TRW Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hei! Har en ca. 5 mm stor vorte på fingeren. Har vært hos lege og fryst på den to ganger. Hjalp ikke. Kjøpte deretter frysemiddel på apoteket. På frysemidlet står det at den fryser vorten på kun én behandling. Men det gjør den ikke! Har fryst fem ganger uten at vorten viser tegn til å gi opp. Bruker forøvrig verucid også på den hele tiden... Har noen en god idé for hvordan man kan bli kvitt den på en rask og enkel måte. (Lege er noe uaktuelt for tiden pga for lange ventetider) Takker for svar! Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvis syre og frysing ikke virker, kan du alltid "brenne" den av... (og det gir arr) Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Du kan reise ned på legekontoret og be dem skjære den av. Vet ikke akkurat hvordan dette gjøres, men det blir vel som om man skulle operert den ut regner jeg med. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg hadde FULT av vorter på hendene da jeg var mindre, jeg smørte på noe som heter tetreolje, men jeg tror ikke det selges i Norge lengre :\ Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Vorter er som du sikkert vet, en virusinfeksjon. De fleste vorter gror ut i løpet av 2-3 år av seg selv. En trenger derfor ikke å gjøre noe med vortene så fremt ikke de er svært store eller plagsomme på andre måter ved at de f.eks sitter utsatt. Du har allerede prøvd frysing uten resultat, "frysemiddel" på apotek virker best på små vorter. Som nevnt, å skjære den vekk er ikke et godt alternativ. I 99% av gangene kommer den tilbake siden en vorte er mer enn det du kan se over hudoverflaten. Du kan også gjøre som Vaio sier, brenne den vekk med f.eks laser, men som sagt, det etterlater et arr. TeeTreeOil er vel høyst tvilsomt skulle hjelpe mot selve vortene, men det er sterkt antiseptisk og kan motvirke derfor ytterlige spredning. I tillegg så er det ikke helt luktfritt... Jeg kan også anbefale Acetylsalicylplaster (samme som mot fotvorter), det kan hjelpe mot å holde vorten liten, selv om det ikke fjerner den. På apoteket vil de nok si at du ikke skal bruke det mot vorter på hendene. Du kan også bruke Lapis, finnes også på apotek. Men man må bruke Lapis med største forsiktighet da det er ekstremt vevstoksisk. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Det beste mot vorter er haiolje. Jeg hadde noen vorter for en god til tilbake, og jeg prøvde _ALT_ for å fjerne de, uten noen suksess. Mamma fikk tak i ei lita flaske det stod "Sølvhaiolje" på, så jeg smørte det på, og det gikk 2-7 dager, så var alle vortene HELT borte. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Vet ikke om det var en vorte, var ikke en stor en i så fall, men jeg hadde noe greier på innsiden av ene langfingeren i 6-12 mnd for ca 10 år siden. Så ut som et krater med rar, "oppstykket" hud i, mulig det var etter at jeg hadde pillet på den det gikk an å se det. For jeg plukket vekk nesten hele greien flere ganger, men jeg så at det var litt "stykkehud" igjen i den og den kom tilbake. Til slutt gravde jeg vekk hele driten, gjorde vel ganske vondt så vidt jeg husker, men da så jeg at jeg fikk vekk all den rare huden og da forsvant vorten eller hva det var og.. Har ikke arr, men det var altså inni hånden og ikke utenpå. Endret 17. august 2008 av knetrom Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Karlsons universallim funket bra for min del! Høres litt rart ut kanskje, men poenget er vel å forsegle vorta, slik at den "kveles". Etter hvert som vorta døde fra toppen, fjernet jeg det døde. Etter en stund ble alt borte, men krevde litt tålmodighet. Lenke til kommentar
TRW Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Takker for gode svar! Lenke til kommentar
Gjest Vortelaura Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg hadde masse vorter på hendene før, og prøvde alt fra frysing, vondt "etse"middel jeg fikk hos legen, te som skulle rense blodet osv. Men så prøvde jeg sitronolje som en får kjøpt konsentret på apoteket...et par uker så var alle vortene borte!! Til og med de svære som jeg hadde hatt i mangen år Brukte en Q-tip og smørte inn vortene med oljen 1-3 ganger per dag, verdt og prøve iallefall Lenke til kommentar
Vipsir Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg hadde også en vorte på utsiden av ene fingeren for noen år siden. Jeg prika på den konstant, og "skar" litt i den med kniv. Etter en stund med denne "behandlingen" forsvant den av seg selv. Mulig det var tilfeldig, men jeg har en teori om at kroppen kvitta seg med den fordi den ville unngå mer irritasjon. Heller ingen arr Lenke til kommentar
Gjest vorteHATER! Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 hvor får man tak i haiolje og sitron olje? - er det samme om det er haiolje, eller haiLEVERolje? Lenke til kommentar
Gjest vainnmainn Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hei. Vil du ha den absolutte, mest effektive 5 sek. løsningen? 1. Ta en sigarett og fyr den opp. 2. Sneip den på hvorta i rett linje uten å vri, la den brenne ut. 3. Med tommel og pekefinger, klyp hardt på vorta og riv den av. 4. Vask hendene dine hver gang du har vært ute og hver gang du har håndhilst på noen. 5. Kos deg. Lenke til kommentar
Gjest bertil Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det beste mot vorter er haiolje. Jeg hadde noen vorter for en god til tilbake, og jeg prøvde _ALT_ for å fjerne de, uten noen suksess. Mamma fikk tak i ei lita flaske det stod "Sølvhaiolje" på, så jeg smørte det på, og det gikk 2-7 dager, så var alle vortene HELT borte. Det var litt artig med "sølvhaiolje",- spurte på apoteket, men de visste ikke hva jeg snakket om. Vet du hvor din mamma fikk tak i den? Lenke til kommentar
Gjest Arild Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 For å få tak i Sølvhaiolje, gå til denne siden http://www.dahl-naturprodukter.com/om_oss.html Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Har også hatt vorte på hendene men dro til legen og hun fryste den bort. I løpet av uken var den borte. Det med og skjære vorten bort kommer ann på hvor vorten er plassert. Om den er plassert på plasser hvor huden kan strekkes eller strammes, som for eksempel på kneet eller på knoklene e.l så kan det være vanskelig. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg plages fælt med dette selv. Hadde det da jeg var liten, men de forsvant. Så i de senere år har de kommet tilbake og først når jeg forsøkte det lille frysemiddelet man får kjøpt selv så har det eksplodert av utbrudd. Spesielt har jeg to ved to negler som er helt forjævlige og vanskelig å få vekk. Leste en del på nettet og ser at eplecidereddik skal fungere fint. Så jeg begynte med det for en liten uke siden og nesten umiddelbart begynte de å bli helt svarte fra midten og utover. Etter at det tørket igjen forsøkte jeg å klippe litt i vevet og det sorte var tydeligvis dødt blod eller noe sånt. Ihvertfall så kunne jeg plukke det rett ut og det etterlot et svært jævla krater! Men fy satan som det gjør vondt.. Vurderer nesten laserbehandling nå dersom det her ikke fungerer. Eventuelt en blanding av Verrucid og eplecidereddik. La Verruciden "spise" så mye av vorta som mulig og deretter bruke eplecidereddik etter at du har fjernet de døde hudlagene fra Verruciden. Uansett om noen lurer, eplecidereddiken tas på ved at man fukter bomull med eddiken og deretter teiper fast over vorten med legeteip eller lignende. Selv brukte jeg det for å få festet bomullsdotten og deretter forsegla det hele med duckttape. Siden det forhindret at det tørket inn. Etter en stund begynner det å svi noe helt i granskauen jævlig og når det blir for ille tar jeg det vekk og lar huden puste. Men da ser man fort at vorta har sugd til seg alt av fuktighet og den blir helt hvit og soggy. Og ettersom den fukten er utrolig sur i PH så tåler ikke vorta det. Et eller annet skjer ihvertfall og vorta ser ut til å dø. Poster update om en uke eller to Lenke til kommentar
Gjest Anonym Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg har også brukt eplecidereddik, og det har funket fint på meg. Vorta er ikke helt borte ennå, men halve var svart og ekkel, og da jeg prøvde å pirke det vekk bare falt det av, akkurat som død hud. Var utrolig ekkelt, men jeg er glad for at det funker! Nå skal jeg bare fortsette helt til hele greia er borte, for den dritten har plaget meg i over ett år. Lenke til kommentar
Gjest Pnger Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Dette virker garantert og er enkelt når det kun er en finger: Hold fingeren så nært åpen ild/flamme som mulig(har opplevd at stearinlys funker). Gni salt godt inn i vorten når den er varm. La varmen virke en et minutt etterpå. Jeg garanterer at kun eter et par dager faller vorten av. Tro meg. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Har en jævla most vorte under foten. Gjør litt vondt å gå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå