insolvent Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Stockholmsk............. +Gotlandsk og finsksvensk. Ahh.... The good times......... Endret 14. juli 2011 av insolvent Lenke til kommentar
Faenskap Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Eg likar ikkje Oslodialketen, han er so stygg:( Oslodialekten er for meg berre jenter i tenåra der ordforrådet inneheld mest "bare" og "ass". Og med "Oslodialekten" meiner eg ogso liknande "dialektar" frå områda rundt Oslo. Dei har ingen særpreg og ikkje noko som gjer dei til noko spesielt og spennande, anna at dei er so keisame. Eg likar dialektane frå Toten, Sør-Trøndelag (Budal!), Vestlandet og Nord-Noreg<3 Lenke til kommentar
Faenskap Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Bokmål er vel det som er mest turnoff i Norge. Eg er so einig med deg:D Men kva skal eg seia - eg vart fødd i Bærum:( Det gjer vondt for øra å høyra "Regjeringen har i dag besluttet å gå inn for disse alternativene for å bedre legge forholdene til rette for fremtiden". Æsj. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Grenlandsk (men jeg er fra Grenland, så jeg er inhabil) Ellers er nordlansk og nynorsk deilig som faen. Nynorsk er vel strengt tatt ingen dialekt, men må nevnes allikevel. Trøndersk og bergensk er også ganske deilig, men det kommer litt an på dama. Haugesund-dialekt er heller ikke feil, men det er ikke så sexy, mer søtt. I andre enden av skalaen finner vi sørlandsk. Fysjameg. Bløøøøødkake Stavangersk skjønner jeg ikke, så det finner jeg heller ikke særlig attraktivt. Den stereotypiske Oslo vest/Bærumsdialekta høres også altfor pretensiøs ut i mine ører, hadde dama mi snakket sånn hadde jeg tatt livet av meg/henne. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Damer fra Rogaland og Møre og Romsdal er nok dei med mest sexy dialekt! Enig. Er spesielt glad i dialekten på Sunnmøre. Misliker: trøndersk, sørlandsdialekt og bergensk. Endret 15. juli 2011 av tlwrtpmc Lenke til kommentar
Maginox Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Blonde, deilige og dødssøte sørlandspiker med kristiansand dialekt. Jeg ville gått i krig for noe sånt great minds think alike noen som treffer beskrivelsen (video): http://www.tv3.no/paradisehotel/deltakere/madelen-voreland-ber%C3%A5s Endret 18. juli 2011 av Maginox Lenke til kommentar
Jente1993 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 For min del er det nok at en mann snakker til meg på stavangersk til at jeg blir mo i knærne 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 For min del er det nok at en mann snakker til meg på stavangersk til at jeg blir mo i knærne Blir jeg å Makan til homse dialekt skal man lete lenge etter 3 Lenke til kommentar
Styrketrenern Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 For min del er det nok at en mann snakker til meg på stavangersk til at jeg blir mo i knærne Blir jeg å Makan til homse dialekt skal man lete lenge etter Du er homse du. Lenke til kommentar
Jente1993 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 For min del er det nok at en mann snakker til meg på stavangersk til at jeg blir mo i knærne Blir jeg å Makan til homse dialekt skal man lete lenge etter Du er homse du. Spørsmålet var vel strengt tatt hvilke dialekt man likte, og ikke mislikte? Lenke til kommentar
Styrketrenern Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 For min del er det nok at en mann snakker til meg på stavangersk til at jeg blir mo i knærne Blir jeg å Makan til homse dialekt skal man lete lenge etter Du er homse du. Spørsmålet var vel strengt tatt hvilke dialekt man likte, og ikke mislikte? Joda, men måtte bare få frem at mister kim her er homo selv, så ser ikke hvorfor han bruker det som et slangord. Lenke til kommentar
Jente1993 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 For min del er det nok at en mann snakker til meg på stavangersk til at jeg blir mo i knærne Blir jeg å Makan til homse dialekt skal man lete lenge etter Du er homse du. Spørsmålet var vel strengt tatt hvilke dialekt man likte, og ikke mislikte? Joda, men måtte bare få frem at mister kim her er homo selv, så ser ikke hvorfor han bruker det som et slangord. Det siste var egentlig ikke ment til deg, men det skjønte du sikkert Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Helt klart mellom Stavanger-Egersund og litt blanding av stavangersk og østlending som jeg er digg Jeg er faktisk en Stavanger mann som ruller med "R" isteden for skarr "R" . Hører jeg slike jenter så blir the lightbulb on! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Dialekter rundt troms, og spesielt Salangen dialekter Lenke til kommentar
WoopWoop2 Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Eg likar dialektane frå Toten, Sør-Trøndelag (Budal!), Vestlandet og Nord-Noreg<3 Budala ja! Gått i klasse med ei fra Budaln, hæhæ Må nok si dialektene fra Nord-Norge og Møre og Romsdal er fine altså .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg