Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Derbi X-race med effektanlegg....toppfart?


Devil123

Anbefalte innlegg

det meste sier seg i overskriften, men har jeg bestillt ett mk2 effektanlegg, og jeg lurer da så klart på hva toppfarta blir

 

og en annen ting, hvor lang tid tar det fra man bestiller til man får det fra speedoptions.no?

 

Hvordan skal man kjøre inn 110% riktig??

Endret av Devil123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis mototren er orginal og fortsatt plombert blir toppfarten akkurat den samme.

 

Hvis dette effektanlegget bråker mer en det originalet, VÆR SÅ SNILL å la vær. Ikke bare plager du alle rundt deg, men du vil slite med nedsatt hørsel resten av livet.

Lenke til kommentar
Hvis mototren er orginal og fortsatt plombert blir toppfarten akkurat den samme.

 

Hvis dette effektanlegget bråker mer en det originalet, VÆR SÅ SNILL å la vær. Ikke bare plager du alle rundt deg, men du vil slite med nedsatt hørsel resten av livet.

hvis jeg setter på ett effektanlegg, da vil den gå fortere...og desuten det bråker ikke mye mer enn det orginale

Lenke til kommentar
Som sagt, hvis moteren er original og fortsat plombert, vil den ikke gå fortere. Plomberingen begrenser hvor fort du kan kjøre.

jeg har tatt plomberingene i eksosen, og da gjør den ca 80 målt med bil, helt til det kommer motstan, altså bakke eller lignene

Lenke til kommentar
Som sagt, hvis moteren er original og fortsat plombert, vil den ikke gå fortere. Plomberingen begrenser hvor fort du kan kjøre.

 

Sitter som regel bare plombering i eksosen da, kan hende det gjør det på det nye effektanlegget også men den er bare å banke vekk.

 

Du skal vel dyse opp også håper jeg?

 

Angående innkjøring så trenger du ikke kjøre inn et effektanlegg, kun stempel, sylinder og veiv.

 

Toppfarta avhenger jo av drevinga, men det er vanlig med toppfart på rundt 90km/t med effektanlegg, hvis du har drevet slik at den akuratt klarer å dra ut 5 gir på sletta

Endret av WD40
Lenke til kommentar
Som sagt, hvis moteren er original og fortsat plombert, vil den ikke gå fortere. Plomberingen begrenser hvor fort du kan kjøre.

 

Sitter som regel bare plombering i eksosen da, kan hende det gjør det på det nye effektanlegget også men den er bare å banke vekk.

 

Du skal vel dyse opp også håper jeg?

 

Angående innkjøring så trenger du ikke kjøre inn et effektanlegg, kun stempel, sylinder og veiv.

 

Toppfarta avhenger jo av drevinga, men det er vanlig med toppfart på rundt 90km/t med effektanlegg, hvis du har drevet slik at den akuratt klarer å dra ut 5 gir på sletta

ja jeg skal dyse opp, men hvordan skal jeg kjøre det inn? en kompis av meg gjorde ikke godt nok så det skjærte seg...dvs motorn skjærte seg:P

Lenke til kommentar
da kan du bare kose deg med å kjøre :p ingenting som trengs å bli kjørt inn da.

jammen det er noen som sier den skal kjøres på lavt turtall 5 mil, andre sier 10 mil:S

 

men jeg skjønner ikke hva som skal kjøres inn, det er jo sylinder,veiv osv, men jeg har kjørt med uplombert eksos lenge, men da ville jeg tro at alt var innkjørt??

Lenke til kommentar

Du har jo kjørt langt og lenge med motoren nå? Ingenting som skal kjøres inn da, hvis du monterer ny sylinder/stempel skal det kjøres inn 50 mil hvis den er laget av hardkrom og 25 hvis det er støpejern. Under innkjøringa bør du ikke presse motoren noe, ikke dra den langt på gira osv, kun noen få ganger så ikke portene soter igjen.

Lenke til kommentar
Du har jo kjørt langt og lenge med motoren nå? Ingenting som skal kjøres inn da, hvis du monterer ny sylinder/stempel skal det kjøres inn 50 mil hvis den er laget av hardkrom og 25 hvis det er støpejern. Under innkjøringa bør du ikke presse motoren noe, ikke dra den langt på gira osv, kun noen få ganger så ikke portene soter igjen.

jeg har ikke gjort noe annet enn og kjøre med uplombert eksos, men jeg synes det høres logisk ut at noe blir belasta mer og derfor trengs og kjøres inn:S

 

som sagt er planen og sette på ett MK2 effektanlegg...og da må vel enkelte ting kjøres inn??:S

Endret av Devil123
Lenke til kommentar
Jeg har en bekjent som kjører en blodtrimmet 50cc scooter. Han har skiftet det meste i motor og drev, og selvfølgelig fjernet plomba. Men han bruker fortsat orignalt eksosanlegg... Toppfarten er rund 100 -110 km/t

LOOOOL...jeg kjører med uplombert eksosanlegg, og litt større dyse, og min gjør 75-80 målt med både bil og gps....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...