HaterDiskus Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Synes egentlig at oslo-dialekt ikke er noen dialekt i det hele tatt. Er jo bare rent bokmål? Vet det fins noe som heter riksmål, som liksom ikke er noen spesiell dialekt - har to onkler som snakker sånn. Men samtidig er oslo-dialekt litt på samme måten. F.eks. i Bergen sier vi jo "eg, ikkje, koffor" osv, på lik linje som andre dialekter har egne særegenheter, men hva har oslo-dialekten? Ikke en shait! Som du selv sier så er det noe som heter riksmål. Det er det som er "rent bokmål", utgangspunktet liksom. Sånn snakker stort sett ikke folk, og det blir derfor tåpelig å si at Oslo-dialekten ikke har egne særegenheter. Ta deg en tur på vestkanten der de fortsatt i mange tilfeller snakker riksmål, så kan jeg støtte deg i det du sier. OT: Er det greit at man oppretter andre tråder med tittelen "Den mest sexy <insert name here>" og poster de her under seksualitet? Innenfor visse rammer vil jeg tro. "Mest sexy skolisser" ville f. eks. ikke slått så bra an, hverken blant brukere eller mods. Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 sørlandet/arendal noen som vil væme ud i båden ellå? der har mi go mad og kjøli drikke Lenke til kommentar
Maren-mor Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Jeg har en forkjærlighet for hedmarksdialekta jeg Andre dialekter takler jeg nesten ikke xP Endret 4. oktober 2008 av Loveboat Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Bergensk, uten tvil. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Teller britisk/australsk/new zealandsk Simpelten ELSKER de engelsk-dialektene om du kan kalle det det Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 F.eks. i Bergen sier vi jo "eg, ikkje, koffor" osv, på lik linje som andre dialekter har egne særegenheter, men hva har oslo-dialekten? 'Ass'. Oslo er jo så kebabinspirert så du får det, mange drøye uttrykk ifra der imo. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Bergensk, uten tvil. Det er det faktisk mange jenter jeg kjenner som sier. Hva er det med den dialekten som gjør jenter så ville? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Haha, aner ikke. Den er bare veldig sjarmerende. Lenke til kommentar
Panzerhanssen Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Stavanger/småsteder utenfor Oslo er tingen! Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Sogndal. Oslo (ikke kebabnorsk/øst). Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Haha, aner ikke. Den er bare veldig sjarmerende. Jeg har faktisk store planer om å flytte til Bergen med tiden pga. utdanning. Kanskje jeg drar mer damer hvis jeg da legger om dialekten. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Synes egentlig at oslo-dialekt ikke er noen dialekt i det hele tatt. Er jo bare rent bokmål? Vet det fins noe som heter riksmål, som liksom ikke er noen spesiell dialekt - har to onkler som snakker sånn. Men samtidig er oslo-dialekt litt på samme måten. F.eks. i Bergen sier vi jo "eg, ikkje, koffor" osv, på lik linje som andre dialekter har egne særegenheter, men hva har oslo-dialekten? Ikke en shait! En dialekt (fra gresk διάλεκτος; diálektos) betegner alle typer variasjoner i et språksamfunn som defineres ut fra geografi. Så og si alle språk snakkes i ulike geografiske varianter, dvs. de har ulike dialekter. Lær deg hva dialekt betyr før du uttaler deg. Oslo har forresten selvfølgelig den fineste dialekten. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Oslo har forresten selvfølgelig den fineste dialekten. Oslo-dialekt er en masete form av riksmål! :!: Lenke til kommentar
Sinsiew Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 nordlænning!! dæm snakke absolutt finast! Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Skikkelig Oslo/Bærum/Asker/Lier dialekt er en fin dialekt.. Endret 18. august 2008 av Preppo999 Lenke til kommentar
Fizzwidget Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Sørløndsk / Søt bergensdialekt, uten tvil. Har enda ikke hørt oslodialekt som ikke setter av minst tre varselslamper for bimbo. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Nordlandsk eller Ålesunds dialekt scorer høyt her. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Ålesunds er faktisk ganske sjarmerende det óg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg