Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den mest sexy dialekten!

Anbefalte innlegg

Eneste som jeg kommer på er verre er vel sognamål...grøss. Foretrekker at Tone Damli Aaberge holder kjeft!

Vil ikkje seie at ho Tone er noko særleg representativ for sognamålet. Eg tykkjer ho snakkar meir likt meg (nordfjorddialekt), enn det ho gjer det eg forbinder med sognamål.

det syns jeg også, men kan ha litt med at hun har bodd på sandane også en stund? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste som jeg kommer på er verre er vel sognamål...grøss. Foretrekker at Tone Damli Aaberge holder kjeft!

Vil ikkje seie at ho Tone er noko særleg representativ for sognamålet. Eg tykkjer ho snakkar meir likt meg (nordfjorddialekt), enn det ho gjer det eg forbinder med sognamål.

det syns jeg også, men kan ha litt med at hun har bodd på sandane også en stund? :p

NABS

Lenke til kommentar

Til dere som sier Stavangerdialekta er sexy: FEIL! Studerer i Stavanger selv - hater dialekta xD (Løye, ditta, adle, sant (det sier de HELE tia), nøben, eg, tykkjer)

Det er vel lettere for meg å sette opp en turn-off liste:

- Fintrønder (Osloenser + trønder = krøll)

- Breitrønder

- "Barbie"dialekt - Oslo og omegn (Linni Meister for å overdrive)

- Stavanger

- Meste av vestlandet (moderasjon selvfølgelig, men helt umulig å forstå hva noen sier)

- Hedmarking (pingledialekt)

Turn on dialekter:

- Norlenning

- Trønder

- Til en viss grad bergenser

- Det fins vel noen bra versjoner på sørlandet, men er ikke så kjent

Jaja, det var vel det jeg hadde å si en tidlig torsdags morgen ;)

Lenke til kommentar
Brei sunnmørsk

Årre du heitande d! ;)

Blir mo i knærne av sånt :p

Jaggu glad jeg bor på sunnmørskanten så jeg får høre den nå og da.

Burde komme deg til Oslo neste helg da. Hørte rykter om sunnmørsinvasjon av Oslos gater grunnet en eller annen fotballkamp. :p

Lenke til kommentar
Brei sunnmørsk

Årre du heitande d! ;)

Blir mo i knærne av sånt :p

Jaggu glad jeg bor på sunnmørskanten så jeg får høre den nå og da.

Burde komme deg til Oslo neste helg da. Hørte rykter om sunnmørsinvasjon av Oslos gater grunnet en eller annen fotballkamp. :p

Å ja, skulle ønske jeg hadde billetter til den kampen :!:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Opprett ny...