ekarlso Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Jeg ble litt sjokka når jeg så hvor stor jævelen egentlig er i forhold til når den lå "sammenslått" i ett hjørne. Jeg fant den hengene under ett tillagt skrivebord / arbeidsplass inne på soverommet hvor jeg som regel ikke sitter og bare har ting stående under som lagringsplass. Så var ikke lett heller siden der er liten plass under der med lys osv. Utenom det er bildet tatt med ett Canon EOS 400D + Canon Macro Lens EF 100mm USM Det som er her er bare ett crop. Endret 16. august 2008 av zykes Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Grøss Endret 16. august 2008 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Merka at jeg tok beina opp fra gulvet nå Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 huh hadde brent ned kåken om jeg hadde funne noe sånt... Lenke til kommentar
Moanf90 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 for meg ble ikke bildet her mer enn et "sehvajegharpårommet"-bilde.. bakgrunnen er rotete. kanskje gått nærmere? vet ikke muligheten din til det, men det hadde sikkert gjort bildet mer spennende. håper du drepte det krypt etter bildet:p ekkelt... hehe Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Jeg kunne ikke gjøre så mye med bakgrunnen sånn sett, linsa jeg har er 100mm og hadde ikke så veldig lyst å ha sjanse til at jækeln datt i trynet på meg. Så derfor ble bildet som det ble. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Kansje ikke teknisk på toppen - men fungerer godt som illustrasjon av makroentusiasme: Istedenfor å ta nærmeste avis og slå pokkern flat finner man fram kamera. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Venta meg et litt annet bilde når jeg så emnetittelen OT: Ok bilde, men bakgrunnen var litt tam. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Uæh. Jeg traff selv på en slik i dag, den heiste seg ned fra kjøkkentaket rundt en halvmeters klaring fra hodet mitt. Jeg fikk halvveis knust den med en kost men den presterte å lande i vasken. Halvdøu druknet jeg den for godt i varmt vann. (Den var for stor til å komme gjennom hullene i sluken.) Bildet minnet meg på episoden tidligere i dag, og jeg som så mange andre med et voldende hat mot edderkopper, tok sikkert en ekstra kikk rundt etter å ha sett bildet. Du har kommet vesentlig nermere og fått med mye mer detaljer enn hva man vanligvis ser når noen skal ta bilde av en uvanlig stor edderkopp som har funnet veien inn i huset. (Sikkert fordi mange av oss ikke har så veldig lyst å komme noe nermere udyret enn et par meter..) Rent bortsett fra det synes jeg bildet var helt o.k men en annen vinkel kunne nok gjort seg. Kanskje sett den rett forfra isteden for ovenifra? Forøvrig håper jeg du knuste den, populasjonen må jo holdes i sjakk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå