WD40 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Du har jo kjørt langt og lenge med motoren nå? Ingenting som skal kjøres inn da, hvis du monterer ny sylinder/stempel skal det kjøres inn 50 mil hvis den er laget av hardkrom og 25 hvis det er støpejern. Under innkjøringa bør du ikke presse motoren noe, ikke dra den langt på gira osv, kun noen få ganger så ikke portene soter igjen. jeg har ikke gjort noe annet enn og kjøre med uplombert eksos, men jeg synes det høres logisk ut at noe blir belasta mer og derfor trengs og kjøres inn:S som sagt er planen og sette på ett MK2 effektanlegg...og da må vel enkelte ting kjøres inn??:S Tror ikke du helt forstår hva å kjøre inn motordeler handler om. Altså, hvis du kjøper ny sylinder og stempel, så kommer jo den rett fra fabrikk. Delene passer ikke 100% sammen, kanskje noen skarpe kanter osv. Derfor må du slite de til og herde de ved å kjøre inn motoren. Tenk på motoren som et menneske, du presser jo ikke kroppen fysisk uten å varme opp først, samme prinsipp med innkjøringen, bare at du trenger jo ikke kjøre inn for hver tur, holder med en gang. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Du har jo kjørt langt og lenge med motoren nå? Ingenting som skal kjøres inn da, hvis du monterer ny sylinder/stempel skal det kjøres inn 50 mil hvis den er laget av hardkrom og 25 hvis det er støpejern. Under innkjøringa bør du ikke presse motoren noe, ikke dra den langt på gira osv, kun noen få ganger så ikke portene soter igjen. jeg har ikke gjort noe annet enn og kjøre med uplombert eksos, men jeg synes det høres logisk ut at noe blir belasta mer og derfor trengs og kjøres inn:S som sagt er planen og sette på ett MK2 effektanlegg...og da må vel enkelte ting kjøres inn??:S Tror ikke du helt forstår hva å kjøre inn motordeler handler om. Altså, hvis du kjøper ny sylinder og stempel, så kommer jo den rett fra fabrikk. Delene passer ikke 100% sammen, kanskje noen skarpe kanter osv. Derfor må du slite de til og herde de ved å kjøre inn motoren. Tenk på motoren som et menneske, du presser jo ikke kroppen fysisk uten å varme opp først, samme prinsipp med innkjøringen, bare at du trenger jo ikke kjøre inn for hver tur, holder med en gang. Kan du ta en titt på min andre tråd? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 LOOOOL... Jeg har fått en skikkelig sliten Suzuki TSX i original stand opp i 70 km/t... Hvis du vil vite hvor fort en moped kan gå, og hva som må til. Les disse tådene: Kan trimmet moped klare 130 ?, og Erfaring med trim hos mopedportalen.com Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 LOOOOL... Jeg har fått en skikkelig sliten Suzuki TSX i original stand opp i 70 km/t... Hvis du vil vite hvor fort en moped kan gå, og hva som må til. Les disse tådene: Kan trimmet moped klare 130 ?, og Erfaring med trim hos mopedportalen.com jeg har hvert borti et program som man velger kjøretøy og velger hva man har av trim og utveksling ol. oxo får man forventa topfart og aks....veit du hva det heter? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 ChrML har laget et program som kan kan lastes ned fra Mopedportalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå