Kristian. Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Heving, omlevering, retting, prisavslag, erstatning Mangler ved varen gir kjøperen rett til å kreve prisavslag, eller retting for selgerens regning. På visse vilkår kan han også kreve erstatning. Bare hvis mangelen utgjør et vesentlig kontraktbrudd, kan kjøperen kreve å få hevet kjøpet, dvs. få pengene tilbake, eller å få byttet varen. En bør først rette kravet mot selgeren, men det er også en viss adgang til å rette krav mot produsenten, importøren o.a., dvs. selgersiden, hvis gjenstanden er mangelfull. Dette kan være særlig aktuelt hvis selgeren er gått konkurs. KJØPEREN SP JO AT PCEN FUNGERTE HELT TOPP, NÅR HAN VAR HOS MEG I GÅR! SÅ DA HAR HAN VELL IKKE RETT TIL OG HEVE KJØPET? Edit: Det heter "bruktkjøp" og ikke "vruktkjøp"... Sånn til informasjon... Endret 17. august 2008 av Kristian Moe Lenke til kommentar
Loko Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvis du har solgt en gjenstand privat og den er framvist i fungerende stand, og du ikke har unnlatt vesentlig informasjon som påvirker dens stand og verdi, har kjøper ingen krav til heving av kjøp. Dette gjelder kjøp mellom 2 privatpersoner Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Det var dette jeg sa til han, men han mener det ikke er godt nok at den da fungerer og starter osv. hos meg, når den ikke gjør det hos han... Lenke til kommentar
Loko Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Gi han kvitteringen og be han ta saken med netshop. Det er ikke ditt problem lengre, såfremt du ikke viste om problemet og unnlot å nevne det til han. I bruktkjøp mellom privatpersoner er det ingenting som heter angrerett og varen er kjøpt slik den er, hvis ikke annet er avtalt. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Akkurat det jeg mente, men han følte seg ikke trygg på den, siden det i det hele tatt var en feil med den. Han mente det var mitt problem at ¨PC'en klikker etter han begyte og bruke den... Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Vi ble enige om at han hever kjøpet, og jeg fikser det... Så selger jeg den til noen andre etter den er i orden! Er ikke noe problem og selge den til en riktig pris! Men ca 10 min etter at jeg kjøpte PC'en, ble den satt opp på 700 kroner hos netshop.no Syntes detvar litt merkelig... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Føler at det er noe av historien som mangler her Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Er ikke det du... Men nå har jeg en løsning, selv om jeg ikke liker den... Tror heller jeg selger den defekt/veldig billig:P Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Føler at det er noe av historien som mangler her Ja, føler at noe av historien mangler... ? Edit: Så den andre tråden nå.. Hadde kanskje vært en idé å skrive alt i denne tråden også? Endret 16. august 2008 av RVF Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Ja, den andre ble bare rot... Men der er hele historien... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Ok! Beklager.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå