Gå til innhold

koble til mysql database med ett remote program?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en SQL kode som ikke fungerer å legge inn via mysql nettsiden til serveren min. En venn av meg har prøvd å legge til denne koden på sin lokale server i linux og der fungerer det helt fint.

han sa at viss jeg kunne koble meg til mysql databasen med ett eller annet program skulle det gå å legge inn koden. Problemet er at han er i rekrutten og ikke får svart og hjulpet meg noe særlig.

Feilmeldingen er #1142 - CREATE command denied to user 'USER'@'SERVER' for table 'TABLE'.

Så vet dere om noe slikt? Dvs ett program for windows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beskriv litt nærmere hva du egentlig skal gjøre. Er det en SQL-spørring som skal hente ut data til en nettside. Også litt informasjon om server og bruk hjelper.

Feilmeldingen forteller faktisk at du kjører en CREATE kommando i SQL, og det har ikke brukeren lov til. Når du har et rettighetsproblem kan du faktisk får problem med å koble deg opp eksternt.

Et program for ekstern tilgang som mange av oss bruker er phpMyAdmin. Er tilgjengelig i pakkebrønnen til de fleste linuxdistroer, og finnes også som frittstående. Krever webserver og PHP, og installeres vanligvis på samme maskin som databasen.

Lenke til kommentar

Hei, takk for kjapt svar.

Jeg vet ikke helt, er ikke så vant til å legge inn ting manuelt. Men han har iallefall skrevet en kode jeg må få satt inn i databasen.

Det er en SQL fil som jeg har prøvd å legge til med en SQL spørring, deler av teksten:

CREATE TABLE  `dvb-tv`.`dvb_boxes` (
 `box_id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
 `position` int(11) NOT NULL,
 `title` varchar(255) NOT NULL,
 `weight` int(11) NOT NULL,
 `content` text NOT NULL,
 `img_url` varchar(255) NOT NULL,
 `deleted` enum('0','1') NOT NULL default '0',
 PRIMARY KEY  (`box_id`)
);

--
-- Dumping data for table `dvb-tv`.`dvb_boxes`
--

INSERT INTO `dvb-tv`.`dvb_boxes` VALUES  (1,1,'Tilbud på henting av flatskjermer',1,'Fra 1. til 15. august er det tilbud på henting av flatskjermer!\nDet koster deg ikke noe mer enn 200 kroner å få din ødelagte flatskjerm hentet, uansett hvor i landet!','NOPIC','0'),
(2,1,'LCD, Plasma og vanlig TV',4,'Vi reparerer din LCD, Plasma eller vanlige tv.','upload/tv_bg.png','1'),
(3,1,'Finn ditt Elesco verskted i nærheten av deg!',5,'Finn det nærmeste hos deg.','upload/comm_bg.png','1'),
(6,1,'Reparasjon av iPhone!',3,'Vi reparerer din iPhone.','upload/iphone_bg.png','1'),
(4,1,'Kontakt oss',2,'Telefon: 35 60 50 69 eller 33 18 05 50\n[h4][url=?m=contact]Kontaktskjema[/url][/h4]','NOPIC','0'),
(7,1,'Testboks med bilde',1,'','images/','1'),
(8,1,'Testboks med bilde',1,'','images/icon_artbn_t.gif','1'),
(9,1,'Testboks med bilde',1,'Jess endelig: )','images/icon_artbn_t.gif','1'),
(10,1,'Testboks med bilde',1,'Jess endelig: )','images/upload/icon_artbn_t.gif','1'),
(11,1,'Testboks med bilde',1,'Endelig har vi kommet med en bra ting....','images/upload/icon_artbn_t.gif','0'),
(12,1,'',0,'','images/upload/','1');
INSERT INTO `dvb-tv`.`dvb_boxes` VALUES  (13,1,'Hallo',1,'dsfsdf','images/upload/','1'),
(14,1,'dfgsdf',7,'sdca','images/upload/','1'),
(15,1,'Reparasjon av iPhone!',1,' Vi reparerer din iPhone.','images/upload/iphone_bg.png','0'),
(16,1,'LCD, Plasma og vanlig TV',1,'Vi reparerer din LCD, Plasma eller vanlige tv.','images/upload/tv_bg.png','0'),
(17,1,'Finn ditt Elesco verskted i nærheten av deg!',1,'Finn det nærmeste hos deg.','images/upload/logo_elescoeurope_low_white.gif','0');

Evt hvordan skal jeg få lagt til denne koden via phpmyadmin?

Lenke til kommentar

Jepp, det er tydelig. Greia er også at når jeg har vært inaktiv for lenge spør databsen meg om å logge inn igjen, da med brukernavn og passord, så denne er soleklart rett.

ting nr 2 er at jeg har prøvd på to forskjellige servere nå, en med cPanelX og en med DcvCP.

Så forslaget til kammeraten min som har skrev sql fila, sier at hvis jeg kunne koblet meg til databsen som om det var på lokalen, ville det gått. Men jeg vet ikke helt hva han tenker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...