Gå til innhold

Hva er Asus AGEIA PhysX? Verdt å kjøpe?

Munty

Anbefalte innlegg

Jeg har lett litt rundt på Dell sine sider nå for tia og nesten alle pcene man får kjøpt der har sånn Asus PhysX eller fysisk akselerator eller hva det nå heter. Hva er det? Hva gjør det? Er det verdt å kjøpe?

Asus PhysX

Og hvis jeg blir anbefalt å kjøpe den, hva er den beste jeg kan få tak i?

Endret av Skagen
Utbedret emnetittelen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er bygd på den første PhysX PPU'en før Nvidia kjøpte opp AGEIA.

Den var på markedet omtrent ett år og litt til men tok aldri av, titler som støtter denne er det skralt om å finne.

Er mye bedre å la gutta hacke NV's PhysX og kjøre det på ett ATi kort enn å kjøpe den der, tror ikke den kommer til å ha nok power nå som GPU'ene har tatt over og leder veien framover.

Lenke til kommentar
jeg har nå to 8800 GTS eller med andre ord nVidia. Så da kan jeg med andre ord kan jeg kjøpe et ATI kort, haxxe det litt og bruke det som en fysisk akselrator?

Hvorfor kan du ikke bare bruke 8800GTS kortene dine til fysikk? Det er offisielt støtta... Link til nedlasting av driver her:

http://www.nvidia.com/content/forcewithin/us/index.html

Er mye bedre å la gutta hacke NV's PhysX og kjøre det på ett ATi kort enn å kjøpe den der

Det blir feil og kalle det hacke. De har offisiel støtte fra nVIDIA til å gjøre dette. Problemet her er at AMD ikke ønsker å støtte det..

Lenke til kommentar

Altså alle kalkuleringer relatert til fysikk i spill, kasting av objekter, skyting av telt osv hvor miljøet endres ved at objekter flyr rundt som støtter PhysX (Ikke så mange titler, koden brukes ja, men ikke så mange støtter akselerasjon utenom CPU for tiden) kan da istedet overføres til GPU hvor de da kan bli mer avanserte.

Mer avansert betyr da at det blir mer detaljer men også lavere FPS siden skjermkortet må tegne mer på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...