Q-melk2 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Sandnes/Sola Hell yes! + Haugesund/Karmøy. Endret 25. august 2008 av Q-melk2 Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Merkeleg at ingen har nevnt Vossadialekta. Finst ikkje noko reinare og finare! Dei som snakkar den utan skarring ja. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Den mest sexy dialekten må være fra vestlandet. Skiller ikke så fryktelig mye mellom de, men de fra Ålesund synes jeg høres særdeles bra ut. Ellers _kan_ det også være sexy med jenter fra Lysaker-området, men det gjelder kun de fineste Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Oslo-dialekt er en masete form av riksmål! :!: Det finnes jo ikke en mindre "masete" målform enn riksmål. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hell yes!+ Haugesund/Karmøy. Måtte helt til side 5 for å finne andre som liker Haugesundsdialekten. Min soleklare favoritt. Snakker kav kristiansandsk selv, noe som i likhet med en annen i tråden fører til "språkproblemer" når man bor i Oslo Svak for de fleste vestlandsdialekter om man tar bort bergensk og de omkringliggende kommunene. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Merkeleg at ingen har nevnt Vossadialekta. Finst ikkje noko reinare og finare! Dei som snakkar den utan skarring ja. Hehe flaks for meg at eg snakkar vossamål utan skarring då! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Oslo-dialekt er en masete form av riksmål! :!: Det finnes jo ikke en mindre "masete" målform enn riksmål. sportacus88 sier jo ikke at riksmål er masete, men at Oslo-dialekten er en masete form av riksmål. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Den mest sexy dialekten må være fra vestlandet. Skiller ikke så fryktelig mye mellom de, men de fra Ålesund synes jeg høres særdeles bra ut. Ellers _kan_ det også være sexy med jenter fra Lysaker-området, men det gjelder kun de fineste Ålesund/Sogn(Og Fjordane) turn-on med skikkelig skarring og litt trykk på enkelte ord. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Den mest sexy dialekten må være fra vestlandet. Skiller ikke så fryktelig mye mellom de, men de fra Ålesund synes jeg høres særdeles bra ut. Ellers _kan_ det også være sexy med jenter fra Lysaker-området, men det gjelder kun de fineste Ålesund/Sogn(Og Fjordane) turn-on med skikkelig skarring og litt trykk på enkelte ord. Skarring i Ålesund og sogn? Jeg tror du blander enten geografi eller begreper.. Skarre-R har nå hvertfall ikke jeg hørt oppi der, det er stort sett forbehold rogaland, hordaland og agder. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Skarring er da bare sjarmerende! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Sunnmøre har ikke skarring på R-en. Sunnmøre er, dog, den beste "fylle"-dialekta. En skikkelig bred sunnmøring høres full ut, uansett hvor edru man er. Jeg vet ikke om dette er riktig lenke (youtube er sperret), men er en genial vits, på ekte sunnmørsk. Høres ganske beruset ut, egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg var i Måløy under Tall Ships Races' nå nylig, og der snakka alle "lokale" med skrarring på "r"ene. (Beklager visst Måløy ikke kommer under Sogn, geografi der oppe er ikke min sterkeste side ) Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg var i Måløy under Tall Ships Races' nå nylig, og der snakka alle "lokale" med skrarring på "r"ene. (Beklager visst Måløy ikke kommer under Sogn, geografi der oppe er ikke min sterkeste side ) Feil! Det er rett at det er skarring her, men det er berre i den oppveksande generasjonen vi kan finne dette. Det er uansett mange fleire ungar som rullar enn skarrar. Bur sjølv 10 km. ifrå Måløy (som ligg i Nordfjord, ikkje Sogn). Lenke til kommentar
Yfirvaldr Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Jeg var i Måløy under Tall Ships Races' nå nylig, og der snakka alle "lokale" med skrarring på "r"ene. (Beklager visst Måløy ikke kommer under Sogn, geografi der oppe er ikke min sterkeste side ) Feil! Det er rett at det er skarring her, men det er berre i den oppveksande generasjonen vi kan finne dette. Det er uansett mange fleire ungar som rullar enn skarrar. Bur sjølv 10 km. ifrå Måløy (som ligg i Nordfjord, ikkje Sogn). Skarring utbreder seg, så snart vil omtrent alle nordmenn gå rundt å skarre Ingen grunn til å hindre slik naturlig forandring, eller hur? Endret 26. august 2008 av Yfireld Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg var i Måløy under Tall Ships Races' nå nylig, og der snakka alle "lokale" med skrarring på "r"ene. (Beklager visst Måløy ikke kommer under Sogn, geografi der oppe er ikke min sterkeste side ) Feil! Det er rett at det er skarring her, men det er berre i den oppveksande generasjonen vi kan finne dette. Det er uansett mange fleire ungar som rullar enn skarrar. Bur sjølv 10 km. ifrå Måløy (som ligg i Nordfjord, ikkje Sogn). Er nok like mye rulling som skarring ja, men hørte mange godt voksne folk som pratet med skarring (kan være folk fra utenbys). Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Bokmål med Arendalsskarring sammen med 10% vanlig Arendalsdialekt Det kan hende det er fordi jeg har veldig mange gode minner fra Arendal og ei spesiell jeg møtte der. Hihi Endret 27. august 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Stavanger-dialekt, når du hører Pia Tjelta snakke, blir man jo helt vill! Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Nei usj den er jo heilt grusom! Når eg høyrer stavanger-dialekt så tenker eg automatisk på han ekle Kristofer Joner, rulletobbakk og oljeindustri. + at jenter frå stavanger alltid har whiskystemme og er ekle. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Stavanger-dialekt, når du hører Pia Tjelta snakke, blir man jo helt vill! Jopp, hele Stavanger/Sandnes-området. Det er en grunn til at alle værmelderne på TV er fra Stavanger/Sandnes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg