Gå til innhold

Nytt hjemmekinoanlegg til ca 3000 kr

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Lyd og bilde går gjennom receiveren hvis den støtter dette. Hvis ikke faller jo hele poenget bort. På min receiver kjører jeg alt av HD-kilder gjennom uten problemer (lyd og bilde).

NAD-receiveren som du så på, støtter hverken HD-lyd eller bilde. Derfor sa jeg at det var like greit å bare kjøre bilde direkte fra spiller til TV. Lyden, derimot, kan du koble til receiveren, men du vil ikke få HD-lyd av den enkle grunn at receiveren ikke støtter dette.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok... Så det betyr at jeg fint kan kjøpe NAD-recieveren noen tidligere har linket til her, men dersom jeg ønsker HD lyd/bilde må jeg koble det utenom recieveren. Stemmer det?

Om jeg kjøper Yamaha recieveren du har, vil alt da kunne kobles til denne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Dersom du ønsker "HD-lyd" og ikke har noen apparater som greier å gjengi dette, vil du ganske enkelt ikke få "HD-lyd". Nad receiveren har som sagt ikke HDMI-inngang og dermed har du heller ikke mulighet til å måte den med "HD-bilde".

Yamaha-en vil du kunne koble alt til, ja.

Lenke til kommentar

Vil du ha ordentlig lyd og bilde gjennom reciveren fra en eventuell BluRay spiller senere må du ut med mer en 3000kr.

Da ville jeg heller spart opp litt og kjøpt en helt ok surround reciver ( du finner mye bra brukt på avforum/finn, osv....)

Etterhvert som du får råd til det kan du bygge på anlegget med flere høytalere, sub osv :)

Lykke til

Lenke til kommentar

vis du driter i HD LYD så er nesten hdmi ingang bort kasta vis du ikke trenger det får swisj ( eller hvordan det skrives 2 eller flere inn og 1 ut til tv`n) og vil oppskalere bilde opp til hd fra sd noe tv gjør også men kansje ikke like bra..

det holder lenge med digitale lyd inganger i reciver`n..

noe naden har nok av

Digitalinnganger: 4 x koaksial, 2 x optisk

men du trenger ikke kjøpe 5.1 forsterker vis du kunn skal ha 2 høytaler.. men smart å ha vis du skal kjøpe flere høytalere siden..

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...terker_sort.htm

Lenke til kommentar

Takk for flere tips... Jeg har fortsatt ikke kjøpt hjemmekino, så jeg driver og stusser litt på hva jeg bør gå for... Sikler litt på den Yamaha forsterkeren til 4K, men er dessverre ikke jeg som bestemmer budsjettet så jeg tviler litt. Men i.o.m. at jeg nå har kjøpt meg en HD-tv kunne jeg jo på sikt også tenkt meg en blu-ray spiller osv. Det jeg lurer på er om det er like greit å gå for en reciever med HDMI-innganger osv nå, i stedet for å drive å "surre" med kobling av dette direkte til TVen senere osv. Hva synes dere?

I tillegg kommer jo høyttalerne. De høyttalerne til 1000 kr for et sett, er de noe å satse på? Får man mye mer for pengene om man går opp litt i pris?

Takk!

Lenke til kommentar

Det er engentlig ikke noe stress å bruke HDMI-kabelen rett fra blu-ray spilleren til tven, og digital lydkabel til reciveren. Greit det blir en ekstra kabel....

Du må nok kjøpe høytalere til over 5000,- kr paret for å få noe bedre lyd en Dynavoice høytalerne. De er best på høytalere i den laveste prisklassen.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Ok, så det første forslaget jeg fikk med NAD reciever og høyttaler paret fungerer bra da...? :)

Tenkte da i tillegg på å kjøpe en sub til dette paret.. Nå vet ikke jeg prisen på slikt noe, men sikkert 1-2000 kr. Noen som har noen forslag til sub?

edit: Hvordan er det for øvrig å bruke dette systemet til å spille musikk etc?

Endret av mp93
Lenke til kommentar

Ok :) Merker jeg er veldig uerfaren på temaet når dere plutselig begynner å snakke om å putte sokker inn i røret... :p Men tar det når jeg får høyttalerne. Reciveren er for øvrig ikke på lager hos HiFi-klubben, noen som vet hvordan de er på leveringstid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...