Flabba Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg har en liten ting for trøndere... de har så manndig dialekt. Også Oslo! Også på 3plass... stavnager... Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Er selv noen deler trønder, så jeg er vant med den, men jeg er fremdeles svak for ei "trønderpi"! Ellers føler jeg det samme med totning... Og svenske jenter (ren svensk altså, ikke "skåwne" ) men det passer knapt inn i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Mirina Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Bodø-dialekt! Og så liker jeg avslepen trønderdialekt, og enkelte Oslo-dialekter. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Søte jenter bes kontakte meg så jeg kan bestemme meg for hvilken dialekt er mest sexy. Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Klarte ikke å finne en tråd for akkuart dette, så jeg laget en! Hvilken dialekt er den mest sexy? Hvis du kunne velge, hvilken dialekt hadde kjæresten din hatt? Og, ja, det er kjedelig å si at "dama mi har allerede den dialekta som er diggz". Vær ærlige! Det er ikke et krav at man har dame/type. Personlig så har jeg vel en liten fetish for trøndersk. Damer med skikkelig brei trønderdialekt. Det e æ vældi eni i E trønder sjøl å like bæst trøndera (E gutt) Men skriv på bokmål for det kan være vanskelig for andre og forstå Trøndersk (tror jeg) Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Bare østlendinger har problemer med å forstå trøndere. Lenke til kommentar
MoonGirl Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Stavanger dialekt Har det selv Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Dialekta i ÅRDAL : D Lenke til kommentar
pound99 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Trøndersk og Norlendiger, det er bare noe med den dialekten! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Kristiansand-området. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Definitivt Stavanger og området rundt. Lenke til kommentar
793 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Stavanger-, Kristiansand-, Bergen- og Ålesundsdialekt, i nevnte rekkefølge. Jeg er også en smule svak for "totning". Mest kjent fra som kommer fra Østre Toten i Oppland. Jeg veit ikke om alle opplendinger snakker slik..? Vakkert er det i alle fall. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Tror jeg har svart her før, husker ikke, men er enig med: Kristiansand-området. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Bare østlendinger har problemer med å forstå trøndere. Har du ikke vert langt nok nord Klarer ikke trønderdialekta, og derfor er det litt synd at jeg bor her. Syns bergenserdialekten er fin og bodø dialekten, sett bort fra "kjeks" som banner. Det gjelder vell alle dialekte for min del. Lenke til kommentar
Angua Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 bergensdialekt, stavangerdialekt og nordlansk- dialekt. har funnet ut at jeg liker dialekter veldig godt, egentlig setter det på lista over ting min neste type må ha Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 1. Poll, please! 2. Dialekten er egentlig ikke nøye, det viktigste er stemmeleiet! Har du rett stemme til ditt språkbruk er det mye mye mer sexy enn hvilken som helst dialekt med upassende stemme. 3. Forskjellige blandingsdialekter, får med det beste fra 2(eller fler) verdener! Det koselige med totning, med det litt-mindre-bondske fra bokmålen for eksempel ^^ 4. Trøndere? Brrrr. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Nordlending, men uten banning i hver eneste setning. Lenke til kommentar
ViktorBravo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Bergensk så klart. Lenke til kommentar
793 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Kan noen forklare meg hva som er forskjellen på Øst-Oslosk og vanlig Østlandsk? Selv er jeg kun oppvokst i urbane strøk i Vestfold og mener dialekta mi er nøyaktig lik dialekta som innfødte øst-osloinger snakker. Likevel blir jeg og vennene mine ofte stemplet som "bønder" når vi er i Oslo. Noen som har svar? Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Så morsomt å lese at folk faktisk liker trøndersk! GODT TE MÆ det hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg