Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold til en gift mann - Katastrofe!

Anbefalte innlegg

Ja, dette ER voksne mennensker! Han 42, hun 45... Jeg, en generasjon under!

Men understreker igjen; Han fortalte meg mye om deres forhold før vi innledet noe.

Og det ble da bl.a sagt at de ikke lengre hadde noe intimt forhold. Sov hver for seg osv..

Og at han var lei.. ville ut av det, men drøyde pga ungene....

Unnskyld meg men nå må jeg faktisk gapskratte. *törker skrattetårene*

Dette er jo den klassiske varianten for gifte men å forföre en annen kvinne. Okej.....

Mitt råd er å pröve å forklare for fruen at du er veldig, veldig lei deg for det som har hendt og at det ikke var meningen å såre henne. Og at hun senere kanskje kan inse hvor heldig hun er som ble kvitt en utro mann.

Endret av gudsmestuskyldigelillelam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig i det cyclo. Min løsning innebefattet å være ekstra skånsom mot kona, av hensyn til de faktorene jeg nevnte.

Jeg var egentlig ikke inne på hvem som skulle straffes for hva. Med mindre man anser at det å skulle ta ansvar for sine egne overlagte feil er automatisk å anse som straff. Det virker iallefall noe underlig i mine øyne.

[edit: ok, du mente visst PencilCase. Never mind then...]

Hvordan i svarte skåne konen da????

Det er jo HUN som leste mld på hans mobil, det er HUN som sitter på nummerte mitt og terroriserer!!!

Og det er HUN selv som blander inn sine egne barn i dette.. uskyldig meg midt i rævva!!! Hun er gal!

Lenke til kommentar
Det er jo HUN som leste mld på hans mobil
Og det er HUN selv som blander inn sine egne barn i dette..
uskyldig meg midt i rævva!!!

Begynner jammen meg å høres ut som det du egentlig er ute etter er noen å legge all skyld på for å rettferdiggjøre dine egne valg.

Lenke til kommentar
Det er jo HUN som leste mld på hans mobil
Og det er HUN selv som blander inn sine egne barn i dette..
uskyldig meg midt i rævva!!!

Begynner jammen meg å høres ut som det du egentlig er ute etter er noen å legge all skyld på for å rettferdiggjøre dine egne valg.

Nei, men saken er at hadde hunrast fra seg en dag eller to, og slengt litt med leppa, hadde jeg hatt full forståelse for det.. Men når det går så langt som dette, så ser jeg slett ikke på henne som uskyldig!

Lenke til kommentar

Har aldri hevdet at hun er uskyldig. Trusslene er langt i fra akseptable. Men de argumentene du slengte ut som jeg quotet var ikke akkurat saklige.

Uansett hvor mye du skriver tror jeg ikke noen kommer til å klappe deg på skulderen og si stakkars deg, du er jo helt uskyldig.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

For å få en innsikt i hvilke meldinger jeg mottar døgnet rundt, publiserer jeg en av dem her:

"Få det inn i den feite hjernen din og den kvisete bollemusen din at mannen min får du aldri mer ta i.Heldigvis for at jeg er sykemeldt. For jeg skal være med han på jobb hver dag, og psyke deg ut av arbeidsplassen.Finn deg et speil og se hvor dårlig det står til med deg. De bildene du har av deg selv på facebook er minst 10 år gamle og i tillegg manipulert.for jeg vet at du ikke er så fin.Du er stygg, feit og syk og ser ut som en 50-åring.Senere skal du få høre at jeg råknuller mannen min,håper du tør ta tlf.I mellomtiden kan du saksøke mcdonalds for den feite ræven din. du skal døøø!"

Og til orientering er dette langt fra det verste..... :nei:

Lenke til kommentar

Sier ikke at hun er uskyldig når det gjelder å gå for langt med trusler og slikt. Men, innleder man et forhold til noen som er gift og har familie, så må man faktisk ta høyde for at slikt kan skje. Det var du og mannen hennes sin sviktende dømmekraft som er årsak i hele sulamitten, og da må dere ta ansvar for det.

At hun reagerer er helt naturlig. At hun overreagerer er selvfølgelig ikke bra, men det er faktisk ikke helt uvanlig at folk blir irrasjonelle når de står overfor en såpass traumatisk opplevelse. Hvis hun ikke går lengre enn det hun har gjort allerede, så er det etter min mening kona og barna som kommer til å sitte igjen med svarteper i etterkant.

Det bør dere ta høyde og ansvar for når det er dere som har begitt dere ut på et veldig tåpelig opplegg i utgangspunktet.

Om hun finner bilder og nummer på mannens telefon blir ikke særlig til argument når bildene og nummeret ditt aldri burde ha dukket opp der i utgangspunktet. Ærlig talt så er det rimelig arrogant av dere å være såpass slumsete når uskyldige folk er involvert.

Derfor mener jeg at du bør tenke over at dette ikke er en tilfeldig dame som driver og truer deg, hun har faktisk en god grunn til å være forbanna på dere.

Var jeg deg, så ville jeg gjort alt jeg kunne for å gjøre situasjonen bedre. Om det inkluderer å skifte nummer, jobb og adresse, så bør det gjøres allikevel. Det blir allikevel ikke værre enn å få kjørt ekteskap og familieliv så grundig kjørt i vasken. Og det var det dere som stod for, ikke henne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men nå går ikke diskusjonen på hvem som skal straffes for hva, men hva trådstarter skal gjøre for å løse situasjonen (noe du faktisk selv påpekte flere ganger tidligere i debatten).

Nei du sier ikke det!? Ja, så saken dreier seg da altså om at en bruker poster en problemstilling som handler om å få råd i et tilfelle der en annen person terroriserer henne!? Hun hadde slett ikke behøvd å forklare hendelsesforløpet. Når hun likevel gjorde det så indikerer det for meg at hun har tatt innover seg at hun har begått et overtramp, og angrer på det.

Så hvis man skal hjelpe henne så svarer man vel da kun på hva hun kan gjøre for å stoppe terroren!?

Det som ikke hjelper er å komme drassende med sine egne verdisystemer, og irettesette henne på den bakgrunnen.

Vi er forskjellige mennesker med våre forskjellige verdisystemer, og ingen har et verdisystem som "ruler" over de andre.

I denne aktuelle saken så hadde sannsynligvis bare 3-4 pers i en gruppe på 10 hevet et øyenbryn over hennes overtramp, og resten hadde det ikke spilt så stor rolle. Men kanskje blir noen av de som er til overs i regnestykket trigget i sitt verdisystem over at hun blir terrorisert.

Så enda en gang: Å tildele skjenneprekener og påtvinge andre sine verdisystemer kan man sikkert få aksept for hvis man verver seg hos svovelpredikanter ala Børre Knudsen og Ludvik Nessa.

Kort sagt blir det snakk om kverulering og selvhevdelse, samt kanskje litt hersketeknikk.

:)

Lenke til kommentar
For å få en innsikt i hvilke meldinger jeg mottar døgnet rundt, publiserer jeg en av dem her:

"Få det inn i den feite hjernen din og den kvisete bollemusen din at mannen min får du aldri mer ta i.Heldigvis for at jeg er sykemeldt. For jeg skal være med han på jobb hver dag, og psyke deg ut av arbeidsplassen.Finn deg et speil og se hvor dårlig det står til med deg. De bildene du har av deg selv på facebook er minst 10 år gamle og i tillegg manipulert.for jeg vet at du ikke er så fin.Du er stygg, feit og syk og ser ut som en 50-åring.Senere skal du få høre at jeg råknuller mannen min,håper du tør ta tlf.I mellomtiden kan du saksøke mcdonalds for den feite ræven din. du skal døøø!"

Og til orientering er dette langt fra det verste..... :nei:

"Okei, da får du leve videre med utro mann du da. Haha, han foretrakk faktisk "stygge" meg foran deg og ungene. Kanskje du ikke er så mye bedre selv ;)"

Bollemus er forsåvidt bare positivt

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
har trådstarter prøvd å si unnskyld? Har trådstarter innrømmet noe skyld overfor seg selv?

Er det viktig? og i så fall for hvem er det viktig??

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, er ikke uenig med deg i at diskusjonene gjerne kan utvides, men i dette tilfellet registrerte brukeren seg, lagde en tråd, og fra første svar kom det nesten bare ensidig kritikk og "skjenneprekner."

Av hensyn til alminnelig folkeskikk, og det faktumet at hun er helt "fersk" på forumet, så synes jeg man kan ta det litt piano. Hvis jeg selv hadde opplevd det samme så hadde jeg lurt på hvilken kultur som rådet her, og om jeg hadde hatt fortsatt lyst til å menge meg her på forumet.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...