slik i forhold til da jeg brukte bare A-utgangene på forsterkeren og pluss og pluss, og minus og minus var koblet sammen på høyttalerene. jeg prøvde også å bytte om de to plussene mellom A og B, men da ble lyden bare enda dypere, men allikevel uten bass. er det noen som vet hva jeg gjør feil, om det er riktig, og om forsterkeren tåler det, eller om det er forskjell på lyden i A og B utgangene? har sjekket at pluss og minus er koblet riktig (pluss på pluss og minus på minus på alle settene). takk på forhånd Mads Mello Gundersen Lenke til kommentar
fhl Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Forsterkeren har kun to kanaler med to parallelle høyttalerutganger på hver kanal. Brokobling fungerer ikke på din forsterker. Frode Lenke til kommentar
mello0110 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 ok. takk =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Men det betyr ikke at du ikke kan få god lyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå