Josten Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Har et stort problem som startet da jeg dro ut cpu for å skifte kjølepasta. Når windows loader restarter maskinen. Jeg tror dette kanskje er hardwarerelatert og lurer på om noen har et diagnoseprogram som tester hele systemet og som kan bootes direkte fra diskett, eventuelt cd. Antageligvis er det cpu det er noe galt med (håper hvertfall det er den hvis det er noe med hardwaren), eller hovedkortet. Noen som vet om noe program? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Får du startet i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 har du satt i ledningen til vifte, får ribbe skikkelig kontakt, har du smørt goop på selve prosessoren, skal bare være goop på selve kjernen Lenke til kommentar
Josten Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Har gjort alt det riktig. Et eksternt termometer festet ved siden av core viser bare 49 grader, så det burde ikke være galt. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 får forresten ikke startet i sikkermodus heller. Klikker når det loader Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 hvis du starter med en oppstartsdiskett klikker maskinen da også?, settned minneinnstillingene til noe mindre agresivt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Fant en plass med slike diagnoseprogrammer: http://www.hmonitor.com/ Lenke til kommentar
staljin Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hei, Det finnes en kjempe god DOS program som heter AMIDIAG. Veildig vanskelig å skaffe :oops: . Staljin Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 AMIDiag er jo et av de programmene jeg linket til. Dvs jeg forsøkte å linke, la ikke merke til at jeg ikke fikk dyplinket riktig. Her er den rette linken: http://www.pchardware.ro/Download/index.php?catid=5 Lenke til kommentar
Josten Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Takk . Er det bare å kopiere de filene man får når man unzipper filen over på en diskett? Er det mulig å brenne det på en cd, i og med at jeg ikke får bootet fra en diskett (hvertfall ikke oppstartsdiskett og et diskpartisjonsverktøy)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå