Gå til innhold

Netthandel - Pengene trukket, men ingen ordre

Opdal

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om dette er riktig sted å poste, men jeg prøver livevel...

Tidligere i dag bestilte jeg noen varer fra en nettbutikk, og alt så ut til å gå bra. Etter at betalingen var bekreftet (betalte via VISA), logget jeg meg på nettbanken for å sjekke at transaksjonen var vellykket, og det var den. Men da jeg neste gang logget på nttbutikkens sider, oppdaget jeg at handlekurven fortsatt inneholdt de varene jeg hadde bestilt, samtidig som det under "mine ordre" sto at jeg ikke hadde bestilt noe.

Har prøvd å kontakte butikken i kveld, men uten hell.

Noen som har opplevd noe lignende og vil dele sine erfaringer?

Bør jeg forvente at de har mottatt bestillingen uten at det står på nettsiden? Og hvis ikke, vil de kunne se at det er jeg som har betalt, slik at jeg kan få tilbake pengene?

Litt kjipt om pengene er tapt, er trossalt snakk om over 1800 kr. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent til over helga, du får neppe tak i nokon ein laurdagskveld eller søndag. Finn du ikkje ordren på kontoen din så tar du kontakt med dei.

Er du sikker på at pengene er blitt trukket og ikkje berre reservert? Det vanlege er at dei blir reservert, og trukket når varene blir sendt frå nettbutikken.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

Det er mulig pengene bare er reservert. Men uansett gjør det meg urolig at ordren ikke ligger på kontoen.

Får vel bare vente til mandag og krysse fingrene for at ordren har kommet gjennom selv om det ikke ser sånn ut

Lenke til kommentar

Om dette er ein seriøs nettbutikk bør det ikkje være noko problem. Er du veldig skeptisk kan du rynge banken og be dei stoppe transaksjonen og ta kontakt med nettbutikketn etterpå for å høyre kva som har skjedd.

Sannsynlegvis har det vore eit hikk i systemet så ordren ikkje har blitt registrert, men pengane reservert. Bør i så fall være ein enkel sak å rydde opp i for nettbutikken. :)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...