Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

defekt pc skjerm.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et spørsmål når det gjelder pc skjermen min.

Når jeg slår den på eller når den er i bruk så blir skjermen sånn ( se bilde ). Hva er som er feil med det egentlig ?

Men den forsvinner etter hvert. ser at hvis jeg vri litt på topp delen av pc så forsvinner eller kommer den tilbake.

Er det sånn at det kan repareres? Må jeg betale for det eller går dette under 5 års reklamasjons rett ??

Noen som kan hjelpe meg med det ?

takk

post-159116-1218931892_thumb.jpg

Endret av odah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du må vite er om det er skjerm eller skjermkortet som er problemer på. Hvis feilen viser å¨screenshot (slik som jeg anntar det gjør ved mindre du tegnet det på bildet du viste oss) så er det skjermkortet og ikke skjermen som er problemet. Evt skjermkortkontakten eller noe sånt.

Er det en bærbar så sliter du, for ved mindre det er en løs kontakt som nevt, så kan det neppe repareres.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hei jeg har tegnet dette, så tror neppe det er skjermkort. Det skjer når jeg vri på skjermen og når jeg slår på pc.

Ja det er en bærbar pc, og det er derfor er lurer på om det kan gå under 5 års reklamasjonsrett hvis jeg skal reparerer.??

Det første du må vite er om det er skjerm eller skjermkortet som er problemer på. Hvis feilen viser å¨screenshot (slik som jeg anntar det gjør ved mindre du tegnet det på bildet du viste oss) så er det skjermkortet og ikke skjermen som er problemet. Evt skjermkortkontakten eller noe sånt.

Er det en bærbar så sliter du, for ved mindre det er en løs kontakt som nevt, så kan det neppe repareres.

-Stigma

Lenke til kommentar

Dette vil gå under reklamasjonsrett ja. Bare kontakt butikken du kjøpte den gjennom, oppgi at du med all sanynlihet har en hardware defekt i selve skjermen, og så vil de ordne med returinformasjonen du trenger.

De vil da være annsvarlig for å enten reparere maskinen eller gi deg ny eller tilsvarende.

-Stigma

Lenke til kommentar

OK.

Det er nemlig ikke så lett når de ikke svarer på mail. Skal kanskje ringe imorgen for å ta en prat med de. Har sendt mail men vet ikke helt hvor lenge det tar før de svarer på, trenger nemlig pc til skole arbeid. Siste gang jeg leverte pc min så fikk jeg ikke før 2mnd og det var fordi jeg ikke fikk noe beskjed at den hadde kommet. Redd for at det tar alt for lang tid, men vi for se da.!! takk for tips..!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg fått svar fra de. De har sendt meg an mail men de sier at jeg må betale 600,- i time hvis det menner at det ikke er noe feil med pc. Men menner at skjermen blir bare være og være, så det er et feil der. Jeg sender og se hva som skjer. Kommer ikke til å sette ut mail her fra de, for bare se hva som skjer videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...