Devil123 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) det meste sier seg i overskriften, men har jeg bestillt ett mk2 effektanlegg, og jeg lurer da så klart på hva toppfarta blir og en annen ting, hvor lang tid tar det fra man bestiller til man får det fra speedoptions.no? Hvordan skal man kjøre inn 110% riktig?? Endret 16. august 2008 av Devil123 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvis mototren er orginal og fortsatt plombert blir toppfarten akkurat den samme. Hvis dette effektanlegget bråker mer en det originalet, VÆR SÅ SNILL å la vær. Ikke bare plager du alle rundt deg, men du vil slite med nedsatt hørsel resten av livet. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Hvis mototren er orginal og fortsatt plombert blir toppfarten akkurat den samme. Hvis dette effektanlegget bråker mer en det originalet, VÆR SÅ SNILL å la vær. Ikke bare plager du alle rundt deg, men du vil slite med nedsatt hørsel resten av livet. hvis jeg setter på ett effektanlegg, da vil den gå fortere...og desuten det bråker ikke mye mer enn det orginale Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Som sagt, hvis moteren er original og fortsat plombert, vil den ikke gå fortere. Plomberingen begrenser hvor fort du kan kjøre. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Som sagt, hvis moteren er original og fortsat plombert, vil den ikke gå fortere. Plomberingen begrenser hvor fort du kan kjøre. jeg har tatt plomberingene i eksosen, og da gjør den ca 80 målt med bil, helt til det kommer motstan, altså bakke eller lignene Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Som sagt, hvis moteren er original og fortsat plombert, vil den ikke gå fortere. Plomberingen begrenser hvor fort du kan kjøre. Sitter som regel bare plombering i eksosen da, kan hende det gjør det på det nye effektanlegget også men den er bare å banke vekk. Du skal vel dyse opp også håper jeg? Angående innkjøring så trenger du ikke kjøre inn et effektanlegg, kun stempel, sylinder og veiv. Toppfarta avhenger jo av drevinga, men det er vanlig med toppfart på rundt 90km/t med effektanlegg, hvis du har drevet slik at den akuratt klarer å dra ut 5 gir på sletta Endret 16. august 2008 av WD40 Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Som sagt, hvis moteren er original og fortsat plombert, vil den ikke gå fortere. Plomberingen begrenser hvor fort du kan kjøre. Sitter som regel bare plombering i eksosen da, kan hende det gjør det på det nye effektanlegget også men den er bare å banke vekk. Du skal vel dyse opp også håper jeg? Angående innkjøring så trenger du ikke kjøre inn et effektanlegg, kun stempel, sylinder og veiv. Toppfarta avhenger jo av drevinga, men det er vanlig med toppfart på rundt 90km/t med effektanlegg, hvis du har drevet slik at den akuratt klarer å dra ut 5 gir på sletta ja jeg skal dyse opp, men hvordan skal jeg kjøre det inn? en kompis av meg gjorde ikke godt nok så det skjærte seg...dvs motorn skjærte seg:P Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hva er det du skal kjøre inn egentlig? Et sylinderkit du ikke har nevnt? Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Hva er det du skal kjøre inn egentlig? Et sylinderkit du ikke har nevnt? jeg har alt orginalt, men du sa jo at man må kjøre inn stempel, sylinder og veiv. men hvordan gjøre det best mulig? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 hvis mopeden din er helt splitte ny annbefaler jeg ikke å sette på effekt anlegg hvor langt har den gådt? Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) hvis mopeden din er helt splitte ny annbefaler jeg ikke å sette på effekt anlegghvor langt har den gådt? 11260 ca;) uten og regne med den hvite dingsen på slutten av tallrekka:P Endret 17. august 2008 av Devil123 Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 motoren din er jo innkjørt da, med mindre du har satt på større sylinder og veiv for en dag siden Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 motoren din er jo innkjørt da, med mindre du har satt på større sylinder og veiv for en dag siden Den er 100% orginal, helt til jeg har satt på effektanlegg og ny dyseXD Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 da kan du bare kose deg med å kjøre ingenting som trengs å bli kjørt inn da. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 da kan du bare kose deg med å kjøre ingenting som trengs å bli kjørt inn da. jammen det er noen som sier den skal kjøres på lavt turtall 5 mil, andre sier 10 mil:S men jeg skjønner ikke hva som skal kjøres inn, det er jo sylinder,veiv osv, men jeg har kjørt med uplombert eksos lenge, men da ville jeg tro at alt var innkjørt?? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Du har jo kjørt langt og lenge med motoren nå? Ingenting som skal kjøres inn da, hvis du monterer ny sylinder/stempel skal det kjøres inn 50 mil hvis den er laget av hardkrom og 25 hvis det er støpejern. Under innkjøringa bør du ikke presse motoren noe, ikke dra den langt på gira osv, kun noen få ganger så ikke portene soter igjen. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Du har jo kjørt langt og lenge med motoren nå? Ingenting som skal kjøres inn da, hvis du monterer ny sylinder/stempel skal det kjøres inn 50 mil hvis den er laget av hardkrom og 25 hvis det er støpejern. Under innkjøringa bør du ikke presse motoren noe, ikke dra den langt på gira osv, kun noen få ganger så ikke portene soter igjen. jeg har ikke gjort noe annet enn og kjøre med uplombert eksos, men jeg synes det høres logisk ut at noe blir belasta mer og derfor trengs og kjøres inn:S som sagt er planen og sette på ett MK2 effektanlegg...og da må vel enkelte ting kjøres inn??:S Endret 17. august 2008 av Devil123 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg har en bekjent som kjører en blodtrimmet 50cc scooter. Han har skiftet det meste i motor og drev, og selvfølgelig fjernet plomba. Men han bruker fortsat orignalt eksosanlegg... Toppfarten er rund 100 -110 km/t Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Jeg har en bekjent som kjører en blodtrimmet 50cc scooter. Han har skiftet det meste i motor og drev, og selvfølgelig fjernet plomba. Men han bruker fortsat orignalt eksosanlegg... Toppfarten er rund 100 -110 km/t LOOOOL...jeg kjører med uplombert eksosanlegg, og litt større dyse, og min gjør 75-80 målt med både bil og gps.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå