Gå til innhold

Si noe hyggelig om personen ovenfor

Timeo

Anbefalte innlegg

Ord har kraften til både å ødelegge og helbrede. Når ord er både sanne og vennlige kan de forandre verdenen vår.

Buddha

For hele loven blir oppfylt i dette ene budet: Du skal elske din neste som deg selv.

Jesus

De som er full av nåde får nåde gitt til dem fra Den Barmhjertige, hvis du viser nåde til de på jorden så vil Han som er i himmelen vise nåde ovenfor deg.

Muhammed

Du skal ikke ta hevn og ikke bære nag til dine landsmenn, men du skal elske din neste som deg selv. Jeg er Herren.

JHVH

Jeg er en hinduist, derfor elsker jeg ikke bare mennesker, men alt som lever.

Mahatma Gandhi

--------------

De fem verdensreligionene er enige om en ting, og det er at vennlighet, kjærlighet, gode gjerninger osv. er noe som bygger både oss selv og andre opp og fører oss nærmere det guddommelige. Og selv de som ikke har noen religion de tilhører vil som oftest være enig i at nestekjærlighet, altså å gjøre mot sin neste som seg selv, er noe som er til fordel både for oss selv og vår neste og noe som bygger oss opp som mennesker. Så jeg tenkte jeg skulle bryte litt med den vanlige forums-praksisen med debatter (som ofte kan gå litt over kanten) og starte en tråd inspirert av en forum-lek jeg så på et annet forum, bare at her kan man kan utføre religion (eller humanisme) i praksis og på den måten være noe godt både for den man skriver om, og på samme tid være garantert at nestemann har noe godt å si om en selv og på den måten få åndelige/psykiske/mentale/hormonelle fordeler av dette, om en velger å svare på tråden.

Regler for tråden:

- Si noe vennlig om personen ovenfor deg

- Unngå tull og tøys, f.eks. at man sier noe uvennlig maskert som noe vennlig eller at man sier noe halvveis vennlig eller at man man unngår emnet i tråden helt og bare tuller det vekk ved hverken å si noe vennlig eller å si noe som ikke angår tråden i det hele tatt

- Ikke gå off-topic, dette er ikke ment som noen diskusjons-tråd

- Vær ærlig og prøv å finn noe som virkelig vil oppmuntre personen ovenfor, gjør ditt aller beste!

Kom gjerne med tips om flere sitater. Jeg prøvde å finne noe fra Alleister Crowley og Richard Dawkins, som støtter filosofien i denne tråden, men fant ingenting, det samme med Wicca sitater, og med åsatru så prøvde jeg ikke engang, det var vel ikke helt stilen til vikinger å være snille og barmhjertige :) Men hvis dere finer noe som representerer andre trosretninger enn de 5 verdensreligionene som er nevnt, så gjerne nevn de, så kan jeg putte de på listen over sitater og gjøre tråden mer tilgjengelig for alle som bruker forumet. Også hvis dere mener at det er sitater som hadde passet bedre for trosretningene som er nevnt, så nevn gjerne disse, så skal jeg vurdere om de kan skiftes ut med noe som passer bedre for tråden.

Endret av Bellicus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke så mye om Zarac, temmelig nytt medlem, men etter det jeg har sett av poster, så er Zarac en moderat, reflektert person med sunn fornuft.

Vil egentlig bare legge til at Bellicus lager som regel god debatt, og kan snakke for seg. Han gjør forumet til et sted for debatt, og legger absolutt mye til enhver tråd. Applaus!

Lenke til kommentar
Vil egentlig bare legge til at Bellicus lager som regel god debatt, og kan snakke for seg. Han gjør forumet til et sted for debatt, og legger absolutt mye til enhver tråd. Applaus!

Enig med Geir! Som jeg sa i en annen tråd, Bellicus TØRR å utfordre sin tro og tørr å se kristendommen fra flere vinkler og tørr å diskutere, selv med en kvasi diskutant som meg :D

:D Så jeg også applauderer Bellicus! :D

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Enig med Geir! Som jeg sa i en annen tråd, Bellicus TØRR å utfordre sin tro og tørr å se kristendommen fra flere vinkler og tørr å diskutere, selv med en kvasi diskutant som meg :D

:D Så jeg også applauderer Bellicus! :D

Vi prøver igjen :yes:

RWS virker som en hyggelig og jordnær person med gode kunnskaper innen Religion, filosofi og livssyn.

Tips til sitater:

"Du skal ikke ta det som ikke tilhører deg, med mindre det er en byrde for eieren og han ber om å få det av sine skuldre" -av Anton Szandor Lavey.

NB: er det meningen man skal klappe personen på skuldren for hvert eneste innlegg, eller holder det med en gang?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Forumleker hører hjemme i lekeplassen. Tråd flyttet fra Relegion, filosofi og livssyn.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
  • 10 år senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...