Gå til innhold

Nytt hjemmekinoanlegg til ca 3000 kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker på å kjøpe meg et nytt hjemmekinoanlegg til ca 3000 kr inkl alt (høyttalere, reciever/forsterker, dvd-spiller osv - hva jeg måtte trenge)

Har veldig lite peil. på dette, men det skal brukes til følgende:

- Kobles til TVen (mest sannsynlig Samsung LE37A559 eller LE37A656)

- DVD-spilling, cd-er osv

er ikke veldig kresen på lyden...men vil ha det beste man kan få til den prisen :)

Antall høyttalere er ikke veldig viktig... 2.1 holder for så vidt, men får man et greit surroundanlegg til denne prisen tar jeg gjerne det.

Pakken må altså inneholde alt jeg måtte trenge til dette...

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til 3000,- kr har du stortsett bare 'plastic fantastic'-anleggene på elkjøp og expert mm. å velge mellom.

Du får klare deg med 2 høytalere til å begynne med.

Her har jeg et forslag: NAD T744 reciver, og Dynavoice Magic F6 fronthøytalere. Dette koster 4000,- kr

Nå er ikke OPPO DVD-spillere lenger å få tak i her i landet, og i hvertfall ikke til den prisen de ble solgt for, 500,- og 800,- kr, så jeg har ingen forslag til DVD-spiller. OPPO selges av Datakjeden.

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp!

Men av hva jeg kan se har ikke denne recieveren HDMI. Har det noe å si på bildet på en HD-skjerm, eller har det bare noe å si på lydkvaliteten?

Kort fortalt: Vil jeg kunne gjøre et bedre kjøp ved å kjøpe en annen reciever dersom jeg skal bruke den i kombinasjon med en HD-tv (FUll HD)?

Takk!

Lenke til kommentar

Til den prisen (4000) skal du få problemer med og skaffe både høyttalere og reciever stort bedre en hva som allerede er nevnt. (Med unntak av bruktmarkedet.)

-Edit; det fins nok noe recievere som leveres til samme pris med hdmi, men da er du over i en helt annen kvalitetsgruppe også.

Lenke til kommentar

Tja HDMI er en helt annen kvalitet både lyd/bildemessig. HD er også en helt annen oppløsning en hva feks s-video kabler klarer og "bære" ,uansett så har du jo 14 dager åpent kjøp ,så om du er misfornøyd er det da ikke værre en og levere den tilbake.

-Litt O.T så ville jeg prøvd meg på den nad'en siden ditt budsjett er såpass stramt. Og jeg er sterkt i tvil på at du finner noe tilsvarende med like "ærlige" spesifikasjoner. Klart du kan "hoppe" på eltax ,eller andre jallamerker som leverer tusenvis av watt ut av et forbruk fra strømnettet som er fantastisk lavt. Så du skjønner nok hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

Hei igjen...

Har et siste spørsmål angående det der med HD. Jeg er fullt klar over at både lyd- og bildekvalitet er bedre med HD. Så det jeg lurer på er fortsatt dette med recieveren... Hva kobles inn i denne? Kobles dekoderen via recieveren? Hvis ja, kobles både lyd og bilde, eller bare lyd? Kobles DVD- og Blu-ray spillere via recieveren? Hvis ja, kobles kun lyden eller bildet også? Osv. For dersom dette fører til at jeg må kjøpe en ny reciever om et par-tre år igjen for å få noe som helst til HD, kan jeg heller invistere litt mer nå. HD-lyd er jeg ikke veldig opptatt av, men HD-bilde kunne jo vært praktisk. har for øvrig en dekoder fra Canal Digital med støtte for HD (tror bl.a. Discovery Channel sendes i HD) Om noen kunne gitt meg et svar på det jeg lurer på her, er det fint.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

NAD-receiveren som en bruker linker til over, støtter ikke de nyeste HD-formatene. Dette betyr ikke i så måte at du ikke får lyd i det hele tatt. Alt du trenger å gjøre er å koble en HDMI-kabel fra kilden (feks. en Blue-ray-spiller) og direkte til TV-en. Lyden kobler du via en optisk kabel til receiveren, hvor du vil få lyd, men ikke "HD-lyd".

Som jeg sier til de fleste som har samme problemstilling, så er jeg veldig fornøyd med min RX-V663 receiver (med støtte for alt av HD-formater). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...