Skagen Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Sogndal og diverse sunnmøre, deler av grenland, og diverse småbygder i rundt sørlandet. Bergensk og stavangersk er i 99% av tilfeller turnoff. Selv snakker jeg kav kristiansand(såpass at endel ignorante østlendinger sliter med å forstå meg ), og får jo høre med jevne mellomrom fra utenbys folk at det er frøktelig sjarmeranes, særlig i kombo med mørk stemme. Må jo si meg enig i det. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 helt klart Altadialekta!! Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Først og fremst vil jeg si at en dame med bred Trønder-, Bergen- eller Totendialekt vil være skikkelig turn-off! Ihvertfall for min del! OnT: Jeg foretrekker rene språk som gjerne ikke kan kalles noen særlig dialekt! Gjerne noe fra Østlandet! Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg syns faktisk sånn Ålesund-dialekt er sexy. Tror jeg. Husker ikke helt hvordan den er. Eller noe sånn Møre. men den Dialekten som Onkel Afro har! Det er den! Jeg kjente en dame som hadde sånn dialekt! Sexy! Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Sogn, Nordfjord og søre Sunnmøre. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Sandnes/Sola Lenke til kommentar
medlem-108338 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hardcore Sandnes/Rogaland dialekt må damen seff ha Lenke til kommentar
KatrineR Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 .....Personlig så har jeg vel en liten fetish for trøndersk. Damer med skikkelig brei trønderdialekt. Haha, er trønder selv og kan ikke fordra dialekta.. : p Liker hedmarksdialekt jeg! Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Klarte ikke å finne en tråd for akkuart dette, så jeg laget en! Hvilken dialekt er den mest sexy? Hvis du kunne velge, hvilken dialekt hadde kjæresten din hatt? Og, ja, det er kjedelig å si at "dama mi har allerede den dialekta som er diggz". Vær ærlige! Det er ikke et krav at man har dame/type. Personlig så har jeg vel en liten fetish for trøndersk. Damer med skikkelig brei trønderdialekt. Setesdaldialekta er nydelig. Liker best dialekter som er litt "gammeldagse". Sognedialekta er også flott. Av større byer synes jeg nok Stavanger har ei flott dialekt. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Måten de sier æ i stedet for e er så kult. Spillær du eller? Kjørær osv. Så vidt jeg veit er det en variant av "kjørar" som vi fant det i eldre norsk, og som vel fortsatt finnes i nynorsk (dersom jeg ikke husker feil). Det samme trekket finner man forresten i Fredrikstad. Husker jeg bodde på kollektiv med ei jente som kom fra Sandefjord. Hun hadde ei dialekt som minte veldig om Fedrikstad. Ganske sjarmerende dialekt det også. Litt søtt! Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Må være ækte totning Totnig er en stilig dialekt. Men mer sjarmerende enn direkte sexy. Litt sånn koselig, trivelig, jovial. Jordnær. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Nordlandsk! "Pul mæ, din hæstkuk!" Sunnmørsk og dialektene fra Sørlandet finner jeg sexy. Ellers liker jeg godt Oslo-dialekt. Så lenge det ikke er Oslo vest... Det er turnoff, Norges styggeste dialekt! Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Stavanger/småsteder utenfor Oslo er tingen! Småsteder utafor Oslo? Du verden! Jeg kommer fra Askim, men der snakker de fleste omtrent som på østkanten i Oslo. Noen få har vel fortsatt den gamle dialekta. Sjøl synes jeg hele det sentrale Østlandet har kjedelige dialekter. Alt for påvirka og ødelagt av bokmål. Nei, skal en finne flotte dialekter, så må en langt vekk fra Oslo-gryta. Jo mere preg av nynorsk ei dialekt har, desto bedre! Ja, forresten. I tilleggt til de jeg har nevnt tidligere (Setesdal, Sogn, Stavanger), så bør jeg vel også ta med Nordland. Litt pussig. Uansett så høres nordlendinger så glade ut. Man blir i godt humør bare av å høre på. Når det gjelder oss fra det sentrale Østlandet, så kan man jo sovne av det kjedelige talemålet... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Haha, er trønder selv og kan ikke fordra dialekta.. : p Liker hedmarksdialekt jeg! Hva? Det er jo den tøffeste og deiligste dialekta noen sinne. Vel og merke kun på jenter. Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har ikke noe tøff dialekt jeg, baaaww. Liker namsos dialekten jeg, behagelig trøndersk. Ikke for "bræit" på en måte Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Liker namsos dialekten jeg, behagelig trøndersk. Ikke for "bræit" på en måte Det er jo det breie som er kult. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Har ikke noe tøff dialekt jeg, baaaww. Liker namsos dialekten jeg, behagelig trøndersk. Ikke for "bræit" på en måte Knisfnis. :> Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Merkeleg at ingen har nevnt Vossadialekta. Finst ikkje noko reinare og finare! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg