minimum payne Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 ja emnet sier vel hva jeg er intressert i og vite noe om. Er det mulig å bruke springvannet på en sunn måte eller vil det kondensere og svi av PC-en min? Lenke til kommentar
Noty Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 med vannblokk og nødvendige tiltak for å forhindre kondens(silikon eller lignende i socketen) da skulle det gå bra, men du vil få et rimelig høyt forbruk av vann :smile: du må også isolere slangene. :smile: Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Det skulle gå helt fint bare du isolerer godt. Skal gjøre det selv. Bruk en isoleringsspray (husker ikke navnet) til å beskytte rundt sokkelen og på skjermkortet. En løsning er å feste noe i mellom skjemkortet og CPU så eventuell kondens ikke drypper nedover på kortene _________________ Epox EP-8KTA3+ AMD Athlon 1200/266 512 MB RAM 2X GXP75 30GB RAID0 2 år og feilfri :smile: SBLive 5.1 ATI Rage Fury Pro 32MB NGT ADSL 1024/512 [ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-01-14 20:39 ] Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Det er neppe lovlig å sløse med vannet på denne måten. Ferskvann er en begrenset ressurs, og det er grunn til at det f.eks. ikke er tillatt å vanne hage o.l. ubegrenset om sommeren, osv. I tillegg koster vannet PENGER (tom. springvann), så dette blir DYRT. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Her på landet kan man la vannet stå på hele dagen. Blir aldri tomt for vann + at du bare betaler ett fast beløp i året. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Kan jo oxo la vannet gå gjennom en liten turbin så kan du jo få litt strøm til å drive en vifte eller noe. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Quote: On 2002-01-14 22:05, kingkong skrev:Det er neppe lovlig å sløse med vannet på denne måten. Det er jo bare til å lage en av/på kran for vannet slik at vannet ikke renner når PC'en er av. Men da bør man huske å slå på kranen når man slår på makinen også! Tror forresten at isolieringssprayen heter plastdipp! (tror det var denne overklokking.no folkene brukte på prosjekt GeForce2... _________________ AMD T-bird 1.33 GHz :smile: MSI K7T- Raid Pro Kingston 256 MB DDR RAM MSI GeForce3 64MB DDR RAM :smile: ViewSonic p95f Perfect Flat 19" Chieftech kabinett Mouseman Dual Optical mouse [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-15 15:50 ] Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 bruk silikonspray fra biltema da... kun 40,- Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Det er fare for korrosjon med springvann da du ikke kan tilsette feks. frostvæske. Når det gjelder å sløse med vann så koster det ikke meg noe. Jeg må ha en liten flow i vannrørene hele vinteren, ellers så fryser rørene ute. Tæle er no dritt, særlig den som når 2,5m ned i jorda. :smile: Jeg hadde litt dårlig samvittighet først men så tenkte jeg på at vannet ender jo bare i dammen igjen med nedbør. De frøys tre ganger i fjor, rørleggeren måtte komme og dampe. Jeg har til og med varmekabler rundt rørene, og likevel fryser de. :smile: Må dere betale for vannet? Lenke til kommentar
Noty Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 hvis du bruker ei vannblokk i ren kobber med kobber nipler og du henter vannet fra et kobber rør (ikke fra springen da de har høyere legering en kobber)puhh mye kobber :razz: Da skulle du ungå korrosjon. men er blokka i aluminium+kobber da kan korosjon oppstå. :smile: Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 hvis man har egen brønn kan man jo kjøre vann hele tiden :smile: det havner jo i havet uansett. pluss at det blir sinnsykt kaldt om vinteren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå