Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den mest sexy dialekten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Voksen mann

Mest sexy dialekt?

 

Ja for min del er jeg ikke i tvil. Det er damer som snakker typisk Oslo dialekt hvertfall jeg tenner mest på.

 

Men trøndersk er det også noe med.

Lenke til kommentar

Uten tvil sørlandsdialekta.

 

OT:

Velger å ikkje kalle oslospråket for dialekt. Da e ei målform(bokmål). Av den enkle grunn at eg ikkje klare å finne noko spesielt særegne tolkninger av ord.

Eksempelvis: Hva-Kva eller som dei seie i mangen dialekter "KA"

Som revyen ein sommar hette på stord: "Da Va Da Da Va Da Ja!"

Meiner oslomålet er det klart best egna for kringkasting, av den enkle grunn at "alle" forstår den, så der er det en vinner.

Lenke til kommentar

Jeg mener personelig at en med "ekte" dialekt fra Nordnorge er den beste men da skal han snakke ordentlig, ikke noe blandingsdialekt!!!

 

Bergendialekt er også en av mine favoritter selv om Nordnorge er bare BEST !!!!

 

er meget glad i aksanger også <3

 

Blir litt kjedelig uten dialekt eller aksang på kjæresten sin !

Lenke til kommentar

Dialekt på jenter er utrolig usexy spør du meg. Gutter med stavangerdialekt, derimot.... *sukk*

 

I og med at jeg har bor og har bodd i trondheim i hele mitt liv, er jeg ganske så vant til trønderdialekten. Dessverre. Fatter ikke at så mange av dere faktisk LIKER det fæle tonefallet og usjarmerende ved trøndersk :p

Eneste som jeg kommer på er verre er vel sognamål...grøss. Foretrekker at Tone Damli Aaberge holder kjeft!

Endret av Yadii
Lenke til kommentar

Nortrønderdialækta e itj sæli sexy, deinnj e smættimæ brei som traktordækkan te'n Gunnar, hainnj som bur oppi høgge hen.

Greittj nok, d e itj så femi å fisefint som Trondheimsdialækta, men dæm neddi by'n e da i aillj faillj ferståele!

 

Derfor prater jeg rent bokmål når jeg er på østlandet, for å bli forstått. :roll:

 

Når det kommer til engelske aksenter er Irsk best. Goddamn.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412453

Brønnøysunds dialekta er bare helt fantastisk, ble nesten litt betatt av ei frisør som var derfra.

Ellers har man Karmøy dialekta, Etne, Odda og Alta.

Fin-trønder fungerer til nød, men jeg begynner å bli litt lei siden jeg har bodd i Trondheim i over ett år.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...