DaMole Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Har ikke noen norske. Russisk og britisk aksent ftw Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Dialekta i ÅRDAL : D Har eg rett i at årdølane ikkje har ao-lyden i staden for "å" slik dei har elles i indre Sogn? Dialektadn i Saogn e uansett artige ao høyra pao. Endret 4. oktober 2009 av Kalvegodt Lenke til kommentar
Gjest Voksen mann Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Mest sexy dialekt? Ja for min del er jeg ikke i tvil. Det er damer som snakker typisk Oslo dialekt hvertfall jeg tenner mest på. Men trøndersk er det også noe med. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Måten de sier æ i stedet for e er så kult. Spillær du eller? Kjørær osv. Det heter nok verken "kjørær" eller "spillær". Kjører og speller, derimot! Fin huskeregel : Bilær og båtær som tutær og bråkær Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Uten tvil sørlandsdialekta. OT: Velger å ikkje kalle oslospråket for dialekt. Da e ei målform(bokmål). Av den enkle grunn at eg ikkje klare å finne noko spesielt særegne tolkninger av ord. Eksempelvis: Hva-Kva eller som dei seie i mangen dialekter "KA" Som revyen ein sommar hette på stord: "Da Va Da Da Va Da Ja!" Meiner oslomålet er det klart best egna for kringkasting, av den enkle grunn at "alle" forstår den, så der er det en vinner. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Med tanke på at oslo-området er eneste stedet der det er slik, så vil jeg påstå at det er en dialekt. For min del er oslo-kristiansand mest sexy, hele den stripa, bergensk kan fungere, stavangersk og sør-østfoldsk er værst. Haldenfolk og fredrikstadsfolk snakker helt fryktelig. Lenke til kommentar
MaCh Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Erfaring sier at de fleste kvinner elsker bergensdialekten. De fleste, altså de som ikke bor i Bergen. Dette er vel også grunnen til at de fleste menn hater den. Selv liker jeg godt stavangersk. Endret 11. oktober 2009 av MaCh Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Bare å høre Tone Damli Åberge snakke, gjør meg mo i knærne. Om det er damen eller dialekten er ikke godt å si, men jeg tror det er en fin blanding. Edit: Svaret blir derfor: Sognamål Akkurat det jeg tenkte når jeg så topicen! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Når russiske damer snakker engelsk Lenke til kommentar
b00n Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Frrrrroom Ruuussia withhhh lhooove Lenke til kommentar
ZackFair Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg mener personelig at en med "ekte" dialekt fra Nordnorge er den beste men da skal han snakke ordentlig, ikke noe blandingsdialekt!!! Bergendialekt er også en av mine favoritter selv om Nordnorge er bare BEST !!!! er meget glad i aksanger også <3 Blir litt kjedelig uten dialekt eller aksang på kjæresten sin ! Lenke til kommentar
Nitsi Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Bergensk dialekt er helt nydelig på menn.. Mmmm Selv er jeg fra Troms. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Overrasker meg litt at så mange liker Ålesund-dialekten Snakker selv kav ålesunder. Lenke til kommentar
Pillenuppi Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Dialekt på jenter er utrolig usexy spør du meg. Gutter med stavangerdialekt, derimot.... *sukk* I og med at jeg har bor og har bodd i trondheim i hele mitt liv, er jeg ganske så vant til trønderdialekten. Dessverre. Fatter ikke at så mange av dere faktisk LIKER det fæle tonefallet og usjarmerende ved trøndersk Eneste som jeg kommer på er verre er vel sognamål...grøss. Foretrekker at Tone Damli Aaberge holder kjeft! Endret 24. oktober 2009 av Yadii Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 HEiLT klart Gloppendialekta! eller skal vi heller si dialekta fra bondebygda Breim? Steikje ta altso!! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Trøndersk Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Nortrønderdialækta e itj sæli sexy, deinnj e smættimæ brei som traktordækkan te'n Gunnar, hainnj som bur oppi høgge hen. Greittj nok, d e itj så femi å fisefint som Trondheimsdialækta, men dæm neddi by'n e da i aillj faillj ferståele! Derfor prater jeg rent bokmål når jeg er på østlandet, for å bli forstått. Når det kommer til engelske aksenter er Irsk best. Goddamn. Endret 25. oktober 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Uten tvil sørlandsdialekta. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412453 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Brønnøysunds dialekta er bare helt fantastisk, ble nesten litt betatt av ei frisør som var derfra. Ellers har man Karmøy dialekta, Etne, Odda og Alta. Fin-trønder fungerer til nød, men jeg begynner å bli litt lei siden jeg har bodd i Trondheim i over ett år. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Eneste som jeg kommer på er verre er vel sognamål...grøss. Foretrekker at Tone Damli Aaberge holder kjeft! Vil ikkje seie at ho Tone er noko særleg representativ for sognamålet. Eg tykkjer ho snakkar meir likt meg (nordfjorddialekt), enn det ho gjer det eg forbinder med sognamål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg