Gå til innhold

Nytt hjemmekinoanlegg til ca 3000 kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spør her igjen jeg:) Fått satt opp anlegget, men med gamle, slitte kabler... Noen spesielle høyttaler kabler som anbefales, eller er det bare å kjøpe det jeg finner?

(edit) og hvordan er det for øvrig med såkalt "innspilling" av høyttalerne?

(2. edit) Regner med at det ikke er nødvendig med all verdens kabler til dette anlegget. Regner da med at ARGON 5301 til 22 kr/m fra HiFi-klubben duger?

Endret av mp93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så nøye hvilke høytalerkabler du bruker, bare de ikke er for tynne. Bruk helst 2,5 mm2 og pass på at det er skikkelig kontakt både på reciveren og høytalerne.

Høytalerne vil spilles inn når du bruker dem. Trenger ikke å gjøre noe spesielt. Ikke guff opp på max volum med det samme du får dem ;)

Edit: treeeeegt

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Hei,

Har knapt fått testet anlegget og har ikke fått kjøpt nye kabler... Heller ikke testet på annet enn en vanlig gammel DVD-spiller + dekoder, og er slettes ingen HiFi-entusiast med spesielt godt øre for lyd. Men av hva jeg har hørt foreløpig er jeg fornøyd - og oppsettet jeg har nå passer ypperlig til klassisk musikk. Til mer moderne musikk med mer bass osv savner jeg kanskje litt en subwoofer, selv om Dynavoice høyttalerne leverer helt ok bass. Vurderer altså å kjøpe en subwoofer.

Har ikke fått testet å se film enda, men har sett TV og spilt litt musikk og er jevnt over fornøyd, og det er de andre i familien også (selv om jeg har fått enkelte "klager" på altfor mange fjernkontroller - TV, dekoder, DVD-spiller og nå også reciever:P)

En liten ulempe med disse høyttalerne er imidlertid at de er veldig retningsbaserte.

Kan si at jeg er fornøyd foreløpig, og jeg tror ikke jeg kommer til å angre på kjøpet. Mye lyd for pengene :) Kan gjerne komme med noen flere kommentarer når jeg har fått testet det mer og fått kjøpt noen nye kabler. (de jeg bruker nå er mildt sagt gamle og utslitte)

Takk for all hjelp fra dere andre på forumet forresten! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Gratulerer med nye høyttalere! ;)

Du bør prøve å tette igjen den øverste bassporten. Det gjorde susen i mitt anlegg. Bassen ble strammere og mer presis.

Lenke til kommentar
Gratulerer med nye høyttalere! ;)

Du bør prøve å tette igjen den øverste bassporten. Det gjorde susen i mitt anlegg. Bassen ble strammere og mer presis.

Ja! Den der er jeg helt enig med deg i. Diskanten' blei også litt "snillere" og ikke for skrikete.

Men hva i allverden kan man forvente av en drøy 1000 lapp. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...