Ethernet Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hei hei. Det siste året på skolen har jeg virkelig vært daff. Jeg passer på å få nok søvn, men uansett hvor mye jeg sover da er jeg like forbanna utslitt. Jeg har sjekket meg for alt av alergier og mangel på ditt og datt, men ingenting. Jeg sovnet vel 15-20 ganger på skolen i fjor, og jeg er så sliten og orker ingenting. Jeg vil virkelig komme i gang igjen nå, men tviler på at jeg har motivajson eller orker liksom. Noen gode råd? Takk Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Driver du med noen form for fysisk aktivitet? Hvis ikke, begynn med det. Trening gir deg overskudd i hverdagen på alle mulige måter. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Kor mange timar søv du kvar natt? Kva gjer du på kveldane? Når legg du deg? Sit du mykje framfor PC eller TV? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Driver du med noen form for fysisk aktivitet? Hvis ikke, begynn med det. Trening gir deg overskudd i hverdagen på alle mulige måter. Da blir jo enn bare mer sliten og sover mer på skolen...? Lenke til kommentar
Jarvis Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) blodmangel? Endret 17. august 2008 av Jarvis Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Da blir jo enn bare mer sliten og sover mer på skolen...? Man får ekstra overskudd av forbedret fysisk form. Man vil kanskje være noe utmattet i begynnelsen, men ettersom man blir "sprekere" så vil det gå den andre veien. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Driver du med noen form for fysisk aktivitet? Hvis ikke, begynn med det. Trening gir deg overskudd i hverdagen på alle mulige måter. Da blir jo enn bare mer sliten og sover mer på skolen...? Feil. Trening gir overskudd og har positiv innvirkning på helsen. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Jeg sitter mye på dataen, og etter kneskade kan jeg ikke drive med stort av fysisk aktivitivet. Før skade spilte jeg på kretslaget fotball, men etter kneet røk, måtte jeg kutte ut volleyball, fotball og golf Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg sitter mye på dataen, og etter kneskade kan jeg ikke drive med stort av fysisk aktivitivet. Før skade spilte jeg på kretslaget fotball, men etter kneet røk, måtte jeg kutte ut volleyball, fotball og golf Hva med en form for trening der du ikke belaster kneet så mye? Styrketrening, med overkroppen som hovedfokus f. eks. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Du mener dette vil hjelpe? Jeg har mulighet til Spenst og slikt om jeg ønsker det Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Min personlige mening er at all fysisk trening av kroppen vil ha en gunstig effekt på overskuddet, ja. Merker det godt selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 blodmangel? Jernmangel er det vel heller en større sjans for? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Sykling er visst jevnlig anbefalt til folk med kneproblemer. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Har vore så trøtt eg og. Har gått bra i sommar når eg har vore på jobb og fått gjort noko, da har eg aldri sete i ro. Men no når skulen har begynt så er det jo eindel teori og eg merkar det og at eg er noko slapp. Legg meg rundt 10-11 og står opp 6-7. Sit mykje på data... Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 @fLeReK, Jarvis: Jeg har ingen mangel på noe som helst, tror det står i førstepost. Og jeg har drevet litt med sykling. Andre skoledag i dag, og jeg holdt på å sovne i norsktimen, jeg har ikke motivasjon til å jobbe tror jeg. Er så sliten og jævli Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Jeg går til psykolog av andre grunner, men han kan visst ikke hjelpe meg med det problemet. Jeg tok jo tester hos legen, men jeg får be om en ny time Lenke til kommentar
Sp1ke Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Tenkte eg kunne komme med nokre konkrete tips til ein god kvardag, som muligens kan hjelpe deg også: Søvn: er veldig viktig. Nokre trenger berre 6 timar søvn om natta for å bli utkvilde mens andre kan trenge såppas mykje som 10 timar. Men generelt er det annbefalt med minst 8 timar søvn. Sjølv sover eg omtrent 7 timar og syns det egentlig er for lite.. Finn gode søvnvanar! Ikkje sov på ettermiddagen eller andre tider på døgnet, gjer det berre verre å sove godt på natta. I helga kan du prøve å stå opp relativt likt som når du skal på skula. Sei at du står opp til skula omtrent 7, da kan du kanskje prøve å komme deg opp 8-9 i helga for å få ei stabil søvnrytme. Mat: Spis ofte. Frokost, lunsj, middag, kveldsmat er alle viktige måltid. Sjølv et eg frokost, to til tre ganger på skula (1-2 brødskiver med kanskje 2 timers mellomrom), middag og kveldsmat. Unngå mykje sukker da blodsukkeret ditt vil svinge mykje og du blir sliten og trøtt etterpå. Fysisk aktivitet er (som også tidlig annbefalt) veldig lurt. Kor trur du alle sportsfantomene får energien sin ifrå? Når dei først har fått kommet skikkelig i gang blir dei energirike, glade og ivrige etter fysisk aktivitet. Legen har altså ingen forslag til kva det kan være? Endret 20. august 2008 av Spikend Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg har samme problem egentlig.. Jeg sovner ikke på skolen, Gjorde det bare en gang, under en film.. ( booring.. :; ) Men jeg sitter riktignok mye på PC'en min og ser mye tv. Spiller hockey kanskje 4-5 ganger i uken ( liten pause nå i sommerferien.. ) Legger meg kanskje 23-01, Varier hvilken dag det er i uken (lørdag, Søndag, mandag kan jeg sove lenge.. ) Jeg er 13, Nettopp begynnt på ungdomskolen. Ifjor før skolen sluttet var jeg helt på bunn, gjorde ikke lekser, Skulket faktisk en hel uke fordi jeg orket ikke noe.. ( Vi hadde riktignok ikke noe lekser, Så passet jo på det.. ) De 2-3 siste ukene før vi sluttet gjorde jeg ingen lekser, Sluntret unna alt, Var for sliten. Eneste jeg trengte var en pause, som sommerferie. Ta deg en uke fri eller noe sånnt, og se om det hjelper.. Mange det hjelper på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå