Gå til innhold

Rasisme i Storbritannia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide at mørke også får sin storhetstid eller hva? Vi hvite har gjort altfor mye jævlig mot dem; derfor er det rett at de får noen få , ubetydelige fordeler enn oss nidinger.

Og ja, du virker som en rasist som framdeles er i skapet.

Endret av Yfireld
Lenke til kommentar
Så det er greit å diskriminere noen nå fordi noen ble diskriminert før i tida?

Nja, vil ikke kalle dette diskriminering. . Herregud, litt må man tåla også da. . Dette er utelukkandes positivt, mener jeg.

Dette her har vel en del så si da jeg tror det er manko på jobber der generelt sett. Og så kan jo dette gjøre rasismen større blant folket.

Lenke til kommentar

Nja, vil ikke kalle dette diskriminering. . Herregud, litt må man tåla også da. . Dette er utelukkandes positivt, mener jeg.

Skal man tåle å ikke få jobb pga hudfargen sin? Det er for meg diskriminering av verste sort. Jeg ser heller ikke det positive med at man skal gi ansatte folk utifra hudfarge eller hva man har i buksa, istedenfor kvalifikasjoner.

Lenke til kommentar

Skal man tåle å ikke få jobb pga hudfargen sin? Det er for meg diskriminering av verste sort. Jeg ser heller ikke det positive med at man skal gi ansatte folk utifra hudfarge eller hva man har i buksa, istedenfor kvalifikasjoner.

Så du mener at hvite menn ikke har blitt foretrukket fremfor mørke og kvinner? Eller mener du at det er bedre at hvite menn blir foretrukket? Helt enig i at hudfarge og kjønnsorgan er underordnet kvalifikasjoner, dessverre så er det slik i dag at hvite menn blir "kvotert".

Lenke til kommentar
Så du mener at hvite menn ikke har blitt foretrukket fremfor mørke og kvinner? Eller mener du at det er bedre at hvite menn blir foretrukket? Helt enig i at hudfarge og kjønnsorgan er underordnet kvalifikasjoner, dessverre så er det slik i dag at hvite menn blir "kvotert".

Selvsagt har det skjedd (og skjer) at arbeidsgivere har foretrukket og ansatt hvite arbeidstakere fremfor mennesker med en annen hudfarge og kultur. Men det betyr ikke at man bør snu det på hodet, kvotere inn minoriteter og kvinner, og diskriminere hvite menn. Samfunnet må utvikle seg og kvitte med seg slike arbeidsgivere på en naturlig måte, ikke påtvinge det. Se hvor langt vi har kommet på noen tiår, de aller aller fleste arbeidsgivere er jo ikke rasister idag.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Dette er snakk om hva staten skal gjøre. Det at enkeltpersoner i det private næringsliv er rasister rettferdigjør ikke rasistiske regler.

Lenke til kommentar
På tide at mørke også får sin storhetstid eller hva? Vi hvite har gjort altfor mye jævlig mot dem; derfor er det rett at de får noen få , ubetydelige fordeler enn oss nidinger.

Og ja, du virker som en rasist som framdeles er i skapet.

Tja, da får det gå på bekostning av arabere. Det er tross alt arabere som har gjort svarte til slaver i alle år.

Men nå rettferdiggjør ikke rasisme mere rasisme. '

Skal svarte få storhetstid burde dem begynne i sine egene hjemland.

Lenke til kommentar

Araberne er jo ikke ''hvite'', og derfor kan de ikke være rasister, de ''hvite'' har en kollektiv skyld for alt alle andre ''hvite'' har gjort vet du. :fun:

Seriøst, når et individ diskriminerer på bakgrunn av hudfarge er det rasisme. Når man innfører lover som diskriminerer på bakgrunn av hudfarge er det institusjonalisert rasisme. Det siste skremmer meg litt mer enn det første av en eller annen grunn. I Norge har man jo allerede innført med diskrimineringsloven begrepet ''positiv diskriminering'', når såkalte ''fargede'' begår rasistiske handlinger mot ''hvite'' (hvilket selvfølgelig ikke skjer) kaller man det gjerne ''omvendt rasisme'', hva med å innføre begrepet ''positiv rasisme'' i stedet? De hvite fortjener jo som skrevet ovenfor av flere rasister å bli behandlet som annenrangs borgere, og da er det jo bare positivt ikke sant?

Lenke til kommentar
Vil dere si at likestillingsloven gir uttrykk for kjønnsdiskriminering?

Nå kjenner ikke jeg likestillingsloven i detalj, men der hvor den eventuelt gir uttrykk for at det er positivt å diskriminere til fordel for kvinner eller oppfordrer til det gir den selvfølgelig, hvis tilfelle, uttrykk for kjønnsdiskriminering.

Kvotering kan få ting til å se bedre ut på statistikken, men den rammer enkeltindivider som man i utgangspunktet ikke har noen grunn til å anta at har gjort noe galt (med mindre man tror på en kollektiv skyld for alle ''hvite'' eller menn, et menneskesyn som er rasistisk når det gjelder den ''hvite'' kollektive skyld og ellers forkastelig).

Som Mynotir ovenfor er inne på skaper kvotering og såkalt ''positiv diskriminering'' et skille mellom ''oss'' og ''dem'' som igjen bidrar til misnøye, mistenksomhet og i verste fall rasisme. Fordi dette foregår ikke bare i statistikkene, men i virkeligheten med virkelige mennesker som vil reagere på hva de oppfatter som urettferdig.

Lenke til kommentar
Kvinner har fortrinnsrett til jobber i det Offentlige. Fordi det er så synd på de. Særlig nyutdannede studiner.

Stakkars. De klarer ikke så mye. Ok, la oss få en byråkrat til da.......................

Det er også kjønnspoeng på enkelte skoler og enkelte linjer. Dette er også en form for kjønnsdiskriminering.

Lenke til kommentar

Her fremmes det et virrvarr av tåpelige påstander personer har oppkonstruert i sitt hode. Kvinnelige søkere har ikke fortrinnsrett til stillinger i det offentlige. Når tråden begynner med det sedvanlige tullemantraet om "Eurabia" så skjønner man hvor lista er lagt.

Og de med gangsyn som forholder seg til virkeligheten klarer også å se at forslaget innebærer det som kalles moderat kvotering, hvor det er ulovlig å ansette dårligere kvalifiserte innvandrere eller kvinner til en stilling, og det kun er ved tilnærmet likt kvalifiserte søkere at man kan velge å ansette en kvinne eller innvandrer i stillingen. Dette gjelder også for Norge, at kvinnelige søkere skal ha noen fortrinnsrett til offentlige stillinger er direkte feil, men muligens egnet til å spre et skremselsbilde av virkeligheten.

Lenke til kommentar
På tide at mørke også får sin storhetstid eller hva?

Two wrongs don't make a right.

Vi hvite har gjort altfor mye jævlig mot dem

Alle som har gjort "mye jævlig mot dem" har nå vært døde i 50, 100 eller 200 år.

Skal alle hvite lide fordi de er hvite? Faen heller, har du ikke skjønt noenting om rasisme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...