djanrune Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Eneste som jeg kommer på er verre er vel sognamål...grøss. Foretrekker at Tone Damli Aaberge holder kjeft! Vil ikkje seie at ho Tone er noko særleg representativ for sognamålet. Eg tykkjer ho snakkar meir likt meg (nordfjorddialekt), enn det ho gjer det eg forbinder med sognamål. det syns jeg også, men kan ha litt med at hun har bodd på sandane også en stund? Lenke til kommentar
ghffgfe Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Eneste som jeg kommer på er verre er vel sognamål...grøss. Foretrekker at Tone Damli Aaberge holder kjeft! Vil ikkje seie at ho Tone er noko særleg representativ for sognamålet. Eg tykkjer ho snakkar meir likt meg (nordfjorddialekt), enn det ho gjer det eg forbinder med sognamål. det syns jeg også, men kan ha litt med at hun har bodd på sandane også en stund? NABS Lenke til kommentar
Elrania Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Brei sunnmørsk og slike de prater i Nord-Fron. (hva heter den dialekten egentlig?) Åååå Vinstrakarer. GIMME! Erfaring sier at de fleste kvinner elsker bergensdialekten. De fleste, altså de som ikke bor i Bergen. Lenke til kommentar
storken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Til dere som sier Stavangerdialekta er sexy: FEIL! Studerer i Stavanger selv - hater dialekta xD (Løye, ditta, adle, sant (det sier de HELE tia), nøben, eg, tykkjer) Det er vel lettere for meg å sette opp en turn-off liste: - Fintrønder (Osloenser + trønder = krøll) - Breitrønder - "Barbie"dialekt - Oslo og omegn (Linni Meister for å overdrive) - Stavanger - Meste av vestlandet (moderasjon selvfølgelig, men helt umulig å forstå hva noen sier) - Hedmarking (pingledialekt) Turn on dialekter: - Norlenning - Trønder - Til en viss grad bergenser - Det fins vel noen bra versjoner på sørlandet, men er ikke så kjent Jaja, det var vel det jeg hadde å si en tidlig torsdags morgen Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Brei sunnmørsk Årre du heitande d! Til dere som sier Stavangerdialekta er sexy: FEIL! Studerer i Stavanger selv - hater dialekta xD Feil? Det er jo, tross alt, svært subjektivt hva som er "sexy" eller ikke. Endret 29. oktober 2009 av Slimda Lenke til kommentar
Elrania Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Brei sunnmørsk Årre du heitande d! Blir mo i knærne av sånt Jaggu glad jeg bor på sunnmørskanten så jeg får høre den nå og da. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Fin dame med skikkelig sørlandsdialekt er glimrende bonus Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Brei sunnmørsk Årre du heitande d! Blir mo i knærne av sånt Jaggu glad jeg bor på sunnmørskanten så jeg får høre den nå og da. Burde komme deg til Oslo neste helg da. Hørte rykter om sunnmørsinvasjon av Oslos gater grunnet en eller annen fotballkamp. Lenke til kommentar
Elrania Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Brei sunnmørsk Årre du heitande d! Blir mo i knærne av sånt Jaggu glad jeg bor på sunnmørskanten så jeg får høre den nå og da. Burde komme deg til Oslo neste helg da. Hørte rykter om sunnmørsinvasjon av Oslos gater grunnet en eller annen fotballkamp. Å ja, skulle ønske jeg hadde billetter til den kampen :!: Lenke til kommentar
Yngviz Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Fin dame med skikkelig sørlandsdialekt er glimrende bonus +1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Fin dame med skikkelig sørlandsdialekt er glimrende bonus Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Er og forblir stavangerdialekt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Er og forblir stavangerdialekt. Fin den også Lenke til kommentar
Yazzie Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ændalsk gøbbehn! eller østlands fin den au! Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Sunnmørskarer er herlig. Lenke til kommentar
ferstad89 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 ækt boon-trøndersk e skitten, sexy og mest forførende dialekta! Lenke til kommentar
bossumm Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 onsø dialekta eller fredrikstad dialekt Lenke til kommentar
Lobbi Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Tror jeg liker nordlenning best Må si jeg føler jeg blir agressiv av å høre på trøndere for lenge Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Tror jeg liker nordlenning best Må si jeg føler jeg blir agressiv av å høre på trøndere for lenge Vær glad for at du ikke går på skolen min, der har vi en matematikk lærer som er trønder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg