Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den mest sexy dialekten!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hell yes!

+ Haugesund/Karmøy.

Måtte helt til side 5 for å finne andre som liker Haugesundsdialekten. Min soleklare favoritt. Snakker kav kristiansandsk selv, noe som i likhet med en annen i tråden fører til "språkproblemer" når man bor i Oslo ;)

Svak for de fleste vestlandsdialekter om man tar bort bergensk og de omkringliggende kommunene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Den mest sexy dialekten må være fra vestlandet. Skiller ikke så fryktelig mye mellom de, men de fra Ålesund synes jeg høres særdeles bra ut. Ellers _kan_ det også være sexy med jenter fra Lysaker-området, men det gjelder kun de fineste :p
Ålesund/Sogn(Og Fjordane) turn-on med skikkelig skarring og litt trykk på enkelte ord.
Lenke til kommentar
Den mest sexy dialekten må være fra vestlandet. Skiller ikke så fryktelig mye mellom de, men de fra Ålesund synes jeg høres særdeles bra ut. Ellers _kan_ det også være sexy med jenter fra Lysaker-området, men det gjelder kun de fineste :p
Ålesund/Sogn(Og Fjordane) turn-on med skikkelig skarring og litt trykk på enkelte ord.

Skarring i Ålesund og sogn?

Jeg tror du blander enten geografi eller begreper.. Skarre-R har nå hvertfall ikke jeg hørt oppi der, det er stort sett forbehold rogaland, hordaland og agder.

Lenke til kommentar

Sunnmøre har ikke skarring på R-en. Sunnmøre er, dog, den beste "fylle"-dialekta. En skikkelig bred sunnmøring høres full ut, uansett hvor edru man er.

Jeg vet ikke om dette er riktig lenke (youtube er sperret), men

er en genial vits, på ekte sunnmørsk. Høres ganske beruset ut, egentlig.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Jeg var i Måløy under Tall Ships Races' nå nylig, og der snakka alle "lokale" med skrarring på "r"ene. (Beklager visst Måløy ikke kommer under Sogn, geografi der oppe er ikke min sterkeste side ;) )

Lenke til kommentar
Jeg var i Måløy under Tall Ships Races' nå nylig, og der snakka alle "lokale" med skrarring på "r"ene. (Beklager visst Måløy ikke kommer under Sogn, geografi der oppe er ikke min sterkeste side ;) )

Feil! Det er rett at det er skarring her, men det er berre i den oppveksande generasjonen vi kan finne dette. Det er uansett mange fleire ungar som rullar enn skarrar. Bur sjølv 10 km. ifrå Måløy (som ligg i Nordfjord, ikkje Sogn).

Lenke til kommentar

Feil! Det er rett at det er skarring her, men det er berre i den oppveksande generasjonen vi kan finne dette. Det er uansett mange fleire ungar som rullar enn skarrar. Bur sjølv 10 km. ifrå Måløy (som ligg i Nordfjord, ikkje Sogn).

Skarring utbreder seg, så snart vil omtrent alle nordmenn gå rundt å skarre :p

Ingen grunn til å hindre slik naturlig forandring, eller hur?

Endret av Yfireld
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Er nok like mye rulling som skarring ja, men hørte mange godt voksne folk som pratet med skarring (kan være folk fra utenbys).
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...