Gå til innhold

Gddr 3 eller Gddr5 skjermkort?

Joffii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ATI Radeon HD 4850

# of transitors 965 million

Stream Processing Units 800

Clock speed 625 MHz

Memory Clock 2000 MHz GDDR3 (effective)

Math processing rate (Multiply Add) 1000 GigaFLOPS

Texture Units 40

Render back-ends 16

Memory 512MB GDDR3

Memory interface 256-bit

Fabrication process 55nm

Power Consumption (peak) ~110W

ATI Radeon HD 4870

# of transitors 965 million

Stream Processing Units 800

Clock speed 750 MHz

Memory Clock 3600 MHz GDDR5 (effective)

Math processing rate (Multiply Add) 1200 GigaFLOPS

Texture Units 40

Render back-ends 16

Memory 512MB GDDR5

Memory interface 256-bit

Fabrication process 55nm

Power Consumption (peak) ~160W

Så får du vurdere selv om det er verdt +600 kroner.

---

EDIT:

---

Det spørs jo også på resten av komponentene i din PC.

Har du AMD Athlon 64 X2 4400+ og 2GB Ram, er det liten hensikt å kjøpe ATI HD 4870 skjermkort.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Er ganske lost når det kommer til PC, Pcen min er fra forrige århundre :p

Hva er et p45 kort? og har du et bedre hovedkort til samme prisen ? du kan jo omså erstatte deler du mener er bedre, så lenge prisen er ca den samma.

Tror jeg går for GDDR5 kortet da

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...C4-0CB0159EBA8C

Dette er liste av resten av handlekurven, jeg kan gå for det beste, men er det verdt penga? Hadde litt lyst på enn 22" skjerm også :p

Synes du bør velge 22" når du velger 4870.1680 og oppover for å virkelig dra nytte av kortet. Kanskje kjøpe en annen cpu kjøler.

Synes komplett er dyre på en del ting.

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Har samme PSU-en fra Corsair, og den var bemerkelsesverdig stille, ble meget positivt overrasket. Stabiliteten kan jeg ikke uttale meg om enda, men det lover godt.

Skjermkortet du har valgt kommer ikke i salg med det første tror jeg, da er det bedre å kjøpe 512 MB-varianten. Og jeg ville gått for 4870 fremfor 4850, kjøleløsningen er bedre, kjøligere og støyer mindre, minnet er mer stabilt(go figure)og det yter i rundt 20% bedre. Ulempen er pris, strømforbruk og fysisk størrelse.

Minnet skader det ikke om du finner i 8500-klassen, når du først satser på DDR2. Koster hundrelappen eller to mer, men gir litt bedre ytelse. Verdt oppgraderingen i mine øyne, systemet blir mer responsivt.

I tillegg bør du bruke litt penger på en kjapp harddisk, det er der de aller fleste har sin største flaskehals i systemet. Hjelper ikke å ha en rask prosessor eller skjermkort om PC-en må vente på harddisken hele tiden. Har selv WD Raptorer til OS, programmer og videoredigering, og bruker "treige" disker til alt annet.

Man behøver ikke bruke penger på Raptorer, det finnes vanlige disker i dag som gir omtrent samme ytelsen til en langt billigere penge. Om du setter inn en gammel hd, vil du garantert sløse minutter hver dag.

Skal du bare bruke PC-en til spilling eller lett multitasking(flere programmer samtidig) er E8500 helt grei, hvis du skal drive med filmredigering eller andre tunge arbeidsoppgaver ville jeg gått for en Quad-prosessor.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...