Gå til innhold

BK: Et pent smil.


ZoDz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, takk for en knall shoot med disse to sminkebertene ZoDz. De hadde riktignok lag på lag med sparkel i ansiktet, men det var en kul location :)

 

Kanskje du kan legge opp det bildet med begge to på, der nugattien i huden ikke er like overtydelig?

 

 

Dere fremviser en utrolig liten respekt for modellene deres her. Det er dere som fotografer som styrer løpet under en fotografering og det er deres forbannede plikt å forberedere modellen på hva slags sminke dere ønsker før en fotografering. Kommer de oversminket, er det ingen andres enn deres egen feil. Glemte dere det? Ja, men det er fortsatt deres egen feil.

Som en annen her i tråden foreslo; bruk en dyktig makeupartist evt. stylist og be modellen komme usminket og med renset hud.

 

Så til saken: Dette er et varmt portrett, med et pent og hyggelig smil. Du har oppnådd meget god kontakt med modellen, og hun fremstår som en glad og trivelig jente.

Komposisjonsmessig forstyrrer linjene i platene henne bak noe, samt at knappene og halskjedet hennes ser litt rotete ut.

 

Teknisk: Håret går i ett med bakgrunn, spesielt på hennes høyre side. Hårfestet hennes ser ut til å ha skarpere fokus enn øynene og munnen. Jeg vet ikke om dette var din hensikt, men om det er et portrett hvor hennes varme smil skal være viktig så burde munnen vært skarpere mener jeg.

 

Endring: Rettet skrivefeil.

Endret av pascual_stromsnes
Lenke til kommentar

Det finnes MANGE makeupartister som gjør gratisarbeid TFP og lignende, og hvis ikke annet så koster det ikke så mye å trene litt selv og lære dere å legge basic sminke, og fikse basic hår. Og, om ingen av delene frister, så i hvert fall oppfordre modellen til å drite i sminken og ta det når du er tilstede slik at du har kontrollen.

 

Når DET er sagt, så synes jeg det er litt forkastelig av både Snikpellik og ZoDz å snakke sånn om modellene sine. Et portrett er et samarbeid mellom fotograf og modell og krever kontakt, og å snakke slik om de i ettertid synes jeg er forferdelig slemt. Dere hadde nesten fortjent det om jentene kom over dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...