Vo0do0 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hoi. Kjøpte meg ny PC for noen uker siden og la merke til at maskinen var veldig ustabil. BSOD i tunge spill og når jeg lukket minde applikasjoner. Minnet er Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 4GB, DHX, 2x2GB, XMP (Intel Extreme), CL7-7-7-20, 1.9v Har kjørt memtest86+ på det et par ganger nå, og det gir en del feil. Prøvd med alt satt på auto, timings på auto og ymse volt fra 1.9 til 2.0, med timings satt manuelt og volt på auto, 1.9v, 1.95 og 2. Feiler uansett. AWS tester jeg modulene hver for seg for å se om det eventuelt bare er den ene det er noe feil med. Noen som har tips til noen annen måte å teste for å utelukke noe annet en feil på minne? Skal sies at første gang jeg satte volt på minne manuelt var maskinen noe mer stabil, men feilet fremdeles. Hk er Asus P5E64 WS EVOLUTION. Alt ennet av voltinstillinger er satt til auto. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Kan teste å sette opp volten til Northbridge litt. Har lest at dt hjelper ganske mange med ustabilt ram, som oftest 4 gig siden det trekker litt mere strøm. Worth a try Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 takker for kjapt svar. Ene modulen kom gjennom tre runder uten feil nå. Andre står og tester nå. Får prøve å justere volt på northbridge etterpå. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Er det andre ting jeg bør stille på også? Modul to kom igjennom tre runder uten feil. Har minnet på 2.0v og satte NB til 1.65v nå(Noen komentarer til disse verdiene?). Andre komponenter er 2x radeon 4780, intel Q9450@ 3.2GHz, fire sata disker. PSU er en Thermaltake Toughpower 850W. EDIT: Memtest startet ikke skikkelig med NB volten satt til 1.65. Lastet bare noen få linjer med tekst. For mye eller for lite spenning på den? Endret 16. august 2008 av Vo0do0 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 For mye. Alt for mye er ikke 1.27 standard? prøv 1.35 eller noe Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Det første du bør gjøre er å oppdatere til nyeste bios. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Det funka med å justere opp volt på NB. Merka selv at det var litt mye. Men måtte opp i 1.51 for at det skulle kjøre stabilt. Bios var allerede oppdatert. Fant ut at mange andre med corsair minne på det HKet har brukt de sorte minneslottene og ikke de blå. Dette skal visst hjelpe med ustabilt minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå