Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av helt uten videre :(

Anbefalte innlegg

Da tester vi cpu. LAst ned super pi: http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=36

Start programmet og klikk calculate og velg 32M. Kræsjer maskinen under pi-kalkuleringen? Dette kan ta litt tid og du kan godt surfe mens du venter. Dette bare stresser cpu. Låser den seg under denne testen så er det et dårlig tegn.

Gjennomførte uten problemer på 20m 05s. Ingen tegn til crash eller noe underveis heller, og både surfet og chattet mens den holdt på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da får vi laste ned 3D mark og se om det er grafikk som kræsjer maskinen eller om det er spillene.

Last ned 3D mark.

Annbefaler denne finske siden (programmer er fortsatt på engelsk)

http://www.peliplaneetta.net/tiedostot/muu...yohjelmat/5432/

Klikk på Imuroi tiedosto 3DMark06_v110_installer.exe for å starte.

Hei, skal teste dette neste gang jeg er hjemme på datamaskinen (bor mesteparten av uka på hybel pga. skole) og sjekke om det kan være grafikkkortet. Komplett svarte på mailen min i dag, og de ba meg oppdatere skjermkortdriverne, så det kan jo være noe i skjermkortet som er problemet her. Skal komme tilbake med mer :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært borte i akkurat samme problem. Jeg feilsøkte alt det du har gjort nå, og fant jo ut helt til slutt at det var driveren til skjermkortet som det var noe kluss med.

Oppdaterte den, og poff - alt gikk som en drøm. Om det fortsatt ikke fungerer, vil jeg tro det rett og slett er en feil med grafikkortet ditt, med tanke på at maskinen din fungerer helt fint før du starter diverse "tyngre" programmer.

Endret av Pinkey
Lenke til kommentar
Jeg har vært borte i akkurat samme problem. Jeg feilsøkte alt det du har gjort nå, og fant jo ut helt til slutt at det var driveren til skjermkortet som det var noe kluss med.

Oppdaterte den, og poff - alt gikk som en drøm. Om det fortsatt ikke fungerer, vil jeg tro det rett og slett er en feil med grafikkortet ditt, med tanke på at maskinen din fungerer helt fint før du starter diverse "tyngre" programmer.

Oi! Håper dette er problemet hos meg også da, så slipper jeg å sende den inn :)

Hvilket skjermkort har du/var det snakk om i ditt tilfelle?

Lenke til kommentar

Neida, hjalp ikke det heller. Da har jeg testet absolutt alt og ingenting hjelper. Komplett stengte selvfølgelig sin telefonsupport milevis før tiden i dag også, så er i ferd med å gå av skaftet her. Når man bruker 10 000 kroner på en maskin, og betaler ekstra for montering, forventer man ihvertfall at de gjør jobben sin og sjekker at dritten virker.

Lenke til kommentar
Jeg hadde mye mer trøbbel (nevnt oppe). Men 3D mark fungerte, super pi fungerte og ramtesten var god. Prøv å kombinere super pi og 3d mark bare for å se om det kræsjer ved maks belastning av mest mulig komponenter på en gang.

Ja, 3Dmark ga følgende score:

3DMark Score

13175 3DMarks

SM 2.0 Score

6195

SM 3.0 Score

6278

CPU Score

2806

Men har etter at jeg reinstallerte driveren, merket at jeg får en ny feilmelding ved/rundt crash, som også har gjort at pc'en krever chkdisk ved oppstart (dette har den ikke gjort tidligere)

Feilen ser slik ut, og det er flere slike:

post-69073-1219246391_thumb.jpg

Edit:

E-disken er disken jeg har spill på. Kan dette ha noe å si da?

Endret av lilduff90
Lenke til kommentar

Har nå testet med flere spill, og her er status så langt:

Deler kontrollert: Grafikkkort, RAM, CPU

Ting gjort: Oppdatert til nyeste drivere for chipset og skjermkort.

Hva skjer:

Visse spill forårsaker systemkræsj, i form av at PC'en bare slår seg av.

Spill som virker:

Call of Duty 4

World of Warcraft

Spill som forårsaker crash:

Counter Strike Source

Serious Sam (det første)

Kan det være en viss type grafikk som forårsaker crash? Hva kan det isåfall være? Kan det fikses?

Lenke til kommentar

På den pcen her funker kun CS source. Alle andre spill kræsjer hvertfall COD. Ringte komplett i dag og de ba meg begynne og nappe ram brikker.

Alle drivere er oppdatert. Når det kræsjer skrur bare dataen seg av fredlig og rolig.

Er ikke min pc, men skal vel dra og nappe litt ram etterpå.. Skal si hvordan det går.

Pcen her er ca 1 uke gammel. Kanskje dem har fått inn et parti med defekte ram brikker ellerno?

Det er hvertfall jævlig irriterende..

Lenke til kommentar
På den pcen her funker kun CS source. Alle andre spill kræsjer hvertfall COD. Ringte komplett i dag og de ba meg begynne og nappe ram brikker.

Alle drivere er oppdatert. Når det kræsjer skrur bare dataen seg av fredlig og rolig.

Er ikke min pc, men skal vel dra og nappe litt ram etterpå.. Skal si hvordan det går.

Pcen her er ca 1 uke gammel. Kanskje dem har fått inn et parti med defekte ram brikker ellerno?

Det er hvertfall jævlig irriterende..

Ja, de sa det samme til meg, men det virket som sagt ikke. Skal ringe selv i morgen.

Edit:

Er det en DinSide Komplett Juli PC du også har kjøpt?

Endret av lilduff90
Lenke til kommentar

Harddiskproblemer er ikke bra. Høyreklikk spilldisken din på min datamaskin og åpne egenskaper. Bla til verktøy og start feilsøking (checkdisk). Merk av begge boksene og velg start. Ber den deg om å gjøre dette ved neste oppstart velger du ja og restarter når du føler for det. La denne kontrollen fullføre og forhåpentligvis er problemet da fikset.

Lenke til kommentar
Harddiskproblemer er ikke bra. Høyreklikk spilldisken din på min datamaskin og åpne egenskaper. Bla til verktøy og start feilsøking (checkdisk). Merk av begge boksene og velg start. Ber den deg om å gjøre dette ved neste oppstart velger du ja og restarter når du føler for det. La denne kontrollen fullføre og forhåpentligvis er problemet da fikset.

Skal kjøre test på alle diskene neste gang jeg er hjemme.

Tror du problemet kan bli fikset om jeg installerer Vista i steden for XP?

At delene ikke "støtter" XP?

Lenke til kommentar

Har nå snakket med Komplett, som ba meg oppgradere BIOS.

Mitt hovedkort er et ASUS P5N-D, noen som har vært borti dette kortet før?

Oppgraderte BIOS, samme problemet. Tråden kan stenges da jeg ikke gidder mer feilsøking, dette får Komplett rydde opp i selv.

Endret av lilduff90
Lenke til kommentar
Har nå snakket med Komplett, som ba meg oppgradere BIOS.

Mitt hovedkort er et ASUS P5N-D, noen som har vært borti dette kortet før?

Oppgraderte BIOS, samme problemet. Tråden kan stenges da jeg ikke gidder mer feilsøking, dette får Komplett rydde opp i selv.

Ja håpløst her også.. samma HK som deg. Alt er oppdatert.

Pcen blir sendt tibake til komplett..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Dere har krav på at komplett betaler frakten for at dere må sende inn vare under garantien, så lenge det er feil på den. Ring å snakk med de før dere sender pakken og si at dere legger ved kvittering på fraktprisen i pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...