Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Sørlandsk eller enten stavangersk/bergensk/ålesundsk. Noen som kan en kombinasjon er jo også greit da, fint om dem kan bytte mellom dialekt ettersom man vil Har en kamerat som er slik, fryktelig irriterende til tider egentlig. Vi er en vennegjeng fra Kristiansand, Bergen, Ålesund, Oslo og diverse andre steder rundtom i Norge og han kameraten min bytter dialekt ettersom hver person er fra. Så, snakker han med meg og han fra Bergen så snakker han sørnorsk til meg og bergensk til kameraten min, flytende. Haha, når man ikke kjenner oss så blir det fort litt snålt Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Gi meg en ekte nordlænning! Narvik-dialekta er så jævli hot! 1 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Nordlandsk! 1 Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Alle dialekter innenfor Møre og Romsdal kan brenne. Jeg er Bergenser, og mener Stord har den fineste dialekten. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg er fra Bergen, synes det er en helt ok dialekt. Dialekten jeg liker best er stavanger-dialekten, men som en annen sa er det fint om den ikke er for kraftig - det kan bli stygt. Men stavanger/egersund dialekt er utrolig sexy. Jeg synes rett og slett det er turn-on. Og tonefallet! De som snakker høres glad ut hele tiden, uansett hva de sier. Jeg håper kvinnen i mitt liv har egersund-dialekt Oslo-dialekt kan brenne. For de av dere som ikke har hørt en vennegjeng bestående av jenter snakke med oslo-dialekt.....: Jeg misunner dere. Det får deg til å få lyst til å kutte deg i armen, eller spise opp foten din. Det er så ultimat masete og samtlige av jentene høres ut som de har 50- i iq. Gutter er ikke like ille, men kan fint greie meg uten. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Finnmark-dialekta rundt Bådsfjord/Vardø er konge. Jenter derifra blir hotte bare av dialekta. 1 Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn synes jeg at jenter med sånn dialekt de har i Tromsø er veldig søte. 1 Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg er fra Bergen, synes det er en helt ok dialekt. Dialekten jeg liker best er stavanger-dialekten, men som en annen sa er det fint om den ikke er for kraftig - det kan bli stygt. Men stavanger/egersund dialekt er utrolig sexy. Jeg synes rett og slett det er turn-on. Og tonefallet! De som snakker høres glad ut hele tiden, uansett hva de sier. Jeg håper kvinnen i mitt liv har egersund-dialekt Oslo-dialekt kan brenne. For de av dere som ikke har hørt en vennegjeng bestående av jenter snakke med oslo-dialekt.....: Jeg misunner dere. Det får deg til å få lyst til å kutte deg i armen, eller spise opp foten din. Det er så ultimat masete og samtlige av jentene høres ut som de har 50- i iq. Gutter er ikke like ille, men kan fint greie meg uten. Hah, jeg er fra stavanger, og liker bergensk (som jeg skrev) Og enig, oslo-dialekt er noe av det verste jeg vet Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 æ ville absolutt valgt nordlendingenes dialekt, personlig synes æ at Oslo dialekten e for kjedelig 1 Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Synes egentlig at oslo-dialekt ikke er noen dialekt i det hele tatt. Er jo bare rent bokmål? Vet det fins noe som heter riksmål, som liksom ikke er noen spesiell dialekt - har to onkler som snakker sånn. Men samtidig er oslo-dialekt litt på samme måten. F.eks. i Bergen sier vi jo "eg, ikkje, koffor" osv, på lik linje som andre dialekter har egne særegenheter, men hva har oslo-dialekten? Ikke en shait! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 F.eks. i Bergen sier vi jo "eg, ikkje, koffor" osv, på lik linje som andre dialekter har egne særegenheter, men hva har oslo-dialekten? 'Ass'. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Oslo dialekten er mye 'finere' å høre på, enn andre som snakker bokmål. Finnes mange som snakker bokmål, bare at oslo skiller seg ut ... (evnt. andre som skiller seg fra oslo) Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Sånn bortsett fra nordlandsk? Kristiansand og Stavanger... Om dama er blond, og i tillegg litt søt, så er jeg fortapt. Lenke til kommentar
edds Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Stavanger, Kristiansand og Oslo. Herlige alle tre. Bergenser kan være OK på veldig fine jenter, men litt slitsomt i lengden. Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jenter fra Arendal snakker utrolig sexy! Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Har en ting for ålesund dialekt egentlig. Men Oslo øst dialekta passer også(ikke gebrokent :-P) Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 OT: Er det greit at man oppretter andre tråder med tittelen "Den mest sexy <insert name here>" og poster de her under seksualitet? Lenke til kommentar
timini Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Personlig synes jeg rent bokmål er pent (sålenge det ikke blir overdrevent). Nordlandsk er sexy 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg