Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den mest sexy dialekten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klarte ikke å finne en tråd for akkuart dette, så jeg laget en! Hvilken dialekt er den mest sexy? Hvis du kunne velge, hvilken dialekt hadde kjæresten din hatt? Og, ja, det er kjedelig å si at "dama mi har allerede den dialekta som er diggz". Vær ærlige! Det er ikke et krav at man har dame/type.

 

Personlig så har jeg vel en liten fetish for trøndersk. Damer med skikkelig brei trønderdialekt. :dribble:

 

Det e æ vældi eni i

E trønder sjøl å like bæst trøndera :) (E gutt)

 

Men skriv på bokmål for det kan være vanskelig for andre og forstå Trøndersk (tror jeg)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Bare østlendinger har problemer med å forstå trøndere.

 

Har du ikke vert langt nok nord :p

Klarer ikke trønderdialekta, og derfor er det litt synd at jeg bor her. Syns bergenserdialekten er fin og bodø dialekten, sett bort fra "kjeks" som banner. Det gjelder vell alle dialekte for min del.

Lenke til kommentar

1. Poll, please!

 

2. Dialekten er egentlig ikke nøye, det viktigste er stemmeleiet! Har du rett stemme til ditt språkbruk er det mye mye mer sexy enn hvilken som helst dialekt med upassende stemme.

 

3. Forskjellige blandingsdialekter, får med det beste fra 2(eller fler) verdener! Det koselige med totning, med det litt-mindre-bondske fra bokmålen for eksempel ^^

 

4. Trøndere? Brrrr.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hva som er forskjellen på Øst-Oslosk og vanlig Østlandsk? Selv er jeg kun oppvokst i urbane strøk i Vestfold og mener dialekta mi er nøyaktig lik dialekta som innfødte øst-osloinger snakker. Likevel blir jeg og vennene mine ofte stemplet som "bønder" når vi er i Oslo. Noen som har svar?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...