Gå til innhold

Har kjøpt nye minnebrikker, nå blir pc'n for varm

Volve

Anbefalte innlegg

Jeg har en FS med Radeon skjermkort. Maskina er fra ca 2004. Hva skal jeg gjøre for å få bedre ytelse på vifta? Hvordan kan jeg finne de opplysningene jeg trenger?

Noen må fortelle meg hvordan jeg skal finne ut av dette. Jeg har bare vanlig brukererfaring, men klarte å sette inn minnebrikkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan starte med å fortelle akkurat hvilken maskin du har, står sikkert på et klistremerke på den.

Fjern evt støv i maskinen.

Ser ingen grunn til at litt ekstra minne skal føre til at maskinen blir for varm. Hvordan vet du egentlig at den blir det?

Mulig du kan justere viftehastighet i bios.

Lenke til kommentar
Du kan starte med å fortelle akkurat hvilken maskin du har, står sikkert på et klistremerke på den.

Fjern evt støv i maskinen.

Ser ingen grunn til at litt ekstra minne skal føre til at maskinen blir for varm. Hvordan vet du egentlig at den blir det?

Mulig du kan justere viftehastighet i bios.

Har snakket med andre som mener at det kan hende den ikke er autostyrt. Det kommer trekanter og firkanter over hele skjermen når jeg holder på med Sims. Tunge greier vet du:)

Jeg fjernet endel støv når jeg allikevel hadde kabinettet åpent.

Hvilken maskin det er? Det har jeg strevd med før. Mistenker at det er noe spesielt lagd til Elkjøp. Den heter Cordant. Finner ikke deler til den maskinen på nettsidene til FS. Jeg har SIW innstallert, så hvis du lurer på noe spesifikt kan jeg finne det der.

Har nå prøvd å finne ut hva slags Radeon skjermkort jeg har, men finner det ikke.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lastet opp spillet to ganger. Første gangen boota det. Nå fikk jeg masse striper og stjerner på skjermen. Samme som før jeg lasta ned drivere altså.

Er jeg da tilbake til vifta? Jeg kan vel ikke bytte vifte selv, pågrunn av alle ledningene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...