Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpsloven, privat bruktkjøp, heve kjøpet?


Kristian.

Anbefalte innlegg

Heving, omlevering, retting, prisavslag, erstatning

Mangler ved varen gir kjøperen rett til å kreve prisavslag, eller retting for selgerens regning. På visse vilkår kan han også kreve erstatning. Bare hvis mangelen utgjør et vesentlig kontraktbrudd, kan kjøperen kreve å få hevet kjøpet, dvs. få pengene tilbake, eller å få byttet varen.

 

En bør først rette kravet mot selgeren, men det er også en viss adgang til å rette krav mot produsenten, importøren o.a., dvs. selgersiden, hvis gjenstanden er mangelfull. Dette kan være særlig aktuelt hvis selgeren er gått konkurs.

 

 

KJØPEREN SP JO AT PCEN FUNGERTE HELT TOPP, NÅR HAN VAR HOS MEG I GÅR! SÅ DA HAR HAN VELL IKKE RETT TIL OG HEVE KJØPET?

 

 

 

Edit: Det heter "bruktkjøp" og ikke "vruktkjøp"... Sånn til informasjon...

Endret av Kristian Moe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi han kvitteringen og be han ta saken med netshop. Det er ikke ditt problem lengre, såfremt du ikke viste om problemet og unnlot å nevne det til han. I bruktkjøp mellom privatpersoner er det ingenting som heter angrerett og varen er kjøpt slik den er, hvis ikke annet er avtalt.

Lenke til kommentar

Vi ble enige om at han hever kjøpet, og jeg fikser det...

 

Så selger jeg den til noen andre etter den er i orden!

 

Er ikke noe problem og selge den til en riktig pris!

Men ca 10 min etter at jeg kjøpte PC'en, ble den satt opp på 700 kroner hos netshop.no

 

Syntes detvar litt merkelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...